اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تاکید استانداران کردستان و حلبچه عراق بر توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی/ استاندار حلبچه: همواره قدردان ایرانیان هستیم

استاندار حلبچه عراق گفت: مردم حلبچه هیچگاه فداکاری نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران در دوران جنایت صدام را از خاطر دور نخواهند داشت.

تاکید استانداران کردستان و حلبچه عراق بر توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی/ استاندار حلبچه: همواره قدردان ایرانیان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استاندار کردستان که به منظور بررسی زیرساخت‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق، به عراق رفته بود با استاندار حلبچه دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در این دیدار با اشاره به حمله شیمیایی صدام و رژیم بعثی به مردم مظلوم حلبچه اظهار کرد: تلخی این فاجعه ددمنشانه، هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نمی‌شود و مردم و رسانه‌های ما همه ساله در سالگرد این جنایت بزرگ از مظلومیت مردم حلبچه یاد می‌کنند.

وی اشاره به اشتراکات فرهنگی عمیق بین مردم استان کردستان و اقلیم کردستان عراق، بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

استاندار کردستان با اشاره به بررسی‌های فنی برای بازگشایی بازارچه «مله‌خورد» و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این منطقه، گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی رونق مراودات تجاری را در پی دارد.

زارعی‌کوشا همچنین به تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق برای اولین بار اشاره و آن را عامل مهمی در توسعه و تعمیق روابط بین استان کردستان و منطقه اقلیم ارزیابی کرد.

آزاد توفیق استاندار استان حلبچه اقلیم کردستان عراق هم در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به استاندار کردستان از خدمات ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی به مردم این استان در دوران جنایت صدام تقدیر کرد و گفت: اگر کمک‌های مردم ایران نبود این فاجعه می‌توانست قربانیان بیشتری بگیرد و مردم حلبچه هیچگاه این فداکاری نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران را از خاطر دور نخواهند داشت.

وی از آمادگی استانداری حلبچه برای بازگشایی بازار چه مرزی «مله‌خورد» خبر داد و تاکید کرد: زمینه‌های گسترده‌ای برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری به ویژه بین استان حلبچه و شهرستان سروآباد در استان کردستان وجود دارد.

قرار است مرز باشماق مریوان برای اولین بار، از ۱۴ شهریور ماه جاری پذیرای زائران کربلای معلا در اربعین حسینی باشد.

انتهای پیام/2330/70/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول