اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رهاسازی ماهی‌های قرمزدر رودخانه‌ها ممنوع!

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: افراد از رهاسازی ماهی‌های قرمز در طبیعت و مکان زیست طبیعی به‌ویژه رودخانه‌ها خودداری کنند.

رهاسازی ماهی‌های قرمزدر رودخانه‌ها ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه در ایام نوروز معموما سفره مردم مزین به ماهی قرمز است و بعد از آن بحث رهاسازی دغدغه خانواده‌ها، اظهار کرد: لازم است افراد از رهاسازی ماهی‌های قرمز در طبیعت و مکان زیست طبیعی به‌ویژه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها موجب انتقال بیماری به گونه‌های دیگر شده و در واقع رقیب زیستگاهی محسوب می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه ماهی قرمز، جز گونه‌های بومی و رودخانه‌ای نیست، تهدیدی جدی برای اکوسیستم آبی به شمار می‌رود.

ربیعی با هشدار اینکه نباید افراد ماهی‌های قرمز را بعد از پایان تعطیلات، در مجاری آبی رهاسازی کنند، خاطرنشان کرد: ماهی قرمز باتوجه به تشدید رقابتی تغذیه برای جمعیت سایر گونه‌ها خطرناک است.

وی یادآور شد: معمولا بعد از تعطیلات استخرها و پارک‌هایی از سوی شهرداری‌ها برای رهاسازی ماهی‌های قرمز اعلام می‌شوند که ضرورت دارد افراد این گونه از ماهی‌ها را در یک فضای محصور و بسته که به کانال‌ها و رودخانه‌های جاری مرتبط نباشند، رهاسازی کنند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان گفت: اینکه افراد این گونه از ماهی را در نزدیک‌ترین رودخانه رهاسازی کند، معضلی به صورت جدی برای آبزیان درپی خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول