۱۰۰۰ دختر کهگیلویهای مسیر بندگی را آغاز کردند
همزمان با طنین معنویت در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان، ۱۰۰۰ دانشآموز دختر کهگیلویهای با برگزاری آیین جشن تکلیف، نخستین گام رسمی خود را در مسیر بندگی و مسئولیتپذیری دینی برداشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سیدعلیبینا پورجعفری، مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه، صبح سهشنبه ۵ اسفندماه، در حاشیه برگزاری این آیین معنوی که در مصلی نمازجمعه این شهر برگزار شد، رسیدن به سن تکلیف و آغاز انجام فرایض و تکالیف دینی را مرحلهای مهم در زندگی دانشآموزان دانست و گفت: این مقطع سرآغاز مسئولیتپذیری، خودسازی و رشد معنوی است.وی با تأکید بر نقش اثرگذار خانواده در تعمیق باورهای دینی، همراهی و حمایت اولیا در مسیر انجام تکالیف شرعی و تربیت معنوی فرزندان را ضروری عنوان کرد و افزود: خانواده، مدرسه و جامعه هر یک مسئولیتی خطیر در فرآیند تعلیم و تربیت دارند و همافزایی این سه رکن اساسی، زمینهساز پرورش نسلی متعهد، مسئولیتپذیر و پایبند به ارزشهای دینی خواهد بود.مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه همچنین بر اهمیت اجرای برنامههای فرهنگی و تربیتی در مدارس تأکید کرد و برگزاری آیینهایی از این دست را در تقویت هویت دینی و اجتماعی دانشآموزان مؤثر دانست.پورجعفری افزود: این آیین معنوی با حضور دانشآموزان مدارس فرهنگیان ۱، شاهد، حضرت مریم، هاجر، لیلا، طوبی، امالبنین و صدیقه اطهر و با اجرای برنامههای متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار شد.
حجتالاسلام بهادری، مدیر اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه، در ادامه این مراسم به تبیین آغاز سن تکلیف و مسئولیتهای عبادی پرداخت و اهمیت نماز، گفتوگو با خداوند و انجام واجبات دینی را تشریح کرد.
10:17 - 5 اسفند 1404