شغلهای مولد را جایگزین شغلهای غیرمولد کنید
شغل های مولد را جایگزین شغل های غیر مولد کنید. کشور را طوری مدیریت کنید که عرصه برای دلالان سخت ، و برای تولید کنندگان راحت کند. دلالی و واسطه گری ، دو آفت بزرگ و ویرانگر اقتصاد کشور هستند. صنایع زیرساختی و مزارع تولیدی و کلا تولید کنندگان محصول ، اصل کشور هستند. واسطه ها اقتصادی به جای تولید و رفاه ، ایجاد گرانی و تولید گرانی میکنند . واسطه های فروش محصولات نیز ، از آفت های هدر رفت سرمایه کشور هستند. پس بیاییم طوری ساختار را بچینیم تا بوروکراسی اداری و واسطه ها هر روز کوچک و کوچک تر شوند و برعکس ، بخش تولید کشور ،و اشتغال مولد کشور روز به روز بزرگ و بزرگتر شود. بار تمام شغل های غیر مولد ، بر دوش تولید و بیت المال کشور افتاده است ، که باید این بار را از دوش کشور برداریم. اگر دیدید در کشور و در کوچه خیابان ، کارگاه های تولیدی بزرگ و کوچک در حال افزایش هستند و اشتغال رونق گرفته، این یعنی ،سیاستگذاران کشور مسیر درست را ، در پیش گرفته اند. اما اگر میبینید سهم واسطهها، دلالها، بانکها، بنگاهها و صندوقهای مختلف در اقتصاد کشور پررنگ شده و در مقابل، صنایع و تولید سهم کوچکی از کیک اقتصادی دارند، این نشانه آن است که مسیر سیاستگذاری دولت و مجلس، بهجای تقویت تولید، اشتغال و کارخانهها، بیشتر به سود واسطهگری و فعالیتهای غیرمولد پیش رفته است. شغل های غیر مولد و دلالی و واسطه گری ، بدترین نوع اشتغال هستند و در واقع از عوامل اصلی تضعیف اقتصاد و کشور هستند. هما باید مشغول کارهای اثر بخش با ارزش افزوده بالا باشند نه شغل های دلالی و واسطه گری. از عوامل اصلی گرانی ها ، گران سازی ها و تورم ها ، همین دلالان و واسطه های بزرگ و کوچک هستند. از بدترین های آنها دلالان و واسطه های رانتی هستند که با نفوذ خود در مراکز تصمیم گیر ، اقتصاد کشور را از نفس می اندازند و تورم های چند رقمی را به کردم و کشور تحمیل می کنند. وظیفه اصلی دولت هدایت و ایجاد بستر مناسب ،برای رونق دادن به اشتغال های مولد و افزایش کارخانه های تولیدی است. البته مجلس نیز نقش بسیار کلیدی در این راه دارد. با ایجاد قوانینی ، سمت و سوی اقتصاد را باید به سمتی برد که اشتغال مولد و پایدار ایجاد شود. برای اشتغال زایی باید سرمایه وارد بخش تولید گردد ، که این نیز ،نیازمند ثبات و آرامش سیاسی و اقتصادی است. پس کلیه سران نظام باید در این مورد دست به دست هم دهند . انشالله
شورای سران قوا، مجلس دولت، وزیر کار و دیگر وزرا، کارخانه دارها و سرمایه داران و سیاست گذاران، کلیه مسئولان
