@user17683720963424 اردیبهشت 1405در پاسخ بهبه زور نمیشه از اینها درامدزایی کرد چون زور دنیای خارج از ایران خیلی بیشتره احتیاج به سیاست تعامل تدبیر اعتدال در روابط داره که ایران سالهاست فاقدش هست با بزن که خوب میزنی کسی تره هم خورد نخواهد کرد .ما خودمون نت نداریم میخوایم مسیر کابل بشیم واقعا خجالت نمیکشید
@Ba30iji24 اردیبهشت 1405در پاسخ بهتقدیر و تشکرکنترل تنگه هرمز؛ برگ برنده ایران در جهان
کشور عزیزمان ایران با داشتن قدمتی بیش از ۳ هزار سال و موقعیتی جغرافیایی خاص و منحصربهفرد، تا چند ماه اخیر از ظرفیتهای راهبردی خود بهصورت کامل بهرهمند نبود. اما پس از جنگ تحمیلی سوم، کشورمان از حالت صرفاً تدافعی خارج شد و با در دست گرفتن و کنترل تنگه هرمز، یعنی گلوگاه اقتصادی و انرژی جهان، قدرت خود را نه تنها به منطقه بلکه به جهان نشان داد. این اقدام باعث شد ایران به عنوان یک ابرقدرت نوظهور مطرح شود و علاوه بر درآمدزایی از این تنگه و کنترل کشتیرانی بینالمللی، بتواند در برابر قدرتهای بزرگ جهان قد علم کند. در نهایت برای جهانیان ثابت شد که در اختیار داشتن یک گذرگاه راهبردی و اثرگذاری آن، میتواند حتی فراتر از داشتن بمب اتم باشد. و این سربلندی را مدیون خون شهدای سه جنگ تحمیلی علیه کشورمان هستیم. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@Ali_htc24 اردیبهشت 1405در پاسخ بهآقای حسینی فهم این موضوع خیلی سخت نیست، وقتی آب های سرزمینی ایران در اختیار عبور این داده ها قرار میگیره پس باید هزینه اون رو پرداخت کنند.انتمالا شما این مطلب رو کاملا میفهمید ولی چون خودتون رو موظف میدونید که به هر طریقی از کارفرماتون دفاع کنید ترجیح میدهید که عقلتون رو هم در این راه تعطیل کنید.
@user17750472093124 اردیبهشت 1405در پاسخ به💢 در بحبوحه جنگ و فشار اقتصادی، حقوق اعضای هیئت علمی دو برابر شد و به میانگین ۱۰۰ میلیون تومان (و در برخی موارد ۲۰۰ میلیون) رسید. بخش بزرگی از مدیران ارشد دولتی و نمایندگان مجلس خود عضو هیئت علمی هستند. https://farsnews.ir/user177504720931/1777659341404999843مطالبهانتقاد به افزایش حقوق اعضای هیئت علمی
در بحبوحه جنگ تمامعیار، بیکاری صدها هزار نفر و کوچکتر شدن سفره مردم، حقوق اعضای هیئت علمی حدوداً دو برابر شده و اکنون میانگین آن به ۱۰۰ میلیون تومان (در برخی موارد تا ۲۰۰ میلیون تومان) رسیده است. شورای حقوق و دستمزد در ۲۷ اسفند، مصوبهای را ابلاغ کرد که حقوق اعضای هیئت علمی را تقریباً ۷۵ درصد افزایش داد که با افزایش سال جدید مجموعاً به ۱۰۰ درصد رسیده است. این تبعیض، آن هم در شرایطی که معیشت مردم در خطر است، غیرقابل دفاع بوده و خواستار ابطال آن هستیم. ۱. شکاف حقوقی و کوچک شدن سفره مردم جنگ، صدها شغل را نابود کرده و کسب و کارهای خرد تحت فشار است. در چنین شرایطی، افزایش صددرصدی حقوق اعضای هیئت علمی و فاصله چند برابری آنها نسبت به سایر حقوقبگیران، یک شکاف طبقاتی عمیق ایجاد کرده است: · اعضای هیئت علمی: میانگین حقوق ۱۰۰ میلیون تومان (بدون سقف و معاف از مالیات پلکانی) · کارمندان دکتری و معلمان باسابقه: ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان · کارگران: حدود ۲۵ میلیون تومان · نیروهای مسلح: با وجود جانفشانی در خط مقدم، از این افزایشها بینصیب ماندهاند. · بازنشستگان: پس از عمری تلاش صادقانه، با حداقل حقوق این ارقام یعنی افزایش ۱۰۰ درصدی برای یک قشر، و در مقابل، فاصله چند برابری دستمزد نسبت به دیگران. ۲. نقض آشکار قوانین کشور این مصوبه چندین قانون را زیر پا میگذارد: · قانون اساسی: اصول ۱۹، ۲۰ و ۲۸ در خصوص عدالت اجتماعی و نفی هرگونه تبعیض · ماده ۸ قانون هماهنگ پرداخت (۱۳۷۰): حقوق کارمندان دکتری نباید از ۸۰ درصد اساتید کمتر باشد ← اکنون به ۲۵ درصد سقوط کرده است. · قانون رتبهبندی معلمان (۱۴۰۰): حقوق معلمان باید معادل ۷۵ درصد اساتید باشد ← اکنون کمتر از ۳۰ درصد است. فاصلهای که قانون حداکثر ۳۰ درصد تعیین کرده، اکنون به بیش از ۲۰۰ درصد رسیده است. 3. بهانه مهاجرت نخبگان؛ توجیهی بیپایه حامیان مصوبه، هدف را «جلوگیری از مهاجرت نخبگان» عنوان میکنند. اما واقعیت این است: · اوج فرار مغزها در مقاطع دکتری و پسادکتری رخ میدهد، نه پس از استخدام هیئت علمی. · حقوق صد میلیونی ایران در قیاس با کشورهای همسایه هم هنوز رقابتی نیست. · عوامل اصلی مهاجرت، کیفیت زندگی، ساختار علمی و تجهیزات پژوهشی است، نه فقط پول. · تعداد دانشگاههای کشور زیاد است و بخشی از اعضای هیئت علمی، گزینههای مطرح برای فرار مغزها به شمار نمیآیند. 4.. اصلاح نظام دانشگاهی؛ تزریق پول کافی نیست در کشورهای پیشرفته، حقوق اساتید به عملکرد و جذب منابع گره خورده، اما در کشور ما استاد بدون شرط عملکردی، حقوق ۱۲ ماهه میگیرد. افزایش حقوق بدون تغییر این مدل، مشکلی را حل نمیکند. راهکار پایدار، اصلاح ساختاری است: · پرداخت پروژهمحور و رقابتی به جای حقوق ثابت · ارتقای مبتنی بر حل مسائل واقعی، نه صرفاً تعداد مقالات · شفافسازی جذب هیئت علمی · الزام مدیران عضو هیئت علمی به پاسخگویی عملکرد واقعی - خواستههای فوری از تمامی مسئولان: ۱. ابطال مصوبه و بازگشت به چارچوب قانون. ۲. توزیع عادلانه ثروت و حمایت از مستضعفین در شرایط جنگی. ۳. افزایش حقوق عادلانه و متناسب با تخصص، شایستگی و سختی کار برای همه حقوقبگیران دولت. ۴. شفافسازی فرآیند تصویب و پاسخگویی عوامل تعارض منافع. ۵. شروع اصلاح ساختاری نظام دانشگاهی بر مبنای الگوهای رقابتی و پروژهمحور.
ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@IranianCivilisation24 اردیبهشت 1405در پاسخ بهدر پاسخ بهامارات تبدیل به دشمن درجه یک ایران در همسایگی ما شده. و از طرفی فهمیدیم چقدر برای آمریکا اهمیت داره امارات ، پس گروگان خوبی هست دوبی ، تا کوچکترین جفتکی انداخت ترامپ ، بهترین کار نصف کردن برج خلیفه خواهد بود.
@sepehr766724 اردیبهشت 1405در پاسخ بهسهم قابل توجه که چه عرض کنم،اصلا سهمی نداریم.باید عبور کابلها از تنگه هرمز و تنگه باب المندب به عنوان گذرگاه مقاومت باعث شود علاوه بر درامد شرکتهای بزرگ مثل گوگل و امازون را مجبور و ترغیب کرد که دیتاسنتر و فضای ابری و هوش مصنوعی را در ایران پیش ببرند.تا جایگزین پیدا نکردن باید این سهم را گرفت
@anhar24 اردیبهشت 1405در پاسخ بهالان خیلی از کشورها از گوگل هم دارن مالیات می گیرند اما کشور ما فضای مجازی دچار وادادگی غرب گدایان شده
@user170910007671125300824 اردیبهشت 1405در پاسخ بهرویکرد کشورها برای قدرت نرم دیجیتال جذب سرمایه گذاره که کاری سخت و پیچیدست و عملا ایران حال حاضر توانایی شو ندارهسرمایه گذار ثبات، امنیت و سیستم مبتنی بر قانون میخواد که خیلی رک اینجا کسی دنبالش نیست#اینترنت
@MaedeSadat24 اردیبهشت 1405در پاسخ بهبا این وضعیت اینترنت، واقعا چجوری میتونید از فناوری صحبت کنید؟😂#اینترنت_آزاد #اینترنت_بین_الملل
@ElhamB896824 اردیبهشت 1405ایران کجای این نقشه است؟در نقشه دنیای دیجیتال، هیچ کجاش. وقتی ۷۵ روزه نزدیک به ۸۵ میلیون ایرانی به نت دسترسی ندارن، ایران توی هیچ معادله ای در دنیای دیجیتال جای نمیگیره چون ملت ایران، فقط سیم سفیدها و سیم پروها نیستن که الان ۷۵ روزه تریبون دارن، ما حدود ۹۰ میلیون نفریم که نزدیک به ۳ ماهه که بیش از …نمایش بیشتر
@user170910001355839918524 اردیبهشت 1405در پاسخ بهلطفا حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100013558399185/1778619295957429769پرسش از دولت درباره برنامههای کنترل تورم و حمایت از معیشت خانوارهامطالبهپرسش از دولت درباره برنامههای کنترل تورم و حمایت از معیشت خانوارها
از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست میشود صدای دغدغهها و مشکلات معیشتی مردم را به مسئولان اجرایی کشور منتقل کنند و برای کنترل تورم و گرانی، تدابیر مؤثر و پایدار در نظر گرفته شود. افزایش هزینههای زندگی، بسیاری از خانوادهها را در تأمین نیازهای اولیه با دشواری مواجه کرده است. همچنین انتظار میرود در کنار حمایتهای مقطعی مانند بن کالا و سبد معیشتی، برنامهریزی جدیتری برای ایجاد تناسب میان درآمد مردم و هزینههای زندگی انجام شود تا فشار اقتصادی بر خانوارها کاهش یابد. امید است مسئولان با توجه بیشتر به شرایط معیشتی مردم، تصمیماتی مؤثر برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اتخاذ کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه