اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجلی رونق تولید در منطقه‌ محروم/ دست پُر گل‌کاران دودانگه

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری گفت: برداشت گل‌محمدی از اوایل اردیبهشت ماه در منطقه دودانگه آغاز شد و امسال گل‌گاران دست پُر بودند.

تجلی رونق تولید در منطقه‌ محروم/ دست پُر گل‌کاران دودانگه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، برداشت گل‌محمدی از اوایل اردیبهشت در منطقه دودانگه آغاز شد و امسال گل‌گاران دست پُر بودند.

پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی امسال در منطقه دودانگه نیز بعد از دو سال وقفه کردنایی فرصت خوبی برای فروش و عرضه گل و گلاب و گیاهان دارویی بوده است.

اسماعیل خورشیدی مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه درباره آخرین وضعیت برداشت گل‌محمدی در این منطقه اظهار کرد: امسال گل‌کاران دودانگه ۲۰۰ تن گلاب تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی به فروش محصول‌شان کمک کرد، افزود: با توجه به افزایش تولید گل‌محمدی و سطح زیرکشت باید تمهیدات لازم برای راه‌اندازی کارخانه گل‌محمدی در دودانگه اندیشیده شود تا در آینده شاهد بروز مشکلی برای گل‌کاران نباشیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری به پایان برداشت گل در منطقه اشاره کرد و اضافه کرد: باید گل‌کاران به سمت استانداردسازی محصولات و ایجاد کارخانه سوق یابند.

خورشیدی ادامه داد: موضوع مهم دیگر توسعه کشت و در کنار آن با توجه به گرمای هوا توجه به نهال‌های جوان، وجین و هرس گل‌‌محمدی است.

به گزارش فارس، از سال ۹۰ کشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ بهره‌بردار در بحث گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری فعال هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول