اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از توقف فعالیت قلیان سراها تا علت تعطیلی مدارس

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر تعطیلی قلیان‌سراها در استان گفت: در این زمینه با تصمیم‌های گرفته شده و پیگیری مسؤولان قضایی مقرر شد از فعالیت این مراکز به دلیل خطرپذیری بالا جلوگیری شود.

از توقف فعالیت قلیان سراها تا علت تعطیلی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حامد روحانی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص ویروس کرونا و اقدامات و راهکارها برای مقابله و یا پیشگیری از این بیماری در پاسخ به سوالی درباره توزیع بروشورهای آموزشی با نصب چادرها در سطح شهرها اظهار کرد: هدف از چادر زدن در سطح شهرها برای آموزش است و باید برای همه مردم همه نوع آموزش‌ها سیستم آموزش متناسب با سن آنها در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره جمع‌آوری قلیان‌سراها در این شرایط به دلیل احتمال شیوع بیماری نیز گفت: مقرر شد فعالیت‌ این مراکز در حال حاضر صورت نگیرد.

روحانی‌زاده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاکید بر عدم سفر به مازندران تصریح کرد: این تصمیم براین اساس گرفته شده تا شرایط پیشگیری صورت گیرد و اگر رعایت نکنیم ممکن است شرایط به بحران برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درباره تصمیم برای تعطیلی ادارات نیز خاطر نشان کرد: قصد ما تعطیلی فروشگاه‌ها و تعطیلی هیچ اداره نیست و علت تعطیلی مدارس به دلیل این است که سطح آموزش‌پذیری دانش‌آموزان پایین است و ممکن است ناقل باشند، این تصمیم گرفته شده است ولی درباره تعطیلی ادارات باید گفته شود؛ تعطیل نمی‌شود اما باشگاه‌ها تعطیل شده است.

این مسؤول در پاسخ به سوال فارس درباره نبود کیت‌های تشخیصی نیز گفت: کیت‌های تشخیصی در اختیار وزارت بهداشت است و چون این ویروس جدید است و کل این ویروس سه ماه وارد شده، کیت‌ها در اختیار وزارت بهداشت است.

روحانی‌زاده درباره نبود و یا کمبود موادضدعفونی‌کننده در استان اظهار کرد: مواد ضدعفونی‌کننده به دلیل ازدحام‌های صورت گرفته کم شده است و سعی می‌شود طی روزهای آینده این مسئله برطرف شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوالی درباره تصمیم برای تعطیلی تالارها نیز گفت: تالارها که به دو منظور عروسی و جشن‌ها و مراسم ترحیم استفاده می‌شود، تصمیم بر آن شد مراسم ترحیم در تالارها برگزار نشود و درباره عروسی‌ها نیز باید بررسی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول