فرماندهی سایبری: اختلال برخی بانک‌ها ناشی از حمله هدفمند بود

فرماندهی سایبری کشور با اشاره به حمله سایبری هدفمند به زیرساخت‌های مرتبط با سامانه‌های کارت‌محور برخی بانک‌ها، از اختلال موقت در بخشی از خدمات بانکی خبر داد و تأکید کرد که امنیت داده‌ها و دارایی‌های مردم در اولویت کامل قرار دارد و روند بازگردانی خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پی رصد و بررسی‌های فنی صورت‌گرفته در مرکز فرماندهی سایبری، مشخص شد اختلال ایجادشده در سامانه‌های کارت‌محور برخی بانک‌ها از جمله بانک‌های ملی، صادرات و تجارت ناشی از یک حمله سایبری هدفمند به زیرساخت‌های مرتبط بوده است.بر اساس ارزیابی‌های اولیه، این حمله با هدف ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی انجام شده و بلافاصله پس از شناسایی، اقدامات دفاعی و حفاظتی در سطح شبکه‌های بانکی و سامانه‌های پردازش تراکنش فعال گردید. در همین راستا و به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و حفظ امنیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان، بخشی از خدمات مبتنی بر کارت به‌صورت موقت از دسترس خارج شده است.تیم‌های تخصصی امنیت سایبری، کارشناسان زیرساخت و مراکز عملیات امنیت در حال پایش لحظه‌ای سامانه‌ها و رفع آثار این حمله هستند و فرآیند بازگردانی کامل خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.فرماندهی سایبری کشور ضمن اطمینان‌بخشی به شهروندان اعلام می‌کند امنیت داده‌ها و دارایی‌های بانکی مردم در اولویت کامل قرار دارد و هرگونه اقدام مخرب در فضای سایبری با رصد، مقابله و پیگیری تخصصی مواجه خواهد شد.از شهروندان گرامی درخواست می‌شود اخبار و اطلاعیه‌های تکمیلی را صرفاً از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.
پایان پیام/‌#حمله_سایبری
23:31 - 2 تیر 1405
سیاست

1 بازنشر4 واکنش
22٫7k بازدید



8 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌سعید‌
@Saeed_alef3131 ساعت پیش
در پاسخ به
جدای از ترمیم، بایستی ضربه چندین برابری به مبداء زده شه، در واقع این کار دشمن به منزله اختلال گسترده در زندگی عمومی و انفجار بمب در همه نقاط کشور بود. اگر پاسخ کتناسب داده نشه تکرار میشه.

تصویر نمایه‌ی ‌فقط انتقاد‌
@montaghed_sakht1 ساعت پیش
در پاسخ به
هر چی خبر خوب برای بازار اومد بیرون با دستکاری بانک ها خنثی شد . هنوزم خودتون رو زرنگ میبینید

تصویر نمایه‌ی ‌علیرضا زیگلری‌
@AlirezaZieglari1 ساعت پیش
در پاسخ به
موضوع را شفاف و سریع با مردم درنیان بگذارید! الان خیلی ها در مترو و اتوبوس و ...، می کویند از قصد بانک ها خودشان برای کنترل بازار چنین می کنند! من نمی گویم این حرف درست است؛ من می گویم درست اطلاع رسانی کنید که راست و دروغ مخلوط نشوند!

@Ebrahim134659 دقیقه پیش
در پاسخ به
حنظله هم یاد بگیره، وقتی که حمله سایبری کرد صدایش را در نیاره،

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@yamahdi_313_6158 دقیقه پیش
در پاسخ به

پیمانی که یک‌بار شکسته دوباره می‌تواند بشکند!


تصویر نمایه‌ی ‌ناصر‌
@Naser_0110111053 دقیقه پیش
در پاسخ به
در طول چند ماه اخیر و قبل از آن این بانک ها دچار اختلال میشن, این همه اختلال مشکوکه باید توسط نهاد های امنیتی بازرسی بشوند

@user17078495088021 دقیقه پیش
در پاسخ به
خوب توضیح دهید موضوع چیه چرا حملات سایبری متاسفانه موفق میشه

@Power_Progress_Pride15 دقیقه پیش
در پاسخ به
تا زمانیکه نت آمریکایی بی نظارت هست، هر روز منتظر حملات سایبری، اغتشاشات و ترور باشید.نت ساخت آمریکا (نام فیک "نت بین الملل")، و زیر کنترل آژانس امنیت ملی NSA است.اگر امنیت و ثبات میخواهید: نت ملی جایگزین.بیزنسها داخلی با پلتفرمهای داخلی. نت آمریکایی زیر نظر اطلاعات با مجوز برای پژوهش، تجارت...