اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

«روژ سنه» فرصتی برای معرفی تاریخ و فرهنگ سنندج است/روز سنندج در تقویم ملی ثبت می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج، «روژ سنه» را فرصتی برای احیا و معرفی آداب، سنن، تاریخ و فرهنگ سنندج به نسل‌های جدید و دنیا دانست.

«روژ سنه» فرصتی برای معرفی تاریخ و فرهنگ سنندج است/روز سنندج در تقویم ملی ثبت می‌شود

اسعد فریدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: سنندج شهری با پیشینه تاریخی، خاستگاه هنرمندان، مفاخر و مشاهیر برجسته‌ و غنای فرهنگی، هنری همراه با آداب و رسوم بسیار زیبا است و ششم اردیبهشت به نام «روژ سنه» فرصتی ارزشمند برای احیا و معرفی رسوم، تاریخ و فرهنگ این دیار به نسل‌های جدید و کل مردم جهان است.

فریدی به نامگذاری ثبت سنندج بعنوان «شهر خلاق موسیقی» در جهان و نام‌گذاری «روژ سنه» اشاره و خاطرنشان ساخت: این دو رویداد فرهنگی و ماندگار است که آداب و سنن گذشتگان را احیا و معرفی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج از دستگاه‌های متولی فرهنگ خواست: در این هفته تمام ظرفیت‌های خود را بکار بگیرند تا بتوانیم این واقعیت مهم را آنچنان که شایسته است معرفی نماییم.

اسعد فریدی به برخی از رویدادها و گنجینه‌های این دیار از جمله خاستگاه بزرگان فرهنگ و ادب، دیار خلاق موسیقی در جهان، دیار پایتخت کتاب ایران، پایتخت دف جهان، پایتخت نوروزگاه جهان اشاره و اذعان داشت: حفظ و ارتقای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی این دیار با بهره‌مندی از ایده‌پردازی، مشارکت‌های شهروندان‌ ،خرد جمعی و اقدامات فرهنگی محقق خواهد شد.

وی از اجرای اقدامات مختلف در اقصی نقاط مختلف شهر سنندج برای پاسداشت این روز خبر داد و گفت: نامگذاری این روز بمنظور هویت‌بخشی به نسل‌های آینده این شهر و حفاظت از آداب، سنن و فرهنگ این دیار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج در پایان به ثبت رساندن «روز سنه» در تقویم محلی توسط معتمدین مردم در پنجمین دوره از شورای اسلامی این دیار اشاره و خاطرنشان ساخت: به یاری خداوند در سال پیش‌رو «روز سنه» در تقویم ملی به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول