اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روایتی متفاوت از زندگی زوج طلبه/ از نذر خانه برای کارهای جهادی تا بسیج شدن برای کمک مومنانه

طلبه جوان اراکی می‌گوید: سعادت دنیا و آخرت با گره‌گشایی از مشکلات دیگران میسر شده و کمک به محرومان جز اولویت‌های جامعه پویا است؛ با شرایط دشوار معیشتی که کرونا سختی آن را دوچندان کرده همه باید به نوعی جهادگر و سرباز مطیع ولایت شوند.

روایتی متفاوت از زندگی زوج طلبه/ از نذر خانه برای کارهای جهادی تا بسیج شدن برای کمک مومنانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ماه‌هاست کرونا مهمان ناخوانده و شوم کشور شده و خسارات جانی و مالی  بسیاری در پی داشته و زندگی را به کام بسیاری تلخ کرده است.
اما قصه کرونا در کنار تمام سختی‌ها و مشکلات، داستان‌های شیرینی هم دارد که شنیدن آنها خالی از لطف نیست و شاید درد این ایام را تا حدی التیام ببخشد.
هر فردی به اندازه وسع و توان خود در میدان جنگ با کرونا تلاش و از دستورات مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش کمک مومنانه فرمانبری می‌کند؛ از تولید ماسک در کارگاه‌های خانگی و توزیع بسته‌های معیشتی گرفته تا غسل متوفیان کرونا، تولید دستگاه‌های پیشرفته ضدعفونی‌کننده به همت جوانان و کارهایی از این قبیل که اخبار آن از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد، جلوه‌هایی از ایثار و گذشت مردم در این روزهای سخت کرونایی است.
خوشبختانه مردم در ایام محرم هم کارنامه درخشانی داشته و با نذر سلامت، توزیع مواد غذایی خام و نذر خون علاوه بر توجه به سلامت جامعه، نذورات خود را نیز ادا کرده و برای شفای بیماران دعا کردند.
اما قصه این بار کمی متفاوت است، صحبت از زوج طلبه‌ای‌ست که یک طبقه از منزل خود را نذر کارهای خیر کردند و در چند ماه اخیر با شیوع کرونا برای کمک به نیازمندان و محرومیت زدایی روزهای پرکاری دارند.

مصطفی احمدی که ۱۹ سال است ملبس به لباس روحانیت بوده امروز با روحیه جهادی در کنار همسر و ۳ فرزندش تلاش می‌کند دردی از مردم شهرش بکاهد؛ درد شرمندگی پدر کارگری که بیکار شده، درد سفره‌های خالی، درد کمیابی داروی بیمار صعب‌العلاج و... که گریبان‌گیر بسیاری شده است.

این طلبه جهادگر فوق‌لیسانس رشته فقه و حقوق بوده و ازدواج در سن ۱۹ سالگی را بهترین اتفاق زندگیش می‌داند که ثمره ۱۷ سال زندگی مشترک نرجس ۱۲ ساله، حسین ۵ ساله و حسن یک ساله است؛ مادر خانواده اما علاوه بر خانه‌داری و رسیدگی به بچه‌ها، مشغول تحصیل در سطح ۳ حوزه بوده و همراه همیشگی آقامصطفی در کارهای جهادی است.
این طلبه جهادگر اراکی از سال ۹۱ در آموزش و پرورش در زمینه امور تبلیغی، مشاوره و تدریس از طرف حوزه علمیه مامور به خدمت شده و در مدارس به عنوان مشاور و دبیر دین و زندگی فعالیت می‌کند.

 

وی در مورد چگونگی آغاز فعالیت گروه جهادی روضه‌الحسن(ع) گفت: با عنایت خداوند زمینی برای ساخت منزل خریداری کردیم و از ابتدای بنای این خانه با همسرم عهد قلبی بستیم که یک طبقه از آن صرف امور محرومیت‌زدایی و جهادی شود و از سال ۹۳ فعالیت این گروه جهادی آغاز شد.

احمدی عنوان کرد: با شیوع کرونا و شرایط سخت معیشتی، گروه جهادی روضه‌الحسن(ع) به فرمان رهبر معظم انقلاب در رزمایش کمک مومنانه لبیک گفته و در چند سطح کارهای جهادی را در خانه 100 متری خود با جدیت شروع کردیم.

این طلبه اراکی ادامه داد: از طریق فضای مجازی و به صورت تلفنی بیش از ۱۰ میلیون تومان کمک خیرین را جذب و بیش از ۱۰۰ بسته غذایی را با کمک اعضای گروه در حاشیه شهر توزیع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات بسته‌ها آماده بود و ما فقط شناسایی محرومان و توزیع را با کمک امین هر منطقه انجام می‌دادیم اما گاهی اوقات هم در منزل بسته‌بندی و توزیع می‌کردیم که کارهای مربوط به هماهنگی و بسته‌بندی برعهده همسرم و بانوان طلبه گروه بود.

انفاق و امور خیر برکت عجیبی به مال و زندگی ما بخشیده است

احمدی با اشاره به اینکه انفاق و امور خیر در زندگی موثر بوده و برکت عجیبی به زندگی شان داده، از انجام تعمیرات منزل، رسیدگی به بیماران، کمک به افرادی که کسب‌وکار آنها دچار مشکل شده و مشارکت در تهیه جهیزیه  توسط این گروه جهادی خبر داد.
این طلبه جهادگر عنوان کرد: گاهی اوقات تا پاسی از شب مشغول بسته‌بندی و توزیع بودیم؛ چهره با نشاط و لبخند نیازمندان بهترین هدیه برای ما بود که خستگی را از تن‌مان بیرون می‌کرد.

احمدی گفت: اگرچه گروه جهادی ما محدود بوده اما قدم در مسیر خدمت و محرومیت‌زدایی بزرگترین انگیزه برای ما است که با همکاری جمعی از جهادگران گره‌ای هرچند کوچک از زندگی مردم باز کنیم.

وی بیان کرد: سعادت دنیا و آخرت با گره‌گشایی از مشکلات دیگران میسر شده و کمک به محرومان جز اولویت‌های جامعه پویا است؛ با شرایط دشوار معیشتی که کرونا سختی آن را دوچندان کرده همه باید به نوعی جهادگر و سرباز مطیع ولایت شوند.

از طریق جذب جوانان به گروه جهادی اقدام به شناسایی مردم نیازمند کردیم، در هر منطقه نیازمند آن منطقه را به عنوان امین انتخاب کرده تا در شناسایی نیازمندان یاریمان دهد 

این طلبه جوان بیان کرد: از طریق جذب جوانان به گروه جهادی اقدام به شناسایی مردم نیازمند کردیم، در هر منطقه نیازمند آن منطقه را به عنوان امین انتخاب کرده تا در شناسایی نیازمندان یاریمان دهد.

احمدی افزود: از طریق افراد امین خانه‌هایی که نیاز به تعمیر داشت شناسایی و در حد توان اقدام به تعمیر و بازسازی آن می‌کردیم، همچنین خانواده‌هایی که مشکل فرزندآوری داشتند و به دلیل بضاعت مالی امکان درمان نداشتند را شناسایی و با کمک‌های مالی به درمان آنها کمک کردیم.

وی از تهیه و توزیع چهار سری جهیزیه بین زوج‌های جوان خبر داد و گفت: با کمک خیرین تامین جهیزیه چهار خانواده نیازمند را تهیه کرده و جوانان را به خانه بخت فرستادیم.

 خوشحالی و نشاندن لبخند به لبان نیازمندان زیباترین حس زندگی ماست و از این کار لذت می‌بریم

این طلبه بیان می‌کند: تمام دلخوشی و خوشحالی ما این است که با این اقدام خود خانواده‌های نیازمند را خوشحال می‌کنیم، خوشحالی و نشاندن لبخند به لبان آنان زیباترین حس زندگی ماست و از این کار لذت می‌بریم، ضمن اینکه با این اقدام کوچک خود به ندای رهبر عزیز نیز لبیک گفته‌ و سربازی خود را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول