اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بازسازی منازل سیل‌زده گام بعدی مردم است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشارکت و همراهی مردم بحث امداد و کمک به مردم سیل‌زده تسریع یافت و با امید به ادامه این روند مردمی در حوزه بازسازی مناطق نیز گام برداشته خواهد شد.

بازسازی منازل سیل‌زده گام بعدی مردم است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، نقش مردم کمک به سیل‌زدگان را مهم دانست و بیان کرد: از همان روزهای اول بحران مردم به میدان آمدند و با کمک‌های جهادی و خیرخواهانه به مردم خدمت کردند و منتظر کمک‌های دولت نماندند.

وی تصریح کرد: آحاد مردم از جمله بازاری، فرهنگی، روحانی و دانشجویی به گروه‌های خدمت‌رسانی هلال‌احمر و جهادی ملحق شدند و هر کس در حد توان خود به مردم گرفتار در سیل خدمت کرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی هر اقدام مردمی که در راستای کمک به مردم سیل‌زده باشد را ارزشمند دانست و گفت: مردم خیرخواه و متحد ایران در همه عرصه‌ها خوش درخشیدند و در زمان‌های بحران همراه و یار مردم آسیب‌دیده بودند، از این‌رو فعالیت‌های خیرخواهانه مردمی که در راستای کمک به همنوع باشد باارزش و امری پسندیده است.

سلیمی ادامه داد: این جریان مردمی و سیل خروشان ایثار و مددکاری که نشأت گرفته از اتحاد و همدلی است، قطع یقین می‌تواند دیگر نیازهای مناطق سیل‌زده که یکی از آن‌ها بازسازی منازل است را پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کمک به مردم سیل‌زده و در راستای بازسازی این مناطق طرحی در مجلس نوشته‌شده است تا با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه‌ای، منابع پیش‌بینی‌شده در بودجه برای مواقع بحرانی و هم‌چنین تمام ظرفیت‌های عمومی و دولتی برای تسریع در روند بازسازی مناطق سیل‌زده استفاده شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت تا به امروز آمار دقیق از میزان خسارت‌ها به مجلس اعلام نکرده است، بیان کرد: دولت رقم‌های متعددی را از میزان خسارت‌ها اعلام کرده که این امر حاکی از آن است که از اطلاعات جامع برای اعلام میزان خسارت‌ها استفاده‌نشده است.

سلیمی تصریح کرد: برخی از فرمانداران و بخشداران با بزرگ‌نمایی خسارت‌های وارده به دنبال آن هستند تا بودجه‌ای را با عنوان ساخت و بازسازی مناطق آسیب‌دیده گرفته و صرف اموری غیر از آن کنند.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌های تعریف‌شده و حتی در صورت نیاز مبلغ برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی تنها باید صرف مردم سیل‌زده و بازسازی زیرساخت‌های شهری و روستایی در مناطق سیل‌زده شود، اظهار کرد: اگر بودجه واگذارشده به مناطق سیل‌زده صرف اموری دیگر شود خیانت به بیت‌المال و نمونه بارز دور زدن قانون است.

سلیمی با اشاره به اینکه در بحث کمک به سیل‌زدگان امیدی به دولت نیست، بیان کرد: در سیل 95 که در خوزستان رخ داد نیز دولت به مردم منطقه قول مساعد برای کمک داده بود و در نهایت امسال اعلام کردند موضوع در پیچ‌وخم‌های اداری به فراموشی سپرده‌شده است، از این‌رو اگر کمک‌های مردمی نباشد امیدی نمی‌توان به حمایت‌های دولت داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول