اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دشت‌های ممنوعه قروه و دهگلان تهدید جدی هستند

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: 3 دشت از 9 دشت ممنوعه استان کردستان در دو شهرستان قروه و دهگلان قرار دارد که اگر به داد آنها نرسیم در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

دشت‌های ممنوعه قروه و دهگلان تهدید جدی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پرویز اوسطی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی و شورای اداری  استان کردستان از حضور رئیس مجلس در استان قدردانی کرد و با یاداوری جهش اعتبارات کردستان در بودجه 1400، اظهار داشت: شهرستان‌های قروه و دهگلان قطب کشاورزی استان هستند و این ضرورت برطرف کردن  مشکلات این حوزه را دوچندان می‌کند.

وی افزود: بیش از 280 هزار هکتار اراضی دیم در این دو شهرستان وجود دارد که رونق آن در گرو تخصیص منابع آبی است.

اوسطی اذعان کرد: 3 هزار حلقه چاه آب در دهگلان و قروه وجود دارد و حدود یک سوم از تولیدات کشاورزی در دهگلان و قروه تولید می‌شود.

وی خطرنشان کرد: 3 دشت از 9 دشت ممنوعه استان در دو شهرستان قروه و دهگلان قرار دارد که اگر به داد این دشت‌ها نرسیم تهدید جدی هستند و در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: مهمترین نیاز ما اختصاص اعتبارات لازم برای اتمام پروژه سامانه ژاوه، سد سورال و سنگ سیاه است.

وی اذعان کرد: معدن یکی از بخش‌های بی‌نظیر در کردستان است که یک سوم تولیدات آن در دهگلان و قروه است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از عدم ایفای مسئولیت‌های بخش معادن انتقاد کرد و گفت: عدم بهره‌مندی افراد بومی در واگذاری معادن موحب شده مردم این دو شهرستان بهره‌مندی چندانی از این معادن نمی‌برند.

وی خاطرنشان کرد: محرومترین روستاهای استان در این دو شهرستان و بیخ گوش معادن غنی هستند که ورود وزارت صمت به این حوزه را می‌طلبد.

اوسطی افزود: نیازمند ساماندهی راه‌ها در این دو حوزه هستیم و امیدواریم وزارت راه با عزم راسخ‌تری به این موضوع ورود پیدا کند.

وی اذعان کرد: دو شهرک صنعتی شماره سه قروه و سنگ سریش آباد سال‌های زیادی است بلاتکلیف مانده که امیدواریم اجرایی شود.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس گفت: برای تامین آب شرب دهگلان و قروه پیگیری‌های لازم انجام گرفته و اگر چه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم منعقد شده است اما اجرای این پروژه از انتظارات مردم است.

وی اظهار کرد: در حوزه طرح‌های هادی روستایی نیز بسیاری از روستاها هنوز از این طرح بهره‌مند نیستند که انتظار داریم در این حوزه اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/233/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول