اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دوره‌های تخصصی امداد و نجات در استان مرکزی برگزار شد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی از برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات در استان خبر داد.

دوره‌های تخصصی امداد و نجات در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالکریم شعبان زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوره تخصصی بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری با هدف افزایش سطح دانش و تقویت مهارت‌های نجات گران و امدادگران در هنگام مواجهه با شرایط سخت در حوادث طی مدت 3 روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن آموزش هلال احمر شهرستان اراک برگزار شد.

وی اظهار داشت: با توجه به این‌که حوادث و بلایا قابل پیش‌بینی نیستند، برگزاری دوره‌های مختلف تخصصی امداد و نجات اقدامی مؤثر در جهت کاهش خسارات و تلفات حوادث و افزایش توان امدادرسانی اعضا در کمترین زمان ممکن است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ادامه با اشاره به ضرورت فراگیری مهارت‌های امدادی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره مباحث مختلف تخصصی شامل تغذیه در شرایط اضطراری، بهداشت و نگهداری مواد غذایی، آب سالم و نحوه تأمین آن، سوءتغذیه و بیماری‌های ناشی از آن،  سبد غذایی و روش‌های محاسبه ارزش غذایی، نیازهای ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و استانداردهای حداقلی آب و مواد غذایی را فراگرفتند.

به گفته شعبان زاده این دوره با حضور ۲۸ نفر از برادران امدادگر شعب استان برگزار شد که پس از قبولی در آزمون پایان دوره موفق به کسب گواهینامه تخصصی بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری شدند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره تخصصی  استانی اصول پیمایش و ناوبری در عملیات جستجو و نجات به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان شازند بیان کرد: این دوره ویژه ۲۵ نفر از امدادگران و نجات گران استان طی ۳ روز به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان شازند برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به به‌روزرسانی آموزش‌ها به منظور عملکرد مناسب و به موقع در حوادث افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی کاهش زمان عملیات جستجو و نجات، افزایش سرعت عمل و دسترسی سریع‌تر به حادثه دیدگان، آشنایی به انواع محیط‌های عملیاتی و محدودیت‌ها، توانایی حفظ ایمنی و... است.

شعبان زاده خاطرنشان کرد: فراگیران در این دوره با مفاهیم اصول گام برداری، ناوبری  جی‌پی‌اس، اصول سنگ‌نوردی، حمایت بدنی، مخاطرات، هواشناسی، بیماری و گزش‌ها آشنا شدند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول