تورم کالاهای اساسی، معیشت مردم را به لبه پرتگاه برده است. نوسان ارز بهانهای برای قیمتهای سلیقهای و هرجومرج در بازار شده که دودش فقط به چشم مردم میرود. خطاب به مسئولان اقتصادی: زمانِ وعدهدادن تمام شده؛ برای کنترلِ بازار و تثبیت قیمت کالاهای ضروری، «اقدام قاطع و عینی» نیاز است. نظارت بر بازار دیگر یک وظیفه اداری نیست، یک ضرورتِ فوری برای حفظِ سفره مردم است.» این موضوع به این دلیل مهم است که مستقیماً بر سفره مردم و قدرت خرید آنها تأثیر میگذارد. بیثباتی اقتصادی و گرانی کالاها، نگرانی اصلی جامعه است و رسانهها با پیگیری آن، میتوانند به مطالبهگری از مسئولان و اطلاعرسانی به مردم کمک کنند.
دولت سازمان برنامه و بودجه
@bultankhabarmeymeh1 خرداد 1405در پاسخ بهپیشنهادهابختیاری، استاندار وقت اصفهان درباره پالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید
سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان درباره پتروپالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید و بنویسد: "سیدمرتضی بختیاری" استاندار وقت اصفهان در ۱۹ خرداد ماه ۸۷ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) اظهار داشتند :《بر اساس گزارش کمیسیون استعداد یابی استان و با تصویب کارگروه اشتغال ، احداث پتروپالایشگاه میمه در بخش میمه به زودی آغاز می شود ، که این مجتمع با چهار هزار میلیون یوروآورده ارزی و۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی توسط بخش خصوصی و در قالب قرارداد BOT در زمینی به وسعت دو هزار هکتار اجرا گردیده و با ایجاد این مجتمع بیش از۲۰ هزارفرصت شغلی در شهرستان شاهین شهر و میمه ایجاد می گردد و بر اساس پیش بینی ها مجتمع پتروپالایشگاه میمه، می تواند روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام را به بنزین و ۱۷ نوع فراورده دیگر نفتی تبدیل کند؛ در ضمن عبور خط آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران، برخورداری از امکانات بزرگراهی، انتقال آب کوهرنگ ازشهرستان میمه و هماهنگی درخواست سرمایه گذار با طرح آمایش سرزمین از مهمترین دلایل انتخاب این مکان برای ایجاد پالایشگاه میمه می باشد. همچنین در این باره باید بگوییم که انتشار شرح پیگیری ها در رابطه احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه از سوی" سید مرتضی بختیاری" ضرورتی انکار ناپذیر به نظر می رسد چرا که در این باره بخشدار وقت میمه و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان در دولت نهم که مدیر رسانه محلی صبح میمه اند؛ در مطلبی با عنوان 《ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر》در ۸ آذر ماه سال ۹۰ ، در بخشی از نوشته خود اینگونه اشاره داشتند: بدون اغراق و مبالغه می شود گفت ، آقای بختیاری ،پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیری ها استفسار فرموده اند،..." تذکره : سایت اعتدالگرای صبح میمه آرشیو خود را از دسترس خارج و حذف کرده است...!!! بدین ترتیب ؛حال مردم بخش میمه از سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان در دولت نهم و وزارت وقت دادگستری در دولت دهم و مدیر کل کنونی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، خواهشمندند و خواستارند که ایشان شرح پیگیری های هر دو هفته یکبار و استفسارها از چگونگی پیگیری های مزبور را در راستای اطلاع رسانی عامه، جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه ها و مطبوعات برای انتشار قرار دهند یا راساً به انتشار شرح پیگیرهای مزبور مبادرت ورزند و به نظر بهتر این است که سید مرتضی بختیاری ، استاندار وقت اصفهان ، درباره احداث پتروپالایشگاه در میمه با مردم صحبت کند و شرح پیگیری ها در این باره را به طور مستدل و مستند و مدلل برای مردم بنویسد و منتشر کند ، و چه بهتر که این نوشته ها در راستای روشنگری و فرهنگ سازی فرهنگ پاسخگویی و اطلاع رسانی عامه ، در اختیار مطبوعات و رسانه ها برای انتشار قرار داده شود.
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطهنمایش گزارش
@Sarat631 خرداد 1405در پاسخ بهمطالبه حمایت شد، از مطالبه ما لطفا حمایت فرمایید:https://farsnews.ir/user1709100085908540450/1778339642945255107مطالبهعدم نصب سنگ مزار ۱۳ شهید جنگ رمضان محله قراملک تبریز
بعد از گذشت حدود ۵۰ روز از شهادت ۱۳ بسیجی منطقه قراملک تبریز، هنوز مزار این شهیدان به صورت خاکی و نابسامان باقی مانده و متاسفانه نهاد رسمی پیگیر سامان دهی به سنگ مزار این قبور نیست.
بنیاد شهید و امور ایثارگران
1000پیگیری از مسئول مربوطه10٬000پیگیری از عالی ترین مسئول
@user17091003733437664272 خرداد 1405در پاسخ به وضرورت تبدیل صهیونیسمشناسی به اولویت علمی کشور
مطالبهجای خالی صهیونیسمشناسی در دانشگاهها
صهیونیسم چیست؟ در کشور ما آنطور که باید، به بزرگترین دشمن خونیمان صهیونیسم نپرداختهایم. به نظر میرسد آگاهی عمومی و سازمانی درباره موضوع صهیونیسم به اندازهای که لازم است گسترده و دقیق نیست. بهتر است در مقابل دشمن بیدار بود و آن را لحظه به لحظه در لایه های مختلف رصد کرد. لازم است پژوهش های گسترده ای درمورد صهیونیسم و صهیونیست ها انجام دهیم. اقدامات ضروری: - راه اندازی پژوهشگاه هایی جهت شناخت بزرگترین دشمنمان. - به اساتید و پژوهشگرانی نیاز داریم که در مورد صهیونیسم و صهیونیستها پژوهش و تحقیقات انجام دهند و آنها را در اختیار اقشار مختلف جامعه علیالخصوص دانشجویان قرار دهند و در دانشگاه ها بطور کاملا موثر، جدی و هدفمند تدریس شوند. - پژوهش ها باید در قالب برنامه های مستند و سخنرانی در آمده و در تلویزیون به نمایش گذاشته شوند تا مردم بدانند از نظر معنوی چگونه با صهیونیسم مقابله کنند و سردمداران و پیاده نظام های آنها را بشناسند. تمام سردمداران، پیاده نظام ها و افراد کلیدی و اصلی آنها شناسایی و تحت نظر گرفته شوند، نه تنها نتانیاهو: - برای گروگانگیری یا حذفشان. - تا جلوی عملیات هایشان را بگیریم و علیهشان عملیات اجرا کنیم. - جاسوس هایشان را شناسایی کنیم تا قربانی آنها نشویم. - تا بفهمیم چه کسی را چطور و کجا بزنیم یا گروگان بگیریم. امیرالمومنین امام علی (ع): مرد جنگجو هميشه بيدار و هوشيار است، و هر كه از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.
مركز گسترش سينماي مستند و تجربی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پروررش، موسسه های پژوهشی، مسئولین محترم دولتی، رئیس جمهور، وزرت اطلاعات، وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، صدا و سیمای جمهورری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، مجلس شورای اسلامی ایران
1000پیگیری از مسئول مربوطه10٬000پیگیری از عالی ترین مسئول
@Hamid13552 خرداد 1405در پاسخ بهبا سلام و احترام ؛از پویش شما حمایت شد در صورت تمایل از پویش با عنوان «خط اتوبوس قنات کوثر به سمت مترو شهید باقری و پل خاقانی راهاندازی شود» حمایت فرمایید .لینک پویش: https://farsnews.ir/Hamid1355/1779018645787076599باتشکر از همراهی شمامطالبهخط اتوبوس قنات کوثر به سمت مترو شهید باقری و پل خاقانی راهاندازی شود
یکی از مشکلات بزرگراه شهید باقری و محلات اطراف این بزرگراه بالاخص در بخش انتهایی یعنی قنات کوثر ، مجید آباد و تهرانپارس غربی فقدان خط اتوبوسرانی به سمت تنها ایستگاه مترو واقع در آن یعنی ایستگاه متروی شهید باقری از خط ۲ مترو می باشد و مسافران زیادی پس از پیاده شدن از این ایستگاه مترو واقع در تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی ( رسالت ) و بزرگراه شهید باقری به علت فقدان خط اتوبوس یا حتی تاکسی با خودروهای عبوری در خروج از آن یا رسیدن به ایستگاه مترو تردد می نمایند که به همین دلیل و فقدان امنیت جابجایی مسافران با خودروهای عبوری بالاخص برای بانوان و کودکان ، تردد شهروندان ساکن در اطراف بزرگراه و محلات مجاور با خودروهای شخصی صورت می پذیرد که باعث تشدید ترافیک ، راه بندان ، آلودگی هوا و ... می شود . برای رفع مشکل نبود خط اتوبوسرانی از محله قنات کوثر و محلات شمال بزرگراه باقری تا ایستگاه متروی شهید باقری و کاهش سختی های تردد مسافران تقاضا داریم با برقراری یک خط اتوبوس از پل خاقانی در محدوده خیابان دماوند که در رفت و برگشت با عبور از مسیر بزرگراه باقری تا محله قنات کوثر امتداد یافته و مشکلات حمل و نقل عمومی این مقطع از شهر را به نحو احسن با ملاحظات ذیل رفع نمود : ۱) مسیر رفت خط اتوبوس یاد شده از پل خاقانی پس از وارد شدن در مسیر جنوب به شمال بزرگراه باقری و توقف در پهلوگاه های مقابل ایستگاه مترو شهید باقری ، پل فرجام ، تقاطع خیابان ظفرقندی یا ۱۹۶ شرقی ، پهلوگاه پل عابر خیابان هفتم غربی قنات کوثر ، پهلوگاه پل استقلال ، خیابان بیستم غربی و با استفاده از دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه باقری در زیر پل یاس فاطمی و قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب بزرگراه باقری با گردش به راست در مجاور پل استقلال و عبور از مقابل شهرک امید و میدان وارد بلوار مطهری شمال به جنوب شده و به مقصد خط درخواستی یعنی قنات کوثر خواهیم رسید . ۲) در مسیر برگشت از قنات کوثر واقع در ضلع جنوبی میدان امید به عنوان مبدای خط اتوبوس درخواستی با عبور از بلوار مطهری بسمت جنوب ، وارد مسیر شمال به جنوب بزرگراه باقری شده و با توقف در پهلوگاه های تقاطع ۱۹۶ غربی یا ظفرقندی ، پل فرجام ، پهلوگاه مقابل مترو شهید باقری واقع در تقاطع رسالت با ادامه مسیر خط در بزرگراه باقری به پل خاقانی متصل خواهد شد . ۳) با برقراری خط یاد شده به مقصد پل خاقانی ، علاوه بر رفع مشکل فقدان خط اتوبوس در طول بزرگراه باقری و قنات کوثر ، دسترسی به ایستگاه متروی شهید باقری از خط ۲ مترو و با توجه به واقع شدن پایانه پل خاقانی در مجاورت خیابان دماوند و ایستگاه خاقانی خط ۱۰۱ تندرو ( چهارراه تهرانپارس - پایانه آزادی ) و خط اتوبوس ۱۱۱ ( پایانه شرق جدید - پایانه آزادی ) دسترسی به خط یک بی آر تی هم فراهم خواهد شد . خواهشمند نسبت به برقراری این خط اتوبوس در طول بزرگراه شهید باقری جهت رفاه حال شهروندان اقدامات لازم را معمول دارند . /م
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک مرکز
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@user1750401675142 خرداد 1405در پاسخ بهاز مطالبه شما حمایت شد لطفا از پویش ما هم حمایت کنید 👇https://farsnews.ir/user175040167514/1775039566013121054سد خرمرود تویسرکان آبگیری شودمطالبهسد خرمرود تویسرکان آبگیری شود
با وجود حجم بالای ورودی آب به سد خرمرود تویسرکان و وعده مسوولان استان همدان و شهرستان تویسرکان بر آبگیری سد خرمرود در زمستان ۱۴۰۴ اما هم اکنون در بهار ۱۴۰۵ با عدم بستن دریچه های سد خرمرود تویسرکان حجم بالای آب از زیر سد خرمرود بلااستفاده خارج می شود. و از دسترس خارج می شود تا ۵۴ روستای منطقه خرمرود تویسرکان در تابستان با کمبود شدید آب مواجه باشند. و این موارد در حالی است که مسوولان استان همدان با وجود حجم بالای خانواده هایی که از شهرهای بزرگ در روستاهای خرمرود تویسرکان بخاطر جنگ ساکن شده اند باید تدابیر بهتری برای ذخیره سازی آب در سد خرمرود تویسرکان می اندیشیدند. و دریچه های سد خرمرود را سریعتر نصب و می بستند. هر قطره آب که امروز هدر می رود در تابستان می تواند نجات بخش باشد. چرا سدی که ساخته شده است نباید از آن استفاده کرد؟
اداره کل منابع آب استان همدان، وزارت نیرو، وزیر نیرو، فرمانداری تویسرکان، استانداری همدان، همدان، تویسرکان
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@Ebrahim_sejjil6 خرداد 1405در پاسخ بهمطالبهلزوم ساماندهی توزیع سوخت در جایگاههای بنزین
بسمی تعالی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام، اینجانب به عنوان یکی از شهروندان کشور، بدینوسیله مراتب اعتراض شدید خود و بخش بزرگی از مردم ایران را نسبت به وضعیت نابسامان و تبعیضآمیز توزیع سوخت در جایگاههای سراسر کشور به استحضار میرسانم. در حال حاضر، مردم برای دریافت سهمیه سوخت خود، ناچار به تحمل صفهای طاقتفرسای چندینساعته هستند که منجر به اتلاف وقت و انرژی سرمایههای انسانی کشور میشود. متأسفانه در حاشیه این صفها، شاهد شکلگیری یک بی عدالتی های آشکار هستیم؛ بدین صورت که مسئولین و متصدیان برخی جایگاهها، در قبال دریافت مبالغ غیرقانونی، خارج از نوبت و با حجم بسیار بیشتر از سهمیه رسمی، سوخت را به افراد خاص عرضه میکنند. این اقدام که در بسیاری از نقاط کشور به یک رویه عادی تبدیل شده، نهتنها توهینی آشکار به حقوق شهروندی است، بلکه بیانگر وجود یک شبکه توزیع خارج از شبکه (قاچاق داخلی) است که سود آن مستقیماً به جیب متخلفان میرود. لذا از جنابعالی به عنوان ریاست مجلس درخواست دارم: ۱. با قید فوریت دستور تشکیل کارگروهی برای نظارت میدانی و بازرسی ویژه از عملکرد جایگاههای سوخت سراسر کشور را صادر فرمایید. ۲. با هدف حذف رانت، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و قطع دست دلالان سوخت، طرحی جهت «تخصیص سهمیه روزانه ۲۰ لیتر بنزین آزاد بر روی کارت سوخت شخصی هر خودرو» تصویب گردد تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به صفهای طولانی و بدون دغدغه سوءاستفاده جایگاهداران، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند. بدیهی است که تداوم این وضعیت، نارضایتی عمومی را تشدید کرده و تنها کسانی با این اصلاحات مخالفت خواهند کرد که از وضعیت آشفته فعلی و فروش غیرقانونی سوخت، منافع نامشروع کسب میکنند. پیشاپیش از دغدغهمندی و پیگیری جنابعالی در راستای احقاق حقوق مردم سپاسگزارم. با احترام جمعی از شهروندان معترض به این موضوع
مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، مردم ایران
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@user1751672304862 ساعت پیشدر پاسخ به وبه جای فرهنگسازی و عادتسازی به گران شدن قیمتهای روی جلد ، به سمت کاهش قیمت های روی جلد روی آوریم و قیمت های روی جلد را پایین بیاوریم.اگر متاسفانه به بهانه جنگ قیمت روی جلد را بالا بردیم، بعد از جنگ قیمتهای روی جلد را کاهش دهیم.مطالبهکمپین کاهش حداکثری ، قیمت روی جلد محصولات تولیدی و خدماتی
مردم به گرانی و کارخانهها و واسطهها به گران کردن و گرانفروشان به گران کردن ، عادت کرده اند و به یک روال تبدیل شده ، اما شتاب آن به قدری بالا رفته که دیگر برای مردم قابل هضم نیست. کارخانهها و تولیدکنندگان همیشه دنبال بهانه بودند ، تا اجناس تولیدی خود را گران سازی کنند و قیمت روی جلد را بالا و بالاتر ببرند. در زمانی که دشمن داخلی بر ایران و ایرانی تاخت، متاسفانه کارخانههای تولیدی، واسطهها، محتکران و گرانفروشان با افزایش قیمت روی جلدشان بر مردم تاختند و مردم را به سمت فقر سوق دادند. این چگونه تولید ملی است که بر علیه خود مردم ، اقدام به گرانسازی میکند ؟ و چطور سیستم و قوانین رانتی و انحصاری ایجاد شده ، که به راحتی قیمت کالا و خدمات را به هر بهانه ای اینگونه بالا میبرند و اقتصاد خانواده های ایرانی را از بین میبرند؟ خواسته یا ناخواسته قیمت های روی جلد خود را ، آنهم به صورت قانونی و مورد تایید بالا و بالاتر بردند ، آنهم در زمانی که مردم هم در جنگ اقتصادی و هم در جنگ نظامی تحت بالاترین فشار ممکن بودند، دست به افزایش نامتعارف قیمت محصولات خود زدند و خدمات و کالاهای خود را به صورت تصاعدی و انفجاری بالا بردند. جای سوال است که به چه دلیلی این کار را کردند؟ آیا سود تولیدکنندگان خدمات و کالاها در این است که کالاهای خود را بی کیفیتسازی و گرانسازی کنند؟ آیا تولید ملی ، که باید موجب افتخار ، رفاه و آسایش مردم باشد ، اینگونه از پشت به مردم خنجر باید بزند؟! کارخانه ها نیز در حال گرانسازی هستند! رقابت با دیگر رقبا برای چاپ قیمت های جدید!، دغدغه فکری تولید کنندگان خدمات و کالا شده است! چاپ پول بدون پشتوانه کم بود ، حالا چاپ قیمت های جدید روی جلد هم وبال گردن مردم شده است! رقابت در گران کردن و گرفتن ماهی از آب گل آلود جنگ و تحریم، در کجای دین و وجدان ما آمده که اینگونه عمل میکنیم؟ انگار برد را در زندگی، به بالا بردنهای دائمی قیمت ها میبینند! راهکار رفع مشکل چیست؟ - تجارت آزاد شود و قوانین سخت و کاغذ بازی ها ، برای احداث کارخانه های تولیدی و خدماتی برداشته شود تا ، تولید کنندگان جدید وارد کار شوند . - فضای رقابتی ایجاد شود و سازمانهای غیر حمایتی و ضد رقابتی مثل سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و شورای رقابت حذف شوند. - قوانین رانتی و غیر رقابتی حذف شوند و کلا اقتصاد دستوری ، که به دست مافیاهای دولتی ، شبه دولتی ، خصوصی و خصولتی اداره میشود حذف گردد. - قیمت روی اجناس روند کاهشی به خود بگیرد ، همانطور که در جنگ و به بهانه آن، قیمت های روی جلد ،به صورت کاملا قانونی تصاعدی بالا رفتند ، قیمت های روی جلد، در ایام صلح به صورت تصاعدی کاهش یابند. - تمام موانع تولید نه در شعار ، بلکه در عمل رفع گردد تا تمام سرمایهداران وارد میدان شوند و دست تولیدکنندگان رانتی از تولید کالا و خدمات قطع گردد. - فضای کشور چه سیاسی چه اقتصادی ،طوری امن و با ثبات گردد که زمینه و بستر را برای تولید و تولید کننده واقعی و غیر رانتی مهیا سازد. - سرمایه داران در کشور احساس امنیت کنند تا به جای تولید تورم، مشغول تولید کالا و خدمات با قیمت و کیفیت رقابتی گردند. - قیمت گذاری ها ، توسط خود تولید کننده مصوب شود نه سازمان خاصی و صد البته ،وقتی تولید کننده ببیند ، دست زیاد شده و تولید کننده دیگری ، محصول بهتر و با قیمت کمتری ارائه میدهد، مجبور میشود قیمت های خود را کم کند و کیفیت را بالا ببرد. - سیستم قیمت ، بر اساس عرضه و تقاضا ، در بستری آزاد و غیر رانتی و غیر دستوری ، و در فضای رقابتی باید شکل بگیرد ، تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده در رضایت کامل باشند. سخن آخر اینکه ، اقتصاد اگر در فضای بسته ، رانتی ، ناامن ، دستوری و مافیایی گرفتار شود ، وضع همین میشود که میبینید. حمایت حداکثری لطفا
کلیه مسئولان اقتصادی و سیاسی، کلیه تولید کنندگان کالا و خدمات، مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور محترم، رئیس بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت رفاه و تامين اجتماعي، مردم، سازمان حمایت از مصرفکننده، شورای رقابت
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه