حقوق ۲۰۰ کارگر ایرانی، برای هر کارشناس آمریکایی!

طبق اعلام محمد رضا پهلوی، در سال ۵۵ برخی کارشناسان غیرنظامی آمریکایی سالانه ۱۵۰ هزار دلار دریافت می‌کردند که این مقدار، معادل حقوق ۲۰۰ کارگر ایرانی در آن سال بود. هزینه مستشاران آمریکایی، دو برابر بودجه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان!در دوران پهلوی، بیش از ۳ میلیارد دلار در سال هزینه حضور ۴۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران می‌شد. حضوری که منجر به قرارداد ننگین کاپیتولاسیون نیز شد. روزنامه اطلاعات ۲۱ آذر ۱۳۵۵
16:02 - 12 اردیبهشت 1405




1 پاسخ

@user170910169558966734612 اردیبهشت 1405
ینی هر کارگر اونموقع ماهانه ۶۲ دلار درامدش بوده؟ که با توجه به تورم دنیا ینی حدود ۶۰۰ دلار امروزی؟خوب بوده ها