اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بذرافکن: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق عمل کرده است

معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق و کارآمد عمل کرده و باید تکثیر شوند و لازمه این کار ارائه کارهای فرهنگی در اقدامات و یا داشتن پیوست فرهنگی است.

بذرافکن: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق عمل کرده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجید بذرافکن عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار در اراک اظهار کرد: ابتکار عمل بسیج ناحیه اراک در برگزاری جشنواره رسالت ماندگار با اهداف مهم نشان از عزم و اراده جهادی بسیجیان دارد که کاملا قابل تقدیر است و می‌تواند به عنوان الگویی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همت و اراده بسیجی و جهادی راهکار مشکلات است و در طول این سال‌ها بسیج همواره در صحنه های مختلف موفق عمل کرده و در گام دوم انقلاب نیازمند تفکر و روحیه بسیجی هستیم، افزود: کار فرهنگی در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه فرهنگ به منزله هوا برای تنفس است و این هوا باید پاک باشد و البته کار فرهنگی باید خروجی مناسب داشته باشد.

وی تصریح کرد: تشکیل تمدن اسلامی یکی از اهداف مهم تشکیل انقلاب اسلامی است که حضرت امام(ره) این مسیر نورانی را پیش روی ماگذاشت و امروز برنامه‌های فرهنگی باید در راستای تحقق تمدن اسلامی برگزار شوند.

 معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بسیج بدون هیچگونه چشم داشتی بزرگترین و تاثیرگذارترین برنامه‌ها را انجام می‌دهد و در طول بیماری کرونا بسیج با روحیه ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی علاوه بر اینکه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد کارآمدی خود را بار دیگر نشان داد، گفت: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال نا امیدی مردم ایران است و دشمنان اراده کرده‌اند که برای مردم ایران خیرخواهی نکنند و در این مسیر فتنه انگیزی می‌کنند و البته دشمنان برای خودشان هم خیرخواهی نمی‌کنند.

بذرافکن تصریح کرد: تکثیر روحیه جهادی و گسترش فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی یک ضرورت مهم است که لازمه آن میدان‌دار بودن بچه‌های خوش ذوق فرهنگی و بسیجی است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج با ارائه عملکرد درخشان در حوزه‌های مختلف دنبال الگوسازی است و لذا فرهنگ و الگوی بسیجی باید در همه زمینه‌ها گسترش پیدا کند و فراگیر شود، افزود: تلاش‌های بسیج در بخش‌های مختلف جامعه نمود عملیاتی دارد و البته باید کار فرهنگی در کنار اقدامات بسیج بیشتر مورد توجه باشد.

 معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بسیج برای رسیدن به قله‌های بلند تلاش می‌کند و لازمه آن انسجام و هم افزایی همه جانبه است، بسیج بهترین روش موفقیت را ارائه داده و این نیاز به تبیین و توسعه دارد که باید در همه بخش‌ها فراگیر شود.

بذرافکن ادامه داد: استان مرکزی در همه بخش‌ها قهرمانان، افتخارات و الگوهای موفقی دارد که باید به خوبی به نسل جوان و جامعه معرفی شوند و لازمه آن داشتن روحیه بسیجی و پیوست فرهنگی در اقدامات است.

وی گفت: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق و کارآمد عمل کرده و باید تکثیر شوند و لازمه این کار ارائه کارهای فرهنگی در اقدامات و یا داشتن پیوست فرهنگی است.

ارسال  ۶۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسالت ماندگار

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسالت ماندگار ارسال شده و پیش بینی می‌کنیم تا یک سالگی جشنواره که ۱۳ دیماه سال ۱۴۰۰ است بیش از ۷ هزار اثر ارسال شود.

محمد مهجوری در آیین اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار اظهار کرد: جشنواره رسالت ماندگار برای اولین بار در سطح کشور در راستای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی بسیج ناحیه اراک برگزار می‌شود و از ۱۳ دیماه سال ۹۹ شروع شده که در بین ۳۳ حوزه و ۲۰۰ پایگاه بسیج این جشنواره انجام شده است.

وی افزود: به تفکیک موضوعات در جشنواره ۳۰۲ اثر به مسئله اقامه نماز جماعت در مساجد و اماکن مذهبی، ۱۲۲ اثر به نهضت کمک مومنانه و انفاق، ۲۳۰ اثر به مسئله صرفه جویی، ۱۲۱ اثر به مسئله تولید داخلی و کالای ایرانی، ۷۵۱ اثر به مسئله گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، ۳۷۲ اثر مربوط به بصیرت افزایی و حضور مردم در صحنه های مختلف، ۴۵۰ اثر مربوط به نشاط انقلابی در جامعه، ۱۷۱ اثر به مسئله تفریحات و گردشگری، ۷۵ اثر به مسئله ازدواج جوانان، ۱۳۰ اثر مربوط به فرزند آوری، ۲۴۳ اثر مربوط به عفاف و حجاب، ۲۷۵ اثر مربوط به تاب آوری و پایداری خانواده، ۴۵ اثر مربوط به مسئله مواد مخدر و ۱۰۴ اثر مربوط به فریضه امربه معروف و نهی از منکر است که در مجموع از ۳ هزار و ۳۹۱ برنامه و ۳ هزار مراسم انجام شده است.

مهجوری ادامه داد: ۱۸ پیامد در این جشنواره مشخص شده بود که در سطح اراک برای هر پیامد ۳ اثر ارسال شد و در این راستا تیم ارزیابی در ناحیه اراک تشکیل شد که در نهایت ۴۰ نفر به رتبه برتر رسیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول