چرا پخش برنامه زنده ثریا تعلیق شد؟!

توقف و تعلیق پخش برنامه زنده ثریا، پس از برنامه یکشنبه‌ هفته گذشته و برخی انتقادهای مطرح شده در برنامه به روند مذاکرات و سیاستهای اقتصادی منجر به تورم در کشور به عوامل برنامه ابلاغ شد و البته در این چند روز و تا این لحظه رایزنی‌ها برای اصلاح این تصمیم نتیجه‌ای نداشت.به هر حال آنچه مشخص است مدیران رسانه ملی در هفته های اخیر تحت فشارهایی هستند (به سخنرانی مدیر محترم شبکه افق نگاه کنید) و در برخی دیدارهای مسوولین دولتی از سازمان، عزیزان حتی به پخش سخنان امام شهیدمان از صدا و سیما در خصوص نقد مذاکره با آمریکا هم گلایه کرده بودند، در چنین شرایطی عجیب نیست که پخش زنده برنامه ثریا و انتقاد به روند طی شده در مذاکرات و عدم اطلاع رسانی درست و انتقاد از برخی سیاستهای اقتصادی منجر به تورم و .... نیز متوقف شود.البته مدیران شبکه بر ادامه پخش برنامه ثریا به صورت ضبطی تاکید دارند که از آنجایی که پخش ضبطی برنامه ثریا و جرح و تعدیل‌های معمول قبل از پخش با روح ماموریت برنامه ثریا که «دیدبانی برای پیشرفت ایران» است، همخوانی ندارد و همچنین تحولات این روزها ساعتی و لحظه‌ای است و برنامه باید به‌روز باشد؛ لذا پخش ضبطی برنامه مثل گذشته مورد قبول تیم تولید برنامه ثریا قرار نگرفت (چون آن را مقدمه‌ی خنثی و بی‌اثر شدن برنامه می‌دانیم) و نتیجه اینکه برنامه زنده ثریا عملا تا اطلاع ثانوی تعلیق یا تعطیل شد‌.خوشحالیم برنامه زنده ثریا (که تنها یک شب در هفته آنتن دارد) در آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، به عنوان پربیننده ترین برنامه شبکه یک سیما معرفی شده بود و این برای ما افتخار است که علیرغم نقص‌هایی که داریم همچنان پس از ۱۴ سال مورد لطف مردم و مخاطبان هستیم.
برنامه ثریا همانگونه که در ماجرای برجام علیرغم همه فشارهای دولتمردان وقت ایستاد و بر اصول و ضرورت اجرای شرایط اعلامی رهبر شهید در برنامه تاکید داشت و نسبت به عواقب اعتماد به دشمن هشدار کارشناسی می‌داد - که متاسفانه نتیجه آن بر همگان مشخص شد - این بار نیز در کنار مردم مبعوث شده ایران در دفاع از شروط ۱۰ گانه مورد تاکید رهبر انقلاب می‌ایستد و از همه مسوولین می‌خواهد اتحاد خود را حول مقابله با دشمن و دفاع از شروط مطرح شده ولایت حفظ کنند.لازمه این امر توجه به مطالبات ملت مبعوث شده و سعه صدر و تحمل منتقدین و کارشناسان دلسوز است. اگر در برجام هم به صحبت کارشناسی منتقدین توجه شده بود فرانچسکوها، مسوولان ما را فریب نمی‌دادند و مکانیزم ماشه و اسنپ بک که سالها گفته می‌شد در برجام وجود ندارد، به کشور خسارت نمی زدند. لذا مسأله اصلی ثریا نیست، مسأله اصلی ضرورت بسته نشدن فضای نقد کارشناسی و مطالبه گری مردم به ویژه در مهمترین لحظات تاریخ ایران است.ان‌شاءالله مردم ایران در کنار مسوولان، این بار اجازه نخواهند داد که خدای نکرده زیاده خواهی و مکرر دشمن موثر شود و دشمن پس از شکست نظامی از ملت ایران، برجام دیگری بر کشور تحمیل کند.دولت محترم نیز که در شرایط امروز رسالت سنگینی در مدیریت اقتصاد و خنثی سازی تهاجم دشمن دارند و تلاش‌های زیادی در این زمینه کرده‌اند، بدانند که مردم و کارشناسان دلسوز و اکثر منتقدان تنها نیت‌شان کمک به مسوولان در مقابله با دشمن و بهبود معیشت مردم است و لذا نگرانی و دلواپسی مردم را کمک به خویش تلقی کرده و قدر بدانند، ان‌شاءالله حفظ اتحاد ملی با شنیدن صدای مردم و منتقدان دلسوز محقق می‌شود.
ما و عموم مردم مبعوث هرگونه تهمت‌زنی و توهین به مسوولان را اشتباه بزرگ و مانع اتحاد ملی می‌دانیم، اما از سوی دیگر معتقدیم مطالبات مردم و رهبری عزیز باید صریح در رسانه‌ها مطرح شود و انتقادات کارشناسی و دلواپسی های مردم نیز باید محترم شمرده شده و پاسخ دقیق داده شود؛ در این صورت می‌توان امیدوار بود که «فریاد خیابان» مردم مبعوث شده در نتیجه مذاکرات موثر باشد و پیروزی نظامی مردم ایران در سایر میدان ها نیز عینیت یابد.در پایان حرف دل بچه های ثریا همین است:صدها مثل ثریا، به فدای ایران و رهبری عزیزتر از جان سر خُم مِی سلامتشکند اگر سبویی....و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم‌پی نوشت مهم: ۱. علیرغم گلایه‌هایی که به برخی تصمیمات در رسانه ملی داریم اما معتقدیم رسانه ملی بویژه در ایام دو جنگ اخیر، در مجموع انقلابی و روشنگر ظاهر شده است و در مجموع کارنامه موفقی دارد و علت بسیاری از هجمه‌های رسانه‌ای جریان سازش در داخل و خارج کشور به رسانه ملی نیز همین روشنگری است. لذا منصفانه نمی‌دانم به دلیل گلایه از یک تصمیم که تحت شرایط خاص سیاسی گرفته شده، «رسانه ملی» که با تمام وجود با تولید برنامه های مختلف وسط میدان جنگ نرم با دشمن ایستاده است مورد تعرض قرار گیرد.امیدوارم رسانه ملی نیز در برابر هجمه‌های رسانه‌ای جریان سازش هیچگاه منفعل نشود.۲. لینک برنامه زنده هفته قبل ثریا (مورخ ۳ خرداد ۱۴۰۵) با حضور دکتر فؤاد ایزدی و محمد طاهر رحیمی در تلوبیون: نکات کارشناسی و هشدارهای دلسوزانه را ببینید:https://telewebion.ir/episode/0x16c3510f
20:37 - 31 مه 2026
رادیو و تلویزیون




92 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌سجاد جعفرکریمی‌
@SirSajjad31 مه 2026
«لذا پخش ضبطی برنامه مثل گذشته مورد قبول تیم تولید برنامه ثریا قرار نگرفت (چون آن را مقدمه‌ی خنثی و بی‌اثر شدن برنامه می‌دانیم)»دقیقا! و من خوشحالم که ده چهارده ساله مخاطبتونم

تصویر نمایه‌ی ‌زَینَب‌
@Zaiinab31 مه 2026
سلام و خسته نباشید خدمتتون.مجموعه مستند‌هایی که اواخر از کشورهای مختلف جهان تهیه کرده بودید، حقیقتاً جالب بود، بنده همه‌شونو دیدم. ان‌شاالله توفیقات‌تون روز افزون باشه در این مسیر.

تصویر نمایه‌ی ‌ناصر‌
@Naser_0110111031 مه 2026
در پاسخ به
احتمالا برجام 2 در حال آماده سازی هست

@user17690304421231 مه 2026
در پاسخ به
غلط بودن خیلی از تحلیل ها و پیش بینی های آقای فواد ایزدی در جنگ رمضان ثابت شد. از جمله ادعای ایشان مبنی بر اینکه اگر آمریکا محاسبه کند که در حمله به ایران ۵۰۰ کشته خواهد داد به ایران حمله نخواهد کرد. نتیجه این شد که آقای ایزدی مجبور شده ادعای آمریکا مبنی بر کشته شدن فقط ۱۳ آمریکایی را تایید کند!

تصویر نمایه‌ی ‌تراب 🇮🇷‌
@torab31 مه 2026
در پاسخ به
خود دولت میگه باید واقعیت ها رو بیان کرد ولی به بیان واقعیت های خودشون که میرسه ناراحت میشن! ان شاءالله که مشکل برنامه هم حل میشه.

@Victor_from_God31 مه 2026
طبق معمول اصلاحات میخواد گند بزنه به همه‌چیز برای همین صدای حق رو خاموش میکنه ولی باید پویش راه انداهت و جلوی این قلدر بازی ها رو گرفت ممنون از عوامل عالی برنامه خوب ثریادر ضمن غلط میکنند از پخش سخنان رهبر شهید گلایه میکنند

تصویر نمایه‌ی ‌مستند در برابر تاریکی‌
@AgainstDarkness31 مه 2026
.ir

قانون ب/۲۱۷: فتنه‌گری فسادانگیزتر از قتل است

نمی‌شود جهان را تغییر داد اما خودمان تغییر نکنیم و برعکس. لازمه گام دوم انقلاب بعد از جنگ تمدنی رمضان در امتداد جنگ ۴۸ساله، این است که بدانیم اگر «اصولگرایِ‌ اصلاح‌طلب» و «اصلاح‌طلبِ اصولگرا» یا به تعبیر شهید رهبر «آرمان‌گرای واقع‌بین» نباشیم، نمی‌توانیم دنیا را مجذوب‌تر کنیم. اگر جسم ج.ا.ایران قد ک…
نمایش بیشتر

@user1774074243031 مه 2026
در پاسخ به
چند وقت دیگه مقاله میزنینبله دوستان مسنکه دارن با بیل روی ما خاک میریزن و کم کم داره تاریک میشه تقریبا

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@Jamkaran_313_6131 مه 2026
در پاسخ به
همونطور که مجلس تعطیل شد‌...

در پاسخ به
به نظرم پزشکیان بره کنار دولت رو بدن دست مخبر اینقدر هر روز چپ و راست نکنید بخدا ۵۰ ساله خسته شدیم مگه عامل همه مشکلات اصلاح طلبان نیستند چند سال تاییدشون نکنید تا مملکت درست بشه مگه ته حرف خبرگزاری فارس هم همین نیست

تصویر نمایه‌ی ‌melip p‌
@melip31 مه 2026
در پاسخ به
آقای پزشکیانهمین چند وقت پیش دم از صداقت نزدید؟! نگفتید نباید مشکلات کشور و آسیب ها و خسارات رو از مردم پنهان کنیم؟!حالا صداقت بد شد چون پای انتقاد از خودتون اومد وسط؟؟شما خدمتگزار مردمید! کاری که مردم ازت می خوان رو انجام بده بدون کلک!اگر حسابت پاکه، از محاسبه نباید باک داشته باشی، مگه نه؟

تصویر نمایه‌ی ‌وثوق وثوق‌
@ghasem_vosugh31 مه 2026
در پاسخ به
هر کس حرف حق بزنه باید خفه بشه ! مگه اینکه یه وفاقی چیزی بندازه وسطش !‌

@S0916724d31 مه 2026
در پاسخ به
کارله حایی رسیده؟که میگن سخنان رهبرشهیدراپخش نکنید..مگرصداوسیما زیرنظرمستقیم رهبری نیست ازچی می ترسن..همینه که مردم صداوسیما رامستقل نمی دونن چراچون ازگرانی ومشکلات ومطالبات مردم نمیگه مستقل نیست بایدشبکه های خصوصی بیان تاازکسی نترسن

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@Jamkaran_313_6131 مه 2026
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
فاتح

@Jamkaran_313_61  •  31 مه 2026

الان صدا وسیما در اختیار کدوم گروه است؟؟؟

۴۸۳ KB

در پاسخ به
صدا و سیما اگر صداقت داره انتقاد را از خودش شروع کنه با اینهمه بودحه دولتی و درامد حاصل از تبلیغات واقعا چقدر بیننده دارد؟

مدعیان لیبرال دموکراسی پاش بیوفته از همه دیکتاتور تر هستن

تصویر نمایه‌ی ‌نجمیه بخشایش‌
@najmeeyeh31 مه 2026
در پاسخ به
با این کارها، فقط خاطرات تلخ برجام برای ما زنده می شودخدا به مردم ایران رحم کند

تصویر نمایه‌ی ‌M.n A‌
@user17786555599631 مه 2026
در پاسخ به
چطور اینترنت بین المللی باز است وبی درو پیکر است ودولت ان را به حال خود رها کرده که حتی در اروپا وامریکا چنین چیزی وجود ندارد شبکه های اجتماعی امریکایی وارد خانه های مردم شده است اما دولت بیخیال است

در پاسخ به
قطعا یقینا خانه خراب بشوند تمام کسانیکه با پخش هر سخنی از رهبر شهید انقلاب در صدا و سیما مشکل دارند! عدم پخش برنامه زنده ثریا قطعا یک خیانت بزرگ است که احتمالا این هفته برای جلوگیری از نقدهای تند پیرامون دو میلیون دلار ریختن در حلقوم ترامپ تدبیرگیری شده است هرچند بقول عباس جدیدی این دوستان ازین معرف…نمایش بیشتر