جمهوری چک تلفن همراه را از مدارس اخراج می‌کند

دولت جمهوری چک لایحه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس از سال ۲۰۲۷ ارائه کرده است.
به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت جمهوری چک لایحه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس از سپتامبر ۲۰۲۷ ارائه کرده است؛ طرحی که کلاس‌های درس و زنگ‌های تفریح را دربر می‌گیرد و بخشی از موج جهانی محدودسازی استفاده کودکان از نمایشگرها محسوب می‌شود.بر اساس این لایحه، دانش‌آموزان اجازه استفاده از تلفن همراه را در کلاس‌ها و زمان استراحت نخواهند داشت. تنها استثناها شامل موارد پزشکی یا استفاده آموزشی با مجوز مدرسه است. دولت تأکید کرده مدارس دیگر نمی‌توانند خارج از این موارد، استفاده از تلفن همراه را برای دانش‌آموزان مجاز بدانند.جمهوری چک به جمع کشورهایی مانند هلند، کره‌جنوبی، ایتالیا و لهستان پیوسته که در سال‌های اخیر با استناد به نگرانی‌ها درباره تأثیر تلفن‌های هوشمند بر تمرکز، رفتار و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، محدودیت‌هایی برای استفاده از این ابزارها در مدارس اعمال کرده‌اند.آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک، اعلام کرد دولت همچنین در حال بررسی محدودیت‌های بیشتری برای دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی است. این ایده با الگوگیری از کشورهایی مانند فرانسه و استرالیا مطرح شده، اما لایحه ارائه‌شده در حال حاضر تنها به ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس می‌پردازد.
11:45 - 2 تیر 1405
علم و پیشرفت
علم و فناوری

3 بازنشر
20٫1k بازدید