به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سهیل صالحی مسؤول جشنواره خدمت و کاربر ارشد سامانه در اولین گردهمایی خادمیاران رضوی شرق شهرستان نکا که در مسجد سعادت نکا برگزار شد، اظهار کرد: رفع محرومیت یک از دغدغههای اصلی مقام معظم رهبری است و باید در زمینههای معیشت، سلامت ، ازدواج و اشتغال محرومین تلاش کنیم.
وی افزود: آمار قشر مستضعف در جامعه رو به فزونی است و دستگاهها به تنهایی پاسخگوی نیاز محرومین نیستند، اظهار داشت: دفتر آستان قدس و دفاتر نمایندگی آستان در استانها و خادمیاران رضوی باید تلاش مضاعف کرده و نیاز محرومان را برطرف کنند.
وی افزود: هدف از تشکیل کانونهای خادمیاری رضوی در سراسر کشور در زمان تولیت سابق را توجه به اصل خدمت به امام رضا علیه السلام است و خدمت به هشتمین امام شیعیان محدود به حرم و شهر مشهد مقدس نیست.
صالحی خاطرنشان کرد: افرادی که علاقمند به خدمت هستند در شهر و دیار خود، محل سکونت و محل کارشان در راستای محرومیتزدایی کارهای عامالمنفعه و خدماتی ارزنده به نیت امام مهربانیها، امام رضا(ع) به مردم ارائه دهند.
این مسؤول تصریح کرد : هر کسی هر کاری را با نیت امام مهربانیها و برای حضرت رضا (ع) انجام دهد باید این نام و سیره در افکار و اعمال افراد، خانواده و جامعه ساری و جاری شود.
وی با اشاره بر اینکه خادمیاران باید تقوا در رفتار و کردار را مراقبت کنند، افزود: زیرا مردم ما خادمیاران را ملاک عمل قرار میدهند و ما باید در جهت رفع دغدغه امام رضا (ع) که همان گرهگشایی از نیازمندان و محرومین است تلاش کنیم.
صالحی گفت: مسئله مهم برای خادمیاران رضوی این است که امام رضا (ع) آنان را به خادمیاری خود پذیرفته است و برای اینکه همیشه خادم بمانیم، باید لحظه لحظه کارمان برای رضای خدا باشد و اخلاص را ملاک ارزیابی و ارزش قرار دهیم.
مسؤول جشنواره خدمت بیان کرد: خادمیاران باید خدا را شاکر باشند که توانسته اند مدال افتخار خدمتگزاری امام رضا(ع) را بر گردن بیاویزید.
صالحی شرکت در آزمون و ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری را از الزامات تحقق شیفت حرم دانست و گفت: حتما باید فعالیتهای خادمیار از سوی کانون مورد تائید قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اصل کار هر خادمیار در شهرستان محل زندگی میباشد و شیفت حرم تشویقی به پاس فعالیت خادمیار در شهرستان و محل زندگی است
این مسؤول اضافه کرد: با اشاره به فعالیت 6 ساعت در هفته خادمیار در کانونهای محلی یا موضوعی ، یادآور شد: تفکیکسازی بین فعالان و غیر فعال باید صورت گیرد و خادمیاری که به عرصه خدمتی توجه ندارد و در سامانه ثبت فعالیت نمیکند باید تعیین وضعیت شوند.
وی همچنین در خصوص جشنواره خدمت گفت: جشنواره خدمت فرصت مغتنمی است تا خادمیاران خدمات الگویی خود را در جهت رفع محرومیت در سامانه جشنواره خدمت ثبت کنند.
وی ادامه داد : در ثبت الگوهای خدمتی خادمیاران در جشنواره خدمت، دیگر خادمیاران میتوانند از الگوهای آنان برای ارائه خدمات بهتر و ارزنده به محرومین الگوبرداری کنند.
مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران گفت: خادمیاران باید تلاش کنند بر اساس پتانسیل و توانمندیهای موجود در ارائه خدمات به محرومین، شیوههای ابتکاری و خلاقانه را جهت الگو برداری در جشنواره ثبت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به آموزش سامانه از بدو ورود و تائید اطلاعات هویتی اشاره کرد و اظهار داشت: خادمیاران باید در آموزش سامانهای شرکت کنند و در سامانه نیز ثبت گزارش فعالیت کنند تا ارزیابیها صورت گیرد و در غیر آن ارزیابی خادیار منفی خواهد بود.
وی همچنین در خصوص چگونگی افزایش شیفت حرم، رزرو خدمت و دیگر موارد مطالبی بیان کرد.
انتهای پیام/۸۶۰۴۸/