اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مسیر سازندگی و محرومیت‌زدایی توقف‌ناپذیر است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی با قوت پیش می‌رویم و هیچ توقفی در این مسیر نمی‌پذیریم و در این راه تنها بر قدرت خداوند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و مردمی تکیه می‌کنیم چراکه معتقدیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی همچون گنج عظیم هستند که باید به خوبی از آنها استفاده شود.

مسیر سازندگی و محرومیت‌زدایی توقف‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست با مسئول و معاونین سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی و تجلیل از تلاش‌های آنها اظهار کرد: امروز به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی در جمع نمایندگان جهادگران بسیجی حضور پیدا کردیم و از زحمات خالصانه و دلسوزانه همه جهادگران استان که در صحنه‌های مختلف پای کار مردم و انقلاب هستند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: گروه‌های جهادی در راستای اجرای فرامین امامین انقلاب و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و کار جهادی مبتنی بر ارزش‌های ولایی و انقلابی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: اگر می‌بینیم جهادگران بسیجی اقدامات بزرگی انجام می‌دهند و همه ظرفیت‌ها را پای کار می‌آورند به دلیل اعتقادات راسخ آنها به خداوند و ایمان قوی آنها است و زمانی که کار برای خدا انجام شود نصرت‌ها و عنایات خداوند همراه می‌شود.

کریمی ادامه داد: اخلاص در نیت و تقوای در عمل رمز ماندگاری اقدامات جهادگران است و در شرایطی که کشور با مشکلاتی مواجه شده نگاه جهادی، ازخودگذشتگی و روحیه انقلابی تنها می‌تواند موجب تغییر شرایط شود و بسیج سازندگی کارنامه‌ای درخشان در این راستا دارد.

وی اضافه کرد: کار امروز بسیج سازندگی جهاد فی سبیل الله است و در یک مسیر مقدس گام برمی‌دارد و جهادگران باید قدر این فرصت مغتنم را بدانند و از آن به خوبی استفاده کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مدیریت جوان و توانمند در بسیج سازندگی استان مرکزی در طی سال‌های اخیر علاوه بر اینکه موجب امیدبخشی، امیدآفرینی و تقویت نشاط در بین مردم و خصوصاً مستضعفین در مناطق محروم شده به گروه‌های جهادی انگیزه خدمت مضاعف داده و جوانان زیادی برای خدمت‌رسانی به میدان آورده که قابل تقدیر است.

کریمی تأکید کرد: بسیج سازندگی علاوه بر انجام مأموریت‌های خدمت‌رسانی باید کار فرهنگی مبتنی بر معنویت و ارزش‌های انقلاب و گسترش تفکر و روحیه جهادی را در دستور کار بگذارد و مأموریت ویژه‌ای در این راستا دارد.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی برای جهادگران و مردم که مخاطب بسیج سازندگی هستند یک ضرورت است و باید در جهادگران تربیت و ایجاد انگیزه کند و برای مردم باید امیدآفرین باشد که اقدامات بسیج سازندگی در این راستا قابل قبول است و باید با قوت ادامه‌دار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: بسیج سازندگی با انگیزه‌ای الهی و مبتنی بر تفکر انقلابی و ولایی به دنبال توانمندسازی مردم و جامعه است و اگر تفکر جهادی و بسیجی نبود بسیاری آسیب‌ها و تهدیدات از انقلاب اسلامی رفع نمی‌شد.

کریمی بیان داشت: آن چیزی که به جامعه رنگ و بوی دینی و انقلابی داده و نگذاشته انقلاب اسلامی از آرمان‌های اصلی خود فاصله بگیرد تفکر جهاد و از خودگذشتگی است که بخشی از این کار بزرگ در بسیج سازندگی انجام می‌شود که باید با قوت ادامه‌دار باشد.

وی اضافه کرد: قدرت واقعی کشور در گرو ایثارگری‌ها، روحیه جهاد و شهادت است و امروز عامل اساسی عزت ایران اسلامی برگرفته از مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و روحیه شهادت‌طلبی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه سپاه و بسیج به مردم تعلق دارد و تمام‌قد در خدمت مردم است و امروز منطق سپاه و بسیج قوی شدن در همه ابعاد است و در این راستا اهداف را پیش می‌بریم گفت: در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی با قوت پیش می‌رویم و هیچ توقفی در این مسیر نمی‌پذیریم و در این راه تنها بر قدرت خداوند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و مردمی تکیه می‌کنیم چراکه معتقدیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی همچون گنج عظیم هستند که باید به خوبی از آنها استفاده شود.

کریمی بیان داشت: آن چیزی که امروز باید در اولویت کارهای نهادهای انقلابی قرار گیرد توانمندسازی مردم و جامعه در همه ابعاد است که بسیج سازندگی در این مسیر پیشگام است و توانسته قدم‌های بلندی بردارد.

ثبت ۱۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز گفت: یکی از مهمترین مأموریت بسیج سازندگی هدایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی است و امروز یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده که در عرصه‌های مختلف با توانمندی‌ها و تخصص‌های گوناگون به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

امید محترمی اظهار کرد: اردوهای جهادی یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هستند که در این اردوها علاوه بر خدمت‌رسانی کار تربیت و پرورش اتفاق میفتد و در واقع اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.

 

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در قالب‌های مختلف به مردم استان و سایر مناطق کشور خدمت ارائه کردند و منشأ خیرات و برکات زیادی برای مردم و مناطق محروم بوده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: رویکرد مهم بسیج سازندگی پای کار آوردن مردم برای حضور در میدان‌های مختلف است چراکه هر عرصه‌ای که مردم در آن ورود پیدا کرده‌اند موفقیت حاصل شده و هر کجا که نقش مردم دیده نشده کار اثربخش انجام نشده است.

محترمی بیان داشت: یکی دیگر از مأموریت مهم بسیج سازندگی فعالیت در تحقق اقتصاد مقاومتی است که با رویکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش‌های مهارتی و ارائه تسهیلات برای تحقق اقتصاد مردمی تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می‌کنند که با استفاده از منابع مالی خرد، خود اعضاء و هدایت‌ها و حمایت‌های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و مردمی گام برمی‌دارند که ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹ تنها بخشی از دستاورد صندوق‌ها در سطح استان است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی یادآور شد: محرومیت‌زدایی از دیگر مأموریت‌های مهم بسیج سازندگی است که در دو بخش عمرانی، شامل اجرای پروژه‌های روستایی و شهری، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و پروژه‌های آب و کشاورزی و بخش غیر عمرانی که شامل جهیزیه، کمک‌های مؤمنانه و لوازم‌التحریر متمرکز شده است.

محترمی تصریح کرد: ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان، ۲۲ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۱ میلیون غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی از خدمات محرومیت‌زدایی در سال ۹۹ است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مهارتی مردم بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی انجام داده که با هماهنگی‌های انجام شده برای آنها گواهی معتبر صادر خواهد شد و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بسیج سازندگی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل بومی در سایر شهرستان‌های استان برنامه‌های جدی و عملیاتی دارد که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین استان و سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم آنها را به تحقق برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول