به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،راهپیمیایی یوم الله ۲۲ بهمن این شهرستان با حضور انبوه مردم ولایت مدار همزمان با سایر نقاط کشور از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز از مقابل گلزار شهدای آهومحله آغاز و راهپیمایان با سردادن شعار های انقلابی مسیر را طی کردند.
در طی مسیر راهپیمیایی که حضور جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب چشمگیر بوده به همراه نسل اول و دوم انقلاب ۴۵ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و از نکات برجسته حضور انبوه مرد و زن و پیر و جوان در راهپیمایی امروز بود که برگ زرینی در تاریخ محمودآباد رقم زد.
سپس همه راهپیمایان در سه راهی مرکز شهر تجمع کرده و با سردادن شعار و تکبیر به استقبال سخنران مراسم امروز رفتند که پس از پایان سخنرانی قطعنامه سراسری ۲۲ بهمن قرائت و با تکبیر حاظرین به تایید رسید.
تاریخ ادوار بشر
حجتالاسلام سیدحسین ابراهیمیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: ادوار تاریخ بشر به چهار دوره تقسیم میشود اول از آدم تا خاتم که دوران نبوت نامیده می شود دوم از غدیر تا غیبت که دوران امامت نامیده میشود سوم از غیبت تا ظهور که دوران فقاهت نامیده میشود و چهارم از ظهور تا قیامت که دوران مهدویت نامیده میشود و ما در این گفتمانهای تاریخی هم اینک در سومین گفتمان به سر میبریم که گفتمان نهضت روحالله است.
ابراهیمیان خاطرنشان کرد: به اعتراف دوست و دشمن نهضت حضرت امام راحل در تاریخ معاصر جهان از موفقترین نهضتهای تاریخ معاصر ما بود شما یک مقایسهای داشته باشید میان نهضت امام راحل با سایر نهضتهایی که در تاریخ معاصر رخ داد قضاوت خواهید کرد که این نهضت از موفقترین نهضتهایی بود که در تاریخ جهان رخ داده است.
این استاد حوزه و دانشگاه درباره نهضتهای مختلف جهان عنوان کرد: نهضت بزرگ الجزایر بر ضد استعمار فرانسه یک میلیون نفر کشته داد ولی بعد از این نهضت مردم از پا نشستند و این نهضت با یک میلیون کشته محو تاریخ شد، دوم نهضت بزرگ مصر به رهبری جمال عبدالناصر با آن همه شکوه و عظمت و کشتههایی که برجای گذاشت از دل جمال عبدالناصر دیدیم که انور سادات سازشگر ظهور کرد که سازش را در کمپ دیوید با اسرائیل غاصب انجام داد و اینگونه این نهضت بزرگ مصر محو تاریخ شد.
وی ادامه داد: انقلاب بزرگ لیبی به رهبری معمر قذافی یک انقلاب عظیمی بود و قذافی یک چهره مبارز و انقلابی بود اما به دلیل نفوذیهایی که در درون این انقلاب وجود داشت این رهبر مبارز و انقلابی تبدیل به یک رهبر سازشکار شده و دیدیم که چطور به نابودی کشیده شد و سازمان آزادی بخش فلسطین آن چریک پیر یاسر عرفات آن چهره انقلابی و مبارز و ضدصهیونیسم بعد دیدیم که چگونه در اثر جریان سازش به عنوان یک سازشکار با رژیم صهیونیستی محو تاریخ شد.
ابراهیمیان تصریح کرد: انقلابهای اسلامی که در کشورهای عربی اتفاق افتاد شما ببنید که چگونه انقلابهای عظیمی که در مجموعه کشورهای عربی رخ داد و چگونه مضمحل شد و اثری از او باقی نماند، نهضت مشروطه خود ما در ایران که به رهبری علما و روشنفکران ما برگزار شده بود این نهضت عظیم دیدیم که در دل او شخصی بهنام رضاخان میر پنج ظهور کرد و تمام آثار این نهضت عظیم مشروطه را نقش بر آب کرد.
وی یادآور شد: شما اگر یک نگاهی به این انقلابها و نهضتهای اطراف مان در تاریخ معاصر جهان بیفکنید میبینید که نهضتهای بزرگ و کوچک چگونه محو تاریخ شدند و اثری از آنها در تاریخ باقی نماند اما انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل امروز ۴۵ سالگرد خود را پشت سر میگذارد در حالی که فقط این شهرستان چنین جمعیت انبوه از زن و مرد و پیر و جوان شرکت کردند و با شکوه و جلال و عظمتی ۴۵ سالگرد انقلاب خود را جشن گرفت.
مستحکمترین نهضتهای تاریخ جهان به اعتراف دوست و دشمن
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: به اعتراف دوست و دشمن معترفند که این نهضت از پرقوامترین و مستحکمترین نهضتهای تاریخ جهان است در اینجا چند نمونه از اعتراف بیگانگان در این خصوص را بگویم.
وی در ادامه بیان کرد: از نظر آنهایی که از بیرون گود دارند انقلاب ما را نگاه و تحلیل میکنند چه برداشتی از نهضت ما دارند: پرفسور جرج آیر این دانشمند بزرگ که استاد دانشگاه هاروارد آمریکاست کتابی به نام تحولات اجتماعی دارد در این کتابش میگوید انقلاب ایران مردمیترین انقلاب تاریخ معاصر جهان است زیرا از حمایت همه اقشار از کارگر گرفته تا دانشجو و روحانی و دانشجو و از پیر گرفته تا جوان از حمایت همه برخوردار هست و بعد در ادامه میگوید شما امروز در خیابانهای تهران کمتر جوانی را پیدا میکنید که طرفدار آیتالله خمینی نباشد و ادامه میدهد که هنر آیت الله خمینی این بود که آمده است و از میلیونها تپه خاموش میلیونها کوه آتشفشان درست کرد و رفت یعنی ملت ایرانی که در دولت ستمشاهی تپههای خاموشی بودند یک ابر انسانی ظهور کرد و از این تپههای خاموش کوههای آتشفشان درست کرد.
ابراهیمیان درباره نظرات سایر دانشمندان درباره انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دانشمند دیگر کارل مکس استاد دانشگاه سوربون فرانسه در کتاب انقلابی که نیامده است میگوید که همه انقلابها آمدهاند تنها انقلابی که نیامده انقلاب آیتالله خمینی بود یعنی همه انقلابهای تاریخ معاصر برای ما دانشمندان و تحلیلگران تاریخ سیاسی غرب قابل پیشبینی بود تنها انقلابی که برای ما اصلا قابل پیشبینی نبود انقلاب اسلامی ایران بود.
وی ادامه میدهد: در ادامه این دانشمند میگوید که این انقلاب ایران این بود که آمده است و در برابر دو گفتمان رایج دنیای امروز که یکی گفتمان سوسیال ماتریالیستی شرق و دیگری گفتمان لیبرال دمکراسی غرب بود گفتمان سومی دارد بهنام اسلام و سکولاریسم جدید و آمده است تا روند سکولاریزه شدن جهان را تغییر داد و پس از انقلاب اسلامی ایران جهان به سمت دینی شدن در حال حرکت هست و دین که در حاشیه بود،انقلابی در ایران پدید آمد که این دین را از حاشیه به متن منتقل کرده است وانقلاب ما نه تنها به اعتراف دوستان بلکه به اعتراف دشمنان ما یکی از انقلابهای معاصر جهان بود.
این استاد دانشگاه درباره بحرانهای جهان معاصر عنوان کرد: در طول این ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی ایران با ۶ بحران روبرو شد و این بحرانها را یکی پس از دیگری پشت سر نهاد و ما هم اینک در بحران ششم به سر میبریم اگر از این بحران به فرموده مقام معظم رهبری به سلامت عبور کنیم میتوانیم انقلابمان را به انقلاب جهانی موعود آخرالزمان ختم بنماییم.
بحرانهای که انقلاب پشت سر گذاشت
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: اولین بحران بعد از انقلاب ما بحران امنیت داخلی بود دومین بحران تمامیت ارضی بود سومین بحران اقتصادی بود چهارمین بحران تهاجم فرهنگی در دهه ۷۰ بود پنجمین بحران، بحران جنگ سایبری یا نبرد رسانه در دهه ۸۰ بود و هم اینک ما در ششمین بحران به سر میبریم بنام بحران جنگ معرفتی جنگ ادراکی،شناختی یا به قول غربیها جنگ نرم در برابر آن جنگ سخت قرار داریم.
وی ادامه میدهد: تفاوتی میان جنگ سخت و نرم وجود دارد با مطالعه من ۱۲ تفاوت بین این دو جنگ وجود دارد که به اختصار به عنوان هشدار برای نسل جوان امروز که نه انقلاب را درک کردند و نه جنگ را دیدند و نه بحرانهایی را که ما پشت سر گذاشتیم را دیدهاند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در جنگ سخت در آن سوی خاکریز دشمن آشکار وجود داشت لذا تکلیف ما با او روشن بود اما در جنگ نرم دشمن پنهان وجود دارد که تشخیص دادن این دشمن پنهان بسیار سخت و دشوار است.
ابراهیمان اضافه کرد: دوم در جنگ سخت مرزهای آبی و خاکی ما مورد تهاجم قرار میگرفت اما در این جنگ نرم مرز عقیده و ایمان ما مورد تهاجم دشمن قرار گرفت.
وی گفت: سوم در جنگ سخت آتش خمپاره سرازیر میشد لذا همه ما راحت پا به فرار میگذاشتیم اما در جنگ نرم شبیخون فرهنگی و غول عظیم ماهواره هست که ما نه تنها پا به فرار نمیگذاریم بلکه از آن استقبال هم میکنیم که این همان جنگ چهارم است که جنگ درونی است.
راهپیمایی محمودآباد
این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه چهارم جنگ درونی است در صورتی که جنگ قبلی بیرونی بود این یک جنگ درونی است،گفت: پنجم در جنگ سخت دشمن جسم جوانان ما را نشانه میگیرد ولی در جنگ نرم دشمن روح و روان آنها را مورد تهاجم قرار میدهد.
وی خاطر نشان کرد: ششم در جنگ سخت شرایط کاملا غیرعادی و غیرطبیعی هست ولی در این جنگ شرایط کاملا عادی و طبیعی است و فقط انسانهای با بصیرت تشخیص میدهند که در جنگ به سر میبرند.
سخنران مراسم بیست و دوی بهمن محمودآباد اظهار کرد: هفتم در جنگ سخت مهم شناخت دشمن هست که کار آسانی است اما در جنگ نرم مهم شناخت نوع دشمنی دشمن است که کار بسیار دشواری است.
حضوری برای ایستادگی پای انقلاب
وی تصریح کرد: تلفات جنگ سخت مقدس و شهدای راه حقیقت هستند اما تلفات جنگ نرم نامقدس هستند جوانان بیهویتی هستند که هیچ گرایشی به دین و ملیت خودشان ندارند.
ابراهیمیان با اشاره به اینکه در جنگ سخت قدرت بدنی حرف اول را میزند ولی در جنگ نرم قدرت فکری و روحی روانی حرف ائل را میزند که این را همه ندارند، اضافه کرد: در جنگ سخت دشمن از شما عصبانی است به شما حمله و هجوم میآورد اما در جنگ نرم دشمن به شما لبخند میزند حتی از شما تعریف و تمجید هم میکند که این فریب دهنده است.
وی با بیان اینکه در جنگ سخت وحدت و انسجام ملی پشتوانه این جنگ است و همه باهم متحد میشوند اما در جنگ نرم تفرقه ایجاد میکنند و اختلاف و پراکندگی را دنبال دارد، گفت: در جنگ سخت همه چیز جزء اسرار نظامی است و همگان نباید از همه چیز سر دربیاورند اما در جنگ نرم میبینیم که دانستن حق همگان است و همه باید از همه چی سردر بیاورند.
حضور پرشور اقشار مختلف برای انقلاب
ابراهیمیان در پایان گفت: عزیزان اگر ما بتوانیم در این میدان بعد از ۴۵ سال با این بحران روبرو هستیم بتوانیم به سلامت این بحران را پشت سر بگذاریم میتوانیم آینده انقلاب مان را امیدوار باشیم.
پایان پیام/۸۶۰۳۸/م