اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان تهیه می‌شود

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان گفت: اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان تهیه می‌شود.

اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پویا طالب‌نیا صبح امروز در نشست با معاونان میراث فرهنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم روز جهانی و هفته گردشگری در هورامان برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان آمادگی لازم را دارد که با همکاری معاونت‌های صنایع‌دستی ۲ استان کردستان و کرمانشاه اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان را تهیه کند.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در منطقه هورامان صورت گرفته است.

طالب‌نیا با بیان اینکه همکاری ۲ استان کردستان و کرمانشاه در به ثمر رسیدن ثبت‌ جهانی هورامان در نوع خود کم نظیر بود، عنوان کرد: امیدواریم شاهد توسعه این همکاری‌ها در تمامی بخش‌های دیگر باشیم.

وی تصریح کرد: مسیرهای طبیعت‌گردی هورامان در نوع خود بی‌نظیر است و برای حفظ تمامی گنجینه‌های موجود در هورامان این پایگاه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان اضافه کرد: در راستای حفظ این گنجینه ارزشمند و بزرگ قطعا همکاری بخش های مختلف ضروری بوده از مسوولان ارشد، کارشناسان و مردم منطقه انتظار همکاری بیشتر داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه هم در این نشست، اظهار کرد: حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منطقه جهانی هورامان لازمه توسعه پایدار در این منطقه است و استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

علی صابر افزود: انتخاب استان‌های کردستان و کرمانشاه به عنوان استان‌های منتخب برای برگزاری مراسم روز و هفته جهانی‌ جهانگردی موجب خرسندی است و این اداره کل آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها با کردستان است.

وی با بیان اینکه اجرای فم‌تور ویِژه با هدف معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های ۲ استان را در دستور کار داریم، عنوان کرد:عبور این فم‌تور در مهرماه سال‌ جاری از شهرها و روستاهای منطقه هورامان در استان‌های کرمانشاه و کردستان در معرفی این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول