اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آغاز فاز اول اجرای طرح پیاده راه خیابان فردوسی سنندج+فیلم و عکس

فاز نخست اجرای طرح پیادهراه خیابان فردوسی سنندج آغاز شد.

آغاز فاز اول اجرای طرح پیاده راه خیابان فردوسی سنندج+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیاده روی را می توان مهم ترین امکان برای مشاهده مکان ها، فعالیت ها و احساس شور و تحرک زندگی و کشف ارزش ها و جاذبه های نهفته در محیط دانست.

به همین دلیل طراحی فضای پیاده مدار شهری مناسب، فعال و زنده به عنوان یکی از مهمترین اهداف راهبردی ارتقای کیفیت محیط در صدر کار برنامه ریزان و طراحان قرار داشته است.

جرقه اجرای چنین طرحی در شهر سنندج تقریبا در سال 92-93 کلید خورد، طرحی که کار مطالعاتی آن توسط راه و شهرسازی انجام شد طرحی که بنا به مطالعه انجام شده قرار است به شکل به اضافه در مرکز استان اجرا شود، در نخستین گام به همت شهرداری سنندج در همان سالها برای انتخاب اولویت نخست به نظرسنجی گذاشته شد و تقریبا بعد از نظرسنجی های انجام گرفته خیابان فرودسی به عنوان اولویت اجرای این طرح انتخاب شد.

 

 

دلیل این انتخاب

خیابان فردوسی در بافت مرکزی و تاریخی فرهنگی شهر سنندج واقع شده که عملکرد تجاری بدنه های مجاور آن موجب شکل گیری فضایی پرتردد و پرازدحام شده است، همین موضوع در طول زمان موجب فراموشی بسیاری از ارزش های فرهنگی تاریخی و اجتماعی این محور شده است.

آغاز طرح پیاده راه

خروجی این طراحی براساس نظر کارشناسان تلفیقی طرحی است که بر اساس چشم انداز پروژه بوده است و در صورت اجرای آن محور را به فضای شهری مطلوبی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی ارائه می کند و در صورت اجرای آن محور را به فضای مطلوبی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی ساکنان تبدیل خواهد کرد و آن را به عنوان بخشی از استخوان بندی تاریخی در هسته مرکزی شهر مرکز اجتماعی و فرهنگی شهر و یکی از دروازه های ورود به باقت قدیمی و عاملی برای جذب گردشگران حفظ می کند.

آغاز فاز اول

از صبح امروز فاز نخست اجرای این طرح با مسدود شدن خیابان فردوسی سنندج آغاز شده و مسیر‌های جایگزینی برای تردد وسایل نقلیه حدفاصل میادین آزادی و انقلاب مشخص شده است.

دستگاه های خدمات رسان در محوطه مشغول به کار هستند و تردد از میدان انقلاب به سمت آزادی برای خودرو‌های شخصی ممنوع شده است و تنها خودرو‌های عمومی و امدادی اجازه عبور دارند.

رانندگان سایر وسایل نقلیه می‌توانند برای تردد از میدان انقلاب به سمت آزادی از تقاطع‌های انقلاب و مادر عبور کرده و وارد خیابان فلسطین شده و به میدان آزادی بروند.

برای تردد از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب نیز رانندگان باید از خیابان کشاورز به خیابان مردوخ جنوبی، میدان گلها، خیابان امام (ره) و سپس میدان انقلاب بروند.

 

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول