اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تامین میوه شب عید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال‌جاری، ورود دولت به بحث تامین میوه شب عید از افزایش دوچندان قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

تامین میوه شب عید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه چندین سال است که میوه شب عید توسط ستاد تنظیم بازار تامین و عرضه می‌شود، دیگر سودجویان تمایلی به به احتکار و دپوی میوه در انبارها و سردخانه‌ها ندارند و هیمن مسئله باعث می‌شود قیمت‌ها افزایش آنچنانی ند‌اشته باشد.

وی افزود: با توجه به قیمت خرید امسال محصولات و بالا رفتن هزینه‌های نگهداری و انبارداری، خرید میوه شب عید امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل انجام می‌شود اما با این وجود باز هم برای حمایت از مصرف‌کنندگان این کار انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: از نظر تامین منابع مالی مورد نیاز نیز مشکلی وجود ندارد و از محل بانک‌های کشاورزی، ملی، تجارت و صندوق حمایت و توسعه کشاورزی استان تسهیلات مورد نیاز در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار می‌گیرد.

تولید 7 تن تخم‌مرغ در کردستان

جعفری در ادامه سخنان خود به بحث تامین تخم‌مرغ مورد نیاز بازار اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 75 درصد تولید تخم‌مرغ کشور در 8 استان است و در کردستان نیز 7 تن تولید می‌شود که نیاز مصرف بازار استان را تامین نمی‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر واردات 10 تن تخم‌مرغ برای کردستان در نظر گرفته شده که با توجه به اینکه سرانه مصرف استان به صورت روزانه 48 تن است، این میزان نمی‌تواند جواب‌گوی نیاز مصرف‌کنندگان باشد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول