شهباز شریف: موضوع موشکی در توافقات اخیر وجود نداشته است

نخست وزیر پاکستان گفت: موضوع موشک‌های بالستیک هیچ‌گاه در مذاکرات ایران و آمریکا مطرح نبوده و در متن تفاهم‌نامه نیز به هیچ عنوان ذکر نشده است و در این زمینه هیچ ابهامی وجود ندارد.
گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نشست خبری خود با مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: به رئیس جمهور و هیئت ایرانی همراه خوش آمد میگوییم. آقای پزشکیان شما یک رئیس جمهور دانشمند و پزشک معالج هستید. امضای تفاهم‌نامه توسط شما و ترامپ یک فرصت فوق العاده برای صلح بود که با میانجیگری پاکستان انجام شد. وی ادامه داد: رهبری آیت الله سید مجتبی خامنه ای تحسین می‌کنم که در شرایط حساس کشور خود را به خوبی رهبری کردند. مردم ایران در تمام مدت منازعه نقش خود را به خوبی انجام دادند و ما این همت مردمی را تحسین می‌کنیم.شهباز شریف افزود: شهادت آیت الله سید علی خامنه ای بسیار تاسف آور بود و برای تمام ملت های اسلامی ایشان محترم بودند. اندوه ایران، اندوه ملت پاکستان است. موفقیت شما موفقیت ماست. به دعوت آقای پزشکیان هفته‌ای آینده به ایران سفر خواهم کرد زنده باد ایران و پاکستان.وی گفت: از امیر قطر برای نقش کمک کننده تشکر می‌کنم. از محمد بن سلمان، رجب طیب اردوغان، عبدالفتاح السیسی نیز نهایت تشکر را دارم.وی همچنین گفت: در آن جلسه به مردم پاکستان تبریک گفتم که با کمک خداوند متعال توانستیم با امضای یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه، موفقیتی مهم به دست آوریم؛ به‌گونه‌ای که این سند در اسلام‌آباد، تهران و نیز با نقش‌آفرینی طرف‌های دیگر به امضا رسیده است.وی افزود: از مسعود پزشکیان دعوت کرده‌ام در پارلمان پاکستان حضور یابد و مردم پاکستان نیز پس از سفر ایشان، استقبال بسیار گرمی از هیئت ایرانی داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع موشک‌های بالستیک گفت: موضوع موشک‌های بالستیک هیچ‌گاه در مذاکرات ایران و آمریکا مطرح نبوده و در متن تفاهم‌نامه نیز به هیچ عنوان ذکر نشده است و در این زمینه هیچ ابهامی وجود ندارد.وی ادامه داد: اگر ایران به عنوان کشور همسایه دارای توان موشکی با اهداف دفاعی باشد، موضوعی طبیعی است؛ چراکه کشورهای بسیاری در جهان چنین توانمندی‌هایی دارند و این موضوع نمی‌تواند محل اعتراض باشد.وی با تأکید بر اینکه موضوع موشکی در توافقات اخیر وجود نداشته است، تصریح کرد: برخی کشورها از شکل‌گیری این توافقات ناراضی هستند و تلاش دارند در مسیر آن اختلال ایجاد کنند، در حالی که ایران و پاکستان با اراده‌ای جدی به دنبال تقویت روابط و تحقق صلح و ثبات هستند.وی افزود: برخی کشورها که به دنبال ایجاد تردید و تخریب این توافق هستند، از پیشرفت روابط ایران و طرف‌های دیگر ناراحت‌اند، اما ما و برادر عزیزم آقای پزشکیان با قدرت در برابر این تلاش‌ها ایستادگی خواهیم کرد.
پایان پیام/#پاکستان
20:28 - 2 تیر 1405
سیاست
دولت

2 بازنشر5 واکنش
21٫1k بازدید



25 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌سلام‌
@Salam01 ساعت پیش
در پاسخ به
منتظر جنگی بزرگ باشید.اما ایندفعه اروپایی ها هم با #آمریکا و #اسرائیل هستند.اما اگر #مقاومت میکردیم و باز هم مجدد #فریب #مذاکره نمی خورديم، پیروز میدان بودیم....#جنگ #مرگ_بر_آمریکا #مرگ_بر_اسرائیل #لبنان #تفاهم

تصویر نمایه‌ی ‌سلام‌
@Salam01 ساعت پیش
در پاسخ به
🟡 نظر دیگری داشتم...نَهَيتُکُم عَن هَذِهِ‌الحکومةِ فَأَبَيتُم عَلَيَّ إِباءَالمُنابِذینَ حَتَّی صَرَفتُ رَأیی إِلَی هَوَا‌کُم!شما را از حكميت [مــذاکره‌ی با معاویه]بازداشتم؛ پس برای من خودسری کردیدچونان خودسری پیمان‌شکنان، تا ناگزیرتصمیم‌خویش را با هوس شما هماهنگکردم ...…نمایش بیشتر

@Sahel201 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  25 خرداد 1405

به جای فرهنگ‌سازی و عادت‌سازی به گران شدن قیمت‌های روی جلد ، به سمت کاهش قیمت های روی جلد روی آوریم و قیمت های روی جلد را پایین بیاوریم.اگر متاسفانه به بهانه جنگ قیمت روی جلد را بالا بردیم، بعد از جنگ قیمت‌های روی جلد را کاهش دهیم.
مطالبه

کمپین کاهش حداکثری ، قیمت روی جلد محصولات تولیدی و خدماتی

مردم به گرانی و کارخانه‌ها و واسطه‌ها به گران کردن و گران‌فروشان به گران کردن ، عادت کرده اند و به یک روال تبدیل شده ، اما شتاب آن به قدری بالا رفته که دیگر برای مردم قابل هضم نیست. کارخانه‌ها و تولیدکنندگان همیشه دنبال بهانه بودند ، تا اجناس تولیدی خود را گران سازی کنند و قیمت روی جلد را بالا و بالاتر ببرند. در زمانی که دشمن داخلی بر ایران و ایرانی تاخت، متاسفانه کارخانه‌های تولیدی، واسطه‌ها، محتکران و گران‌فروشان با افزایش قیمت روی جلدشان بر مردم تاختند و مردم را به سمت فقر سوق دادند. این چگونه تولید ملی است که بر علیه خود مردم ، اقدام به گران‌سازی می‌کند ؟ و چطور سیستم و قوانین رانتی و انحصاری ایجاد شده ، که به راحتی قیمت کالا و خدمات را به هر بهانه ای اینگونه بالا می‌برند و اقتصاد خانواده های ایرانی را از بین می‌برند؟ خواسته یا ناخواسته قیمت های روی جلد خود را ، آنهم به صورت قانونی و مورد تایید بالا و بالاتر بردند ، آنهم در زمانی که مردم هم در جنگ اقتصادی و هم در جنگ نظامی تحت بالاترین فشار ممکن بودند، دست به افزایش نامتعارف قیمت محصولات خود زدند و خدمات و کالاهای خود را به صورت تصاعدی و انفجاری بالا بردند. جای سوال است که به چه دلیلی این کار را کردند؟ آیا سود تولیدکنندگان خدمات و کالاها در این است که کالاهای خود را بی کیفیت‌سازی و گران‌سازی کنند؟ آیا تولید ملی ، که باید موجب افتخار ، رفاه و آسایش مردم باشد ، این‌گونه از پشت به مردم خنجر باید بزند؟! کارخانه ها نیز در حال گران‌سازی هستند! رقابت با دیگر رقبا برای چاپ قیمت های جدید!، دغدغه فکری تولید کنندگان خدمات و کالا شده است! چاپ پول بدون پشتوانه کم بود ، حالا چاپ قیمت های جدید روی جلد هم وبال گردن مردم شده است! رقابت در گران کردن و گرفتن ماهی از آب گل آلود جنگ و تحریم، در کجای دین و وجدان ما آمده که اینگونه عمل می‌کنیم؟ انگار برد را در زندگی، به بالا بردن‌های دائمی قیمت ها می‌بینند! راهکار رفع مشکل چیست؟ - تجارت آزاد شود و قوانین سخت و کاغذ بازی ها ، برای احداث کارخانه های تولیدی و خدماتی برداشته شود تا ، تولید کنندگان جدید وارد کار شوند . - فضای رقابتی ایجاد شود و سازمان‌های غیر حمایتی و ضد رقابتی مثل سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و شورای رقابت حذف شوند. - قوانین رانتی و غیر رقابتی حذف شوند و کلا اقتصاد دستوری ، که به دست مافیاهای دولتی ، شبه دولتی ، خصوصی و خصولتی اداره می‌شود حذف گردد. - قیمت روی اجناس روند کاهشی به خود بگیرد ، همانطور که در جنگ و به بهانه آن، قیمت های روی جلد ،به صورت کاملا قانونی تصاعدی بالا رفتند ، قیمت های روی جلد، در ایام صلح به صورت تصاعدی کاهش یابند. - تمام موانع تولید نه در شعار ، بلکه در عمل رفع گردد تا تمام سرمایه‌داران وارد میدان شوند و دست تولیدکنندگان رانتی از تولید کالا و خدمات قطع گردد. - فضای کشور چه سیاسی چه اقتصادی ،طوری امن و با ثبات گردد که زمینه و بستر را برای تولید و تولید کننده واقعی و غیر رانتی مهیا سازد. - سرمایه داران در کشور احساس امنیت کنند تا به جای تولید تورم، مشغول تولید کالا و خدمات با قیمت و کیفیت رقابتی گردند. - قیمت گذاری ها ، توسط خود تولید کننده مصوب شود نه سازمان خاصی و صد البته ،وقتی تولید کننده ببیند ، دست زیاد شده و تولید کننده دیگری ، محصول بهتر و با قیمت کمتری ارائه می‌دهد، مجبور می‌شود قیمت های خود را کم کند و کیفیت را بالا ببرد. - سیستم قیمت ، بر اساس عرضه و تقاضا ، در بستری آزاد و غیر رانتی و غیر دستوری ، و در فضای رقابتی باید شکل بگیرد ، تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده در رضایت کامل باشند. سخن آخر اینکه ، اقتصاد اگر در فضای بسته ، رانتی ، ناامن ، دستوری و مافیایی گرفتار شود ، وضع همین می‌شود که می‌بینید. حمایت حداکثری لطفا

کلیه مسئولان اقتصادی و سیاسی، کلیه تولید کنندگان کالا و خدمات، مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور محترم، رئیس بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت رفاه و تامين اجتماعي، مردم، سازمان حمایت از مصرف‌کننده، شورای رقابت

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌سلام‌
@Salam01 ساعت پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌سلام‌
سلام

@Salam0  •  10 ساعت پیش

بنده هیچ وقت به مذاکره با آمریکا...

🔸ما که نخواهیم بود در آن روز قاعدتا! امام شهید خامنه‌ای:بنده هیچ وقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم، نه من باب توهم بلکه از باب تجربه.اگر یک روزی شماها ان‌شاءالله در جریان حوادث و جزییات و یادداشت‌های این روزها قرار بگیرید متوجه خواهید بود که تجربه ما از کجا حاصل شده است.
۲ MB

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌اسلامگرا‌
@Inghilabi1 ساعت پیش
در پاسخ به
آفرین شجاعت داشت سوتی‌شو اصلاح کرد

تصویر نمایه‌ی ‌امیر شاهدار1:20😭‌
@Yaheidarkarar1 ساعت پیش
در پاسخ به
اینم مسئولین ما رو ... گیر آورده

@hasan136113621 ساعت پیش
در پاسخ به
البته برای ما که عین روز روشنه،پاکستان محور فشار و یکی از تریبون های ترامپه.دوستی از پاکستان به ایران نمیرسه،مردان دیپلماسی نمی فهمن چرا،الان هر کشوری به دنبال منافع خودشه.مذاکراتچی ها، صحبت‌های پاکستان رو دنبال کنیم ،خطر رو درک میکنیم.

@Sarbaz78781 ساعت پیش
در پاسخ به
چقدر امامین گفتندنرید مذاکرهبفرمااینم نتیجش

تصویر نمایه‌ی ‌UltraMaxProPlus‌
@UltraMaxProPlus1 ساعت پیش
🔴ای مردم از سال۱۳۸۲ اصلاحاتچی‌ها با اون توافق ننگین سعدآباد تا به امروز مدام تکه تکه منافع و دستاوردهای ملی رو داغون کردن و همه‌ی ما و همه‌ی دنیا هم میدونن جز جماعتی جیره‌خوار که از ارباب أجنبی مأموریت دارن همچنان از اینا حمایت کورکورانه کنن 🔻اینا دشمنان ایرانند، بدتر از ترامپ و نتانیابو و صدام

@user17091012999051330521 ساعت پیش
در پاسخ به
قالبیاف و پزشکیان «تنگه هرمز + نفت ایران + هسته ای» را تحویل ترامپ دادندر عوضش ترامپ ؛ گندم های کشاورزان آمریکایی را به چند برابر قیمت به ایران می‌ده و پول های بلوکه ایران را برمی‌داره برای خودش! 😐

تصویر نمایه‌ی ‌سرباز جنگ نرم‌

ضربدر منفی!

#شهباز_شریف اسمتو در یک منفی ضرب کن، بهت بیاد، لااقل!#معامله با #شیطان_بزرگ

@mehrantx1 ساعت پیش
در پاسخ به
تنگه..پولای بلوکه شده...آتش بس داخل لبنان ...موشکی، عاقلان را اشاره ای کافیست

@user17091000873723933771 ساعت پیش
در پاسخ به
شهباز گفت وجود نداشته است فعل گذشته بکار برد و آینده رو نفی کرد یعنی تو برنامه اش هست در اینده باشه ...بعد چرا عذر خواهی نکرد از پزشکیان اصلا بابت این این خطاش اصلا؟...

تصویر نمایه‌ی ‌محمد فرجی‌
@user1712477279421 ساعت پیش
در پاسخ به
نکند حرف راست را از دشمن بشنویم پاکستان دوست خوب آمریکا و دوست زمان معطلی ایران است

@user1772964168381 ساعت پیش
این ها همه از یه جایی دستور می گیرنداین حرفهارو میزنند تا بی افته تو دهن رسانه ها تا مبشه مطالبهالبته ناگفته نماند به مددخداوند و با شجاعت نیروهای قهرمان نظامی آمریکا به دریوزگی افتاده

@user1777844907141 ساعت پیش
در پاسخ به
مرگ بر شما سیاست مداران که مردمی که با جانشان دنبال سربلندی ایران بودند.را خوار و ذلیل کردید که کشوری که نوکر دست چندم امریکا است و نوچه عربستان و امارات است هواپیماهای پاکستانی برای جنگ با ما در عربستان مستقر شدند.دارد ما را بازی می دهد.وحرفهای اسراییل که ما سلاح شیمیایی داریم را می زند.مرگ بر شما.

@user17091017648733683381 ساعت پیش
بیخود کردی که در این مورد حرف زدی . چه در حال و چه در آینده ، هیچکس هیچوقت و تحت هیچ شرایطی و مذاکره‌ای ، حق ندارد از موشک ، پهپاد و دیگر ابزار های دفاعی ایران حرف بزند چه رسد به اینکه غلط زیادی انجام دهد و ایران را خلع سلاح و عقیم و اخته کند و هرکه چنین کند ، بی تعارف و رودربایستی خائن است ؛ هرکه …نمایش بیشتر

@Alirezarezaei121 ساعت پیش
این موضعش هم تکذییه صبح نیستشهباز شریف صبح در پارلمان گفته در آینده مذاکرات موشکی و تسلیحاتی وجود خواهد داشت. نگفت در گذشته نبوده!!باید صراحتا بگوید در آینده هم نخواهد بود

@alikarimi889990053 دقیقه پیش
در پاسخ به
پیشنهادمیکنم بحث درموردمسایل موشک وپهپادی توسط مجلس ممنون وبرای هرکس که نقض کندجرم انگاری شود