11 آذر 1404
توجه ویژه به سالن‌های کشتی مازندران
مطالبه

اقدام فوری برای ساماندهی سالن‌های کشتی مازندران ضروری است

وضعیت سالن‌های کشتی مازندران نیازمند توجه فوری است؛ گرچه این استان یکی از قطب‌های برجسته کشتی کشور محسوب می‌شود و ورزشکاران زیادی از آن در سطح ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند، اما سالن‌های تمرینی و مسابقه‌ای این رشته ورزشی با مشکلات قابل توجهی روبرو هستند. مشکلاتی از قبیل تجهیزات فرسوده و ناکافی، کمبود امکانات رفاهی و خدماتی، ضعف در تهویه و نورپردازی مناسب، همچنین نبود فضای کافی برای تماشاگران و جایگاه مناسب برای داوران و مربیان، مجموعه‌ای از چالش‌هایی است که نه تنها روند پیشرفت ورزشکاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه انگیزه جوانان علاقه‌مند به کشتی را نیز کاهش می‌دهد. با وجود تلاش‌های مسئولین ورزشی، به نظر می‌رسد که تخصیص بودجه و سرمایه‌گذاری لازم در حوزه زیرساخت‌های ورزشی مخصوصاً سالن‌های کشتی مازندران کافی نبوده و لازم است با اتخاذ راهکارهای کاربردی همچون جذب حمایت‌های مردمی، مشارکت بخش خصوصی و برنامه‌ریزی بلندمدت، وضعیت این اماکن ورزشی بهبود یابد. اگر این مشکلات حل نشود، قطعاً جایگاه مازندران به‌عنوان مهد کشتی کشور در آینده در معرض تهدید قرار خواهد گرفت و نسل‌های بعدی کشتی‌گیران آسیب خواهند دید. لذا انتظار می‌رود مسئولان مرتبط با ورزش استان نگاه ویژه‌تری به این موضوع داشته و در راستای توسعه و ارتقای امکانات ورزشی اقدام عملی موثر انجام دهند تا مازندران همچنان پرچمدار کشتی ایران باقی بماند.

ورزش و جوانان، استانداری

سوال

مردم میمه چه میزان در تعیین نام شهرستان تازه تأسیس نقش دارند؟

پیرو راهپیمایی‌ها و اعتراضات مدنی مردم بخش میمه در پی تخلف در ارتقا و نامگذاری شهرستان جدید‌التاسیس استان اصفهان ، گویا بنا به دعوت سید محمدرضا کاظمی‌طبا فرماندار وقت شهرستان شاهین شهر و میمه و با حضور فرماندار ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و بخشدار میمه، جلسه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای بخش میمه [به نمایندگی از مردم شهرها و روستاهای بخش میمه ]،روز سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار گردید و در این نشست پس از رسمیت یافتن و با اعلام دستور جلسه توسط فرماندار وقت با توجه به مصوبه آخرین روزهای دولت سیزدهم و ارتقاء بخش میمه به شهرستان ، شوراهای اسلامی شهرهای لای بید و میمه و روستاهای ازان ، زیاد آباد ، ونداده ، خسرو آباد ، موته ، حسن رباط و لوشاب دلایل توجیهی خود برای ضرورت نامگذاری بخش ارتقاء یافته به شهرستان میمه را تشریح نموده و با نام دوسیلابی برای شهرستان جدید مخالفت کردند. گفتنی است از مجموع سه شهر و هفت روستای بخش میمه فقط شورای اسلامی شهر وزوان خواستار نامگذاری دو سیلابی برای شهرستان جدید بود حال مردم بخش میمه از مسئولین مربوطه می پرسند که در رسیدگی به تخلف در ارتقا و نامگذاری شهرستان جدید التاسیس استان اصفهان ،[در کنار قانونمداری ]، تا چه حد به رای و نظر مردم بخش میمه مد نظر قرار می‌گیرد ؛ چرا که بسیار خوانده‌ایم و شنیده‌ایم که میزان رای ملت است و سوال این است در بخش میمه آیا میزان رای ملت خواهد بود.

هیات دولت، رسانه ملی، خانه مطبوعات

0
100
گزارش از مطالبه
12:01 - 11 آذر 1404

53 بازدید