پول مسافران در جیب ایرلاین‌هاست نه آژانس‌ها

دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی با تأکید بر اینکه آژانس‌ها نقشی در تأخیر بازپرداخت هزینه سفر مسافران ندارند، اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی صدها میلیارد تومان از وجوه مسافران را بازنگردانده‌اند و همین موضوع باعث نارضایتی گسترده شده است.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛‌ حرمت‌الله رفیعی، دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، با انتقاد از رویکرد نظارتی اخیر که چند دفتر خدمات مسافرتی را به نهادهای قضایی معرفی کرده است، تأکید کرد که مشکل اصلی نه دفاتر، بلکه شرکت‌های هواپیمایی هستند که مبالغ مسافران را به دفاتر بازنگردانده‌اند. وی گفت که بخش عمده وجوه سفرهای لغوشده در ایام جنگ تحمیلی دوازده‌روزه و پس از آن، نزد شرکت‌های هواپیمایی باقی مانده و دفاتر به دلیل عدم دریافت این مبالغ، امکان بازپرداخت هزینه‌ها به مسافران را ندارند.رفیعی با اشاره به اینکه این وضعیت مسبوق به سابقه است افزود: «در دوران کرونا نیز همین مشکل را داشتیم و پس از آن در بحران‌های مختلف دوباره تکرار شد.» به گفته او، در حالی که به دفاتر هشدار داده شده بود در شرایط بحرانی تعهد جدید ایجاد نکنند، برخی شرکت‌های هواپیمایی همچنان اقدام به فروش بلیت کرده و مبالغ مسافران را دریافت کردند، بدون آنکه در بازپرداخت مسئولیت‌پذیر باشند.او خاطرنشان کرد که معرفی چند آژانس به مراجع قضایی نمی‌تواند اصل مشکل را حل کند، زیرا پول نزد دفاتر نیست، نزد شرکت‌های هواپیمایی است.رفیعی از نهادهای مسئول خواست با ورود جدی به موضوع، شرکت‌های داخلی و خارجی را ملزم به بازپرداخت وجوه کنند تا مبالغ مسافران هرچه سریع‌تر به مردم بازگردد.#اخبار_جنگ#حمل‌ونقل_هوایی
03:28 - 29 فروردین 1405
اقتصاد
راه و مسکن