اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

قضات شریف و پاک دست آبروی قوه قضائیه هستند

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: قضات پاک دست و شریف آبروی قوه قضائیه را در بسیاری از موارد خریده‌اند.

قضات شریف و پاک دست آبروی قوه قضائیه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در نشست با قضات دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک اظهار داشت: بنای دستگاه قضایی استفاده از نظرات نخبگان است و ما معتقدیم که نسبت به دستگاه قضایی و مسائلی که در آن رخ می‌دهد و اموراتی که باید تدبیر شود بهترین افرادی که می‌توانند اظهارنظر کنند کسانی هستند که درون این دستگاه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: افرادی که در دستگاه قضا مشغول به فعالیت هستند از اوضاع و احوال جامعه مراجعه‌کننده به دادگستری باخبرند و هم آسیب‌ها را می‌شناسند و هم بهترین راهکارها را می‌توانند ارائه کنند، بنابراین تصمیم بر این است که در فواصل زمانی کوتاه نشست با قضات برگزار شود و از نقطه نظرات آنان بهره‌مند شوم و مسائل مورد نظر را نیز مطرح کنیم تا در مجموع به نتایج و عملکرد بهتری دست یابیم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کارگروه‌هایی چندوجهی در محاکم تشکیل تا مطالبات قضات و کارکنان را از دستگاه قضایی پیگیری کنند و نیز در مباحث حقوقی، اختلافات رویه‌ای و برداشت گوناگون از موارد اختلافی را بررسی و جهت ایجاد وحدت نظر راهکارهایی ارائه و همچنین در نشست حقوقی مشورتی متمرکز استان جهت ایجاد رویه واحد مطرح شود.

موسوی اضافه کرد: درصددیم تا بخشی از مشکلات رفاهی و معیشتی قضات و کارکنان را از طریق تعاونی مسکن و مصرف حل کرده تا آنان با تعلق خاطر بیشتر فعالیت‌های قضایی و اداری خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره رأی در استان مرکزی قضات برتر را در زمینه صدور آرای متقن و مستدل مورد تجلیل و تشویق قرار خواهیم داد، تصریح کرد: معتقدیم که کسی که شایستگی تعالی دارد باید ارتقا یابد و اگر کسی نقایصی دارد می‌بایست با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مشکلش برطرف شود و در حال کیفی‌سنجی هستیم تا تعداد نقض آرا و تأیید رأی هر قاضی در بازه‌های زمانی ۶ ماهه و کمتر از آن مشخص شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در هر حال شجاعت قضات استان مرکزی بسیار ستودنی و قابل احترام است و قضات پاک دست و شریف آبروی قوه قضائیه را در بسیاری از موارد خریده‌اند و مطمئناً رأی‌های عادلانه در روز آخرت یاری‌رسان شما هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول