18 ساعت پیش
سرمایه را به سمت مولد سازی و صنایع و زیر ساخت ها ببرید و دست واسطه ها و دلالان را از اقتصاد کشور کوتاه نمایید.
مطالبه

شغل‌های مولد را جایگزین شغل‌های غیرمولد کنید

شغل های مولد را جایگزین شغل های غیر مولد کنید. کشور را طوری مدیریت کنید که عرصه برای دلالان سخت ، و برای تولید کنندگان راحت کند. دلالی و واسطه گری ، دو آفت بزرگ و ویرانگر اقتصاد کشور هستند. صنایع زیرساختی و مزارع تولیدی و کلا تولید کنندگان محصول ، اصل کشور هستند. واسطه ها اقتصادی به جای تولید و رفاه ، ایجاد گرانی و تولید گرانی میکنند . واسطه های فروش محصولات نیز ، از آفت های هدر رفت سرمایه کشور هستند. پس بیاییم طوری ساختار را بچینیم تا بوروکراسی اداری و واسطه ها هر روز کوچک و کوچک تر شوند و برعکس ، بخش تولید کشور ،و اشتغال مولد کشور روز به روز بزرگ و بزرگتر شود. بار تمام شغل های غیر مولد ، بر دوش تولید و بیت المال کشور افتاده است ، که باید این بار را از دوش کشور برداریم. اگر دیدید در کشور و در کوچه خیابان ، کارگاه های تولیدی بزرگ و کوچک در حال افزایش هستند و اشتغال رونق گرفته، این یعنی ،سیاستگذاران کشور مسیر درست را ، در پیش گرفته اند. اما اگر می‌بینید سهم واسطه‌ها، دلال‌ها، بانک‌ها، بنگاه‌ها و صندوق‌های مختلف در اقتصاد کشور پررنگ شده و در مقابل، صنایع و تولید سهم کوچکی از کیک اقتصادی دارند، این نشانه آن است که مسیر سیاست‌گذاری دولت و مجلس، به‌جای تقویت تولید، اشتغال و کارخانه‌ها، بیشتر به سود واسطه‌گری و فعالیت‌های غیرمولد پیش رفته است. شغل های غیر مولد و دلالی و واسطه گری ، بدترین نوع اشتغال هستند و در واقع از عوامل اصلی تضعیف اقتصاد و کشور هستند. هما باید مشغول کارهای اثر بخش با ارزش افزوده بالا باشند نه شغل های دلالی و واسطه گری. از عوامل اصلی گرانی ها ، گران سازی ها و تورم ها ، همین دلالان و واسطه های بزرگ و کوچک هستند. از بدترین های آنها دلالان و واسطه های رانتی هستند که با نفوذ خود در مراکز تصمیم گیر ، اقتصاد کشور را از نفس می اندازند و تورم های چند رقمی را به کردم و کشور تحمیل می کنند. وظیفه اصلی دولت هدایت و ایجاد بستر مناسب ،برای رونق دادن به اشتغال های مولد و افزایش کارخانه های تولیدی است. البته مجلس نیز نقش بسیار کلیدی در این راه دارد. با ایجاد قوانینی ، سمت و سوی اقتصاد را باید به سمتی برد که اشتغال مولد و پایدار ایجاد شود. برای اشتغال زایی باید سرمایه وارد بخش تولید گردد ، که این نیز ،نیازمند ثبات و آرامش سیاسی و اقتصادی است. پس کلیه سران نظام باید در این مورد دست به دست هم دهند . انشالله

شورای سران قوا، مجلس دولت، وزیر کار و دیگر وزرا، کارخانه دارها و سرمایه داران و سیاست گذاران، کلیه مسئولان

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  23 اردیبهشت 1405

سوال

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟!

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه که تاکنون مردم شاهد آن نبوده اند چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بوده ؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! شاهد بودیم که بخشدار وقت میمه در گفت و گو و مصاحبه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه اظهار داشتند: 《انتخاب بخش میمه برای ساخت این مجتمع پالایشگاهی را حاصل جلسات مستمر وطولانی کارشناسی توسط کمیسیون استعدادیابی عنوان کرده》و در این باره افزودند:《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》 همچنین در این باره باید یاد آور شویم که بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرنگار فارس در ميمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید اظهار داشتند :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》 حال سوالی که به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند اینکه زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! چرا که با احتساب یک حساب سرانگشتی با توجه به اینکه بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه این چنین اظهار داشته بود :《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》و همچنین با توجه به گفت و گو و مصاحبه بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در ميمه در این باره که بولتن نیوز نیز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید و در آن مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه در این باره این چنین اظهار داشته بود :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》، می بینم که زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ با زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در میمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید ، همخوانی و هم پوشانی ندارد!!! به راستی زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟؟؟!!! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟؟؟!!! اینها سوالاتی است که در این باره به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند ؟؟؟!!! آیا پاسخی برای این سوالات مردم شهر و بخش میمه یافت می شود؟؟؟!!! پی نوشت: با توجه به اینکه ، بخشدار وقت میمه در دوره ای رئیس ستاد نماز جمعه میمه بوده و گویا عضو ستاد نماز جمعه میمه می باشند ، ستاد نماز جمعه شهر میمه ، به این مهم همت گمارد

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش

09:09 - 1 تیر 1405

46 بازدید