اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سند توسعه استان کردستان متکی به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توسعه استان در گرو توسعه بخش کشاورزی است و سند راهبردی توسعه ای استان با اتکا بر بخش کشاورزی تدوین می‌شود.

سند توسعه استان کردستان متکی به بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری امروز  در نشست با رئیس و محققان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان اظهار کرد: وجود دانشمندان و متخصصین مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در کردستان و شرایط مساعد اکوسیستمی، پتانسیل صنعتی شدن کشاورزی در بالاترین سطح  را  فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی مطمئن‌ترین راه برای توسعه استان است تصریح کرد: این مهم در سایه همراهی و همکاری بخش آموزش و تحقیقات با  بخش اجرا محقق خواهد شد.

اسکندری اذعان کرد: در تمام شوراهای سایت‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی  محققان و اساتید مرکز آموزشی و دانشگاهی استان حضور خواهند داشته و از یافته‌های علمی و تحقیقاتی و نیز نظرات کارشناسی این افراد بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی محققان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان را نورچشمی‌های مجموعه خواند و تاکید کرد: محققان مراکز آموزش و تحقیقات استان فعالیت‌های چشمگیری در زمینه امورات دانش‌بنیان و کاربردی که منجر به توسعه بخش کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران خواهد بود به انجام رسانیده اند که امیدواریم این تحقیقات و یافته‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی بکارگیری شود و منجر به پایداری و افزایش تولید شود.

وی یاداور شد توزیع ثروت در بخش کشاورزی بر خلاف تمام بخش‌های دیگر، متوازن و عادلانه است و در هر فعالیت اقتصادی به نوعی جمع بزرگی از جامعه منتفع خواهد شد.

اسکندری به سنتی بودن بازار عرضه محصولات کشاورزی اشاره و تاکید کرد: ورود استارتاپ‌ها و ایجاد بسترهای مناسب در فضای اینترنت برای عرضه و فروش محصولات کشاورزی را یک ضرورت برای تولید کنندگان و کوتاه کردن دست دلالان دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: بازآموزی کارشناسان جهادکشاورزی و به دنبال آن آموزش بهره‌بردارن و تولیدکنندگان بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی است تا بتوانیم آخرین یافته‌های علمی را در مزارع استان به اجرا درآوریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول