اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

منطقه آزاد بانه و مریوان موجب رونق اقتصادی کردستان می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: مردم مرزنشین و مرزدار کردستان از اجرایی شدن منطقه آزاد بانه و مریوان جدای از منفعت‌های اقتصادی به مشارکت‌های مستمر و آینده روشن زندگی در صلح و آرامش می‌اندیشند.

منطقه آزاد بانه و مریوان موجب رونق اقتصادی کردستان می‌شود

سیدکمال حسینی رئیس اتاق سنندج در حاشیه نشست مسئولان ایران و اقلیم کردستان عراق که با محور منطقه آزاد بانه و مریوان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تصویب منطقه آزاد از دیرباز بارقه‌هایی از امیدواری را در دل مردم منطقه  کردستان ایجاد کرده بود اما داشت به نامیدی تبدیل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که موضع پیگیری شد امیدها جان گرفت که از طرف مردم و جامعه بخش خصوصی از تلاش‌های صورت گرفته در این راستا تشکر می‌کنم.

حسینی اضافه کرد: همیشه مشارکت‌های اقتصادی در بین دول جدای از موفقیت‌ در دستاوردهای اقتصادی، موجب صلح و امنیت و آرامش پایدار بوده و هست.

وی تصریح کرد: مردم مرزنشین و مرزدار کردستان از اجرایی شدن این موضوع جدای از منفعت‌های اقتصادی به مشارکت‌های مستمر و آینده روشن زندگی در صلح و آرامش می‌اندیشند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج افزود: موضوع اهمیت انرژی در اقتصاد امروز دنیا، فرصت سرمایه‌گذاری صنعتی و تجاری در انتقال تولیدات سرمایه‌ای دو کشور خصوصا در تولید محصولاتی که هزینه و حمل ونقل بالا دارند یا فاسدشدنی هستند را محقق می‌سازد.

وی عنوان کرد: در مناسبات بین‌المللی مشارکت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری در انتقال تولیدات سرمایه‌ای موجب افزایش GDPوGNP و افزایش اشتغال است و امیداست اجرایی شدن مناطق ازاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در این راستا موجب توسعه منطقه شود.

حسینی گفت: همچنان که قبلا بارها در مورد شهرک صنعتی مشترک مابین استان کردستان و استان سلیمانیه صحبت شده و تفاهم نامه امضا شده است، موضوع منطقه ازاد مشترک در محدوده مرز استان کردستان محقق و متصل باشد.

وی اضافه کرد: به این امید که با تحقق این مهم مقداری از عقب ماندگی‌های تاریخی مردمان این استان جبران شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول