اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فتنه‌گری‌ها مربوط به ادوار خاص نبوده و تکرار می‌شود/ تمسک به ولایت و رهبری راه نجات کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فتنه‌گری‌ها مربوط به ادوار خاص نیست و تکرار می‌شود، گفت: تمسک به ولایت و رهبری راه نجات کشور است.

فتنه‌گری‌ها  مربوط به ادوار خاص نبوده و تکرار می‌شود/ تمسک به ولایت و رهبری راه نجات کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسین مظفر با حضور در بزرگداشت ۹ دی در میان مردم ساری با اشاره به گرامیداشت این روز و نقش‌آفرینی و حماسه‌آفرینی مردم ایران در حماسه ۹ دی، اظهار کرد: ۹ دی حماسه مثال‌زدنی از ملت قهرمان ایران است که جانانه و با تمام وجود با رهبر انقلاب و شهیدان خود تجدید پیمان کردند و در برابر مخالفان و فتنه‌گران ایستادند و اعلام کردند که اگر آنها می خواهند در برابر دین و انقلاب و ملت بایستند ملت ایران در برابر همه دنیای آنها خواهد ایستاد و همه اهداف آنها را خنثی خواهد کرد.

وی گفت: فتنه‌گران تصور کردند مدتی از انقلاب گذشته و مردم به خاطر مشکلات موجود از انقلاب‌شان سرد شدند و نسل جدید با انقلاب بیگانه است و بهترین فرصت برای فتنه‌گری است اما همین جوانان و نسل جدید که خود را ادامه دهنده نسل گذشته انقلاب تلقی می‌کردند جانانه به میدان آمدند و در برابر فتنه گران ایستادند و اهداف پلید آنان را خنثی کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رویدادهای تاریخی صدر اسلام که همواره نمادی از تقابل بین حق و باطل بود، بیان کرد: رویدادهای گذشته باید درس عبرتی برای ما باشد و نسل جوان ما باید آگاه باشد و بداند که رویدادهای جدید ریشه در گذشته دارد و همواره حق و باطل در مصاف با یکدیگر بودند و در طول تاریخ پیمان‌شکنان و فتنه‌گرانی بودند که همواره در برابر آنان ایثارگران و حق‌طلبان حضور داشتند.

مظفر با اشاره به پیمان‌شکنی و نقض عهد یاران نزدیک حضرت علی (ع)، بیان کرد: حضرت امیر(ع) در آن روزها فرمودند وقتی که من به خلافت رسیدم و زمام امور را در دست گرفتم سه گروه با من مخالفت کردند یک گروه پیمان‌شکنان کسانی که یار من بودند اما از من جدا شدند و اعلام موضع کردند دیگران گروه از افراد ساده لوحی بودند که مسلمان و عابد بودند اما جاهل و ساده اندیش و بی بصیرت بودند و نتوانستند در این آزمون سربلند بیرون شوند و گروه سوم ویژه خواران و باطلان و مخالفان بودند که دنبال امتیاز و ویژه‌خواری بودند که با این سه طایفه درگیر شدم.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع و تکرار چندباره آن در نهج البلاغه بیان کرد: پرداختن به این رویدادها و آشنایی با آنها می تواند برای نسل جوان مایه عبرت باشد چرا که نمایانگر این است که حق همیشه مظلوم است و نشان می‌دهد در طول تاریخ همواره در برابر حق باطلی عیان می‌شد و نکته بعدی این است که به ما هشدار می‌دهد که فتنه تکرار شدنیست و مربوط به گذشته و ادوار خاص و دوران حضرت امیر نیست و حتی بعد از رحلت امام راحل و سکانداری رهبر فرزانه فتنه گری‌ها از بین نرفت و از این پس نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: ما باید این تجارب را چراغ راه بصیرت خودمان قرار دهیم. باید هوشیار و آگاه باشیم و بدانیم کجا باید در مصاف با جبهه باطل حاضر شویم، کجا باید دفاع کنیم کجا فریاد بزنیم و کجا سکوت کنیم.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصاف همیشگی حق و باطل، بیان کرد : حق و باطل همواره وجود داشته و در برابر متمایلین به حق افرادی طالب باطل و فتنه‌گر بودند که این دو با هم امتداد پیدا می کند و  تفکیک حق و باطل دشوار می‌شود از این رو بصیرت لازم است تا این دو از هم تمییز و تشخیص داده شوند.

سخنران روز ۹ دی در ساری ادامه داد: برای همین است که فتنه‌گران همواره به دنبال این هستند تا در جامعه در میان مردم حق و باطل را با هم امتداد دهند و مردم را فریب دهند و هرگاه رویه بر همین منوال باشد کار بر حق گرایان دشوار می شود و ابزار هدایت در اینجا بصیرت است.

مظفر یادآور شد: پیمان شکنان کسانی بودند که جزو اصحاب پیامبر و از یاران امیرالمومنین بودند، در جنگ‌هایی با مشرکان مبارزه کردند  اما همین که رسول خدا رحلت فرمودند و  امامت امیرالمومنین آغاز شد آنها دچار وسوسه و گرفتار مسائلی شدند که آنها را وادار به نقض عهد کرد.

 وی افزود:  حسادت‌ها، امتیاز خواهی‌ها و پست‌ها مسؤولیت‌ها و ویژه خواری‌ها و طمع کاری آنها اجازه نداد که آنان همراه علی باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به نقض عهد این افراد گفت: در مقابله با حضرت امیر افرادی نقض عهد کردند که همراه رسول‌الله بودند و در جنگ احد در کنارش حضور داشتند و تا آخرین لحظه از پیامبر دفاع کردند.

مظفر با اشاره به نقش عهد دو بار پیامبر طلحه و زبیر در زمان خلافت امام علی گفت: طلحه و زبیر در کنار پیامبر برایش شمشیر زدند و زبیر آنقدر  به نفع اسلام جنگید و شمشیر از نیام کشید که به او لقب شیخ‌الاسلام را  دادند و از کسانی بود که سلمان درباره او اعلام کرد که او آگاه تر از ما به حق علی است  و امام علی درباره زبیر فرمود زبیر از یاران ماست اما با رسیدن به خلافت حضرت امیر از او درخواست پست و مسئولیت کردند و امیرالمومنین با نمادی از عدالت جواب آنها را داد و آنان فهمیدند نه تنها نمی‌توانند از علی پست و مسئولیتی بگیرند بلکه امتیازاتی که در گذشته به ناحق گرفتند را نیز  از دست خواهند داد و از آنجا راهی مکه و همراه عایشه شدند و به معاویه نامه نوشتند.

وی تصریح کرد: در حقیقت اولین کسانی که جزو بیعت کنندگان با امیرالمومنین بودند آغازگر جنگ علیه مسلمین می‌شوند و امام هرچه تلاش کرد با آنها درگیر نشود موفق نشد تا اینکه آنها مسائل را به وجود آوردند و افرادی را به شهادت رساند که امیرالمومنین با آنان درگیر شد.

مظفر با اشاره به ماجراها و نقص ها و کارشکنی‌های دیگر  در جریان جنگ جمل و نهروان گفت:  امیرالمومنین سعی کردند با این افراد درگیر نشوند چرا که آنان ادعای اسلام و مسلمانی و نماز شب و روزه و عبادت داشتند اما وقتی دیدند راهی نیست تصمیم به نبرد گرفتند و ۴ هزار نفر را به درک واصل کنند.

وی با بیان اینکه اینها بی‌بصیرت‌هایی بودند که دچار خفت و خاری شدند، افزود:  ناکثین، قاسطین و مارقین تنها مربوط به زمان حضرت امیر نیستند در همین دوران ما با این سه گروه مواجه هستیم و در شرایط مختلف از آنها شاهد کرنش هایی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ناکثین و مارقین کسانی هستند که ادعای دفاع از امام را داشتند اما بعد از رحلت از امام دگرگون شدند به دنبال باج‌خواهی بودند و ظاهراً بیعت کردند اما بعد از آن نقض عهد کردند و تعداد آنها زیاد است که اینها در برابر اختیارات رهبری ایستادند در حالی که وقتی مدعی طرفداری از امام جامعه هستیم باید به  فرموده امام راحل عمل کنیم و نباید در مقابل اختیارات موضع بگیریم.

سخنران ۹ دی در ساری گفت: راه مقابله با فتنه گری‌ها، اول بصیرت و آگاهی است و دوم مسئله حق گرایی به جای شخصیت گرایست و در تمام فتنه گری‌ها بسیاری از شخصیت ها حضور داشتند که نقض عهد کردند.

مظفر با بیان اینکه  تنها چیزی است که ما را به ساحل نجات می‌رساند تمسک به ولایت و رهبری است، گفت:  دوران امامت رهبر فرزانه ما اگر سخت تر از دوران حضرت امیر و پیامبر نبوده اما راحت‌تر هم نیست چرا که در آن زمان همه مسائل بعد از پیامبر روی کار آمد اما در زمان رهبری شاهد بسیاری از حوادث ناخوشایند ، کارشکنی‌ها و فتنه‌گری‌ها هستیم.

 وی ضمن قدردانی از بصیرت  ملت ایران ، یادآور شد: خوشبختانه ملت ایران در این امتحان سرافراز بودند و با قدرت در برابر فتنه‌گران ایستادند و در برابر هجمه ها قد علم کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۹ دی یوم‌القران  و روز جدایی حق و باطل است و خداوند مژده و وعده داده است اگر در برابر باطل ایستادگی کنید به شما آب حیات می‌بخشم و کسانی که جفا کردند و به ارزش‌های انقلاب و آرمان های شهیدان پشت کردند خوار و ذلیل خواهند شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول