اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا در سنندج

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اقدامات فوریت‌های پزشکی خبر داد و گفت: راه‌اندازی یک بخش از بیمارستان صحرایی مخصوص مبتلایان کرونا ویروس در بیمارستان توحید، تجهیز اورژانس 115، اکیپ حفاظت شخصی، تحویل اقلام حفاظت شخصی به بیمارستان‌های سراسر استان و خرید کیت شخصی از جمله این اقدامات است.

راه اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا در سنندج

آرزو فلاحی در گفت‌و‌گو باخبرنگار فارس در سنندج به فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با کرونا ویروس در قالب کار گروه‌ها و کمیته‌های مختلف اشاره کرد.

وی از جمله اقدامات کارگروه پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک را، تب‌سنجی همه ورودی‌ها را ورود 735 نفر، خروج 920 نفر مسافر و 830 راننده ترانزیت از مرز باشماق و بررسی از نظر سفر به کشورهای آلوده از جمله چین و آموزش لازم به آنها، آموزش مسافرین در گیت خروج از کشور و آموزش و اطلاع‌رسانی با ارائه تراکت و بروشور، (پایگاه مراقبت مرزی باشماق مریوان)، پیگیری و بیماریابی روحانیون اعزامی به قم در سطح استان، پیگیری و بیماریابی همه خریداران دام مراجعه کننده به قم در شهرستان دیواندره نام برد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از  برگزاری جلسه آموزشی برای کارخانه‌های قند چیای مریوان، آرویز، پرسنل پتروشیمی، 120 نفر از اهالی روستای دزلی و شرکت گاز، تهیه سی‌دی آموزشی کرونا و تحویل به ارتش، اداره آب و فاضلاب جهت استفاده و بهره‌برداری، جلسه مشترک با دادگستری اداره زندان‌ها و دادستان در خصوص برنامه، شرکت در برنامه صدا و سیما، برگزاری کلاس آموزشی جهت مددجویان ساکن در کمپ اعتیاد در شهرستان بیجار، شرکت در جلسه پدافند زیستی و صدا وسیما، ارسال متون آموزشی به جایگاه‌های سوخت و باشگاه‌های ورزشی، دادگستری و اداره برق در این ایام خبر داد.

فلاحی به فعالیت‌های کارگروه مراقبت و درمان گریزی زد و گفت: نشست با بیمارستان‌های خصوصی سطح شهر (آرا، سیدالشهدایی و تامین اجتماعی) جهت تعامل اقدامات پیشگیرانه، مکاتبات با شبکه‌ها و مراکز در خصوص تجربیات پزشکان چینی در راستای ارتقا اقدامات پیشگیرانه، نظارت بر بیمارستان‌های با بیمار مشکوک، بازدید از سه بیمارستان توحید و کوثر و بعثت جهت ارزیابی عملکرد و اقدامات پرسنل از جمله این اقدامات بوده است.

وی اقدامات فوریت‌های پزشکی را راه‌اندازی یک بخش از بیمارستان صحرایی مخصوص مبتلایان کرونا ویروس در بیمارستان توحید، تجهیز اورژانس 115، اکیپ حفاظت شخصی، تحویل اقلام حفاظت شخصی به بیمارستان‌های سراسر استان و خرید کیت شخصی عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اهم فعالیت‌های کمیته غذا و دارو هم گریزی زد و گفت: بازرسی از برخی داروخانه‌های استان، بازرسی از شرکت‌های توزیع و پخش تجهیزات پزشکی، پیگیری سهمیه‌های اقلام تجهیزات پزشکی از سازمان غذا و دارو از جمله این موارد است.

فلاحی به اقدامات کارگروه پشتیبانی گریزی زد و تصریح کرد: پشتیبانی و انتقال بیمارستان صحرایی به مرکز توحید جهت برپای آن در محوطه بیمارستان، تهیه اقلام مورد نیاز و تحویل و توزیع در بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله این اقدامات است.

وی فعالیت های مرکز بهداشت شهرستان سنندج را فعال نمودن دو مرکز شهری نایسر و بهاران بصورت ۱۶ساعت شیفت درروز، معرفی پزشکان جهت همکاری و شیفت‌بندی در بیمارستان‌ها، برگزاری جلسه آموزشی برای همه کارکنان اداره تاکسیرانی، بنیاد بتن آذرعمران غرب، پرسنل شرکت تراکتورسازی، پرسنل خدمات همه ادارات، پرسنل بانک سپه تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت عباس‌آباد، پرسنل و کارکنان بانک کشاورزی شعبه مرکزی، آموزش پرسنل لشکر ۲۸ پیاده، پرسنل بنیاد مسکن، پرسنل اداره برق، پرسنل کارخانه ایستک (خورشیدزریوار)، پرسنل و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پرسنل و نیروهای هلال احمر، بازدید از بیمارستان‌های کوثر، توحید و تامین اجتماعی، هماهنگی با صدا و سیما در بازرسی‌ها، ارسال پوسترآشنایی با کروناویروس، علائم بیماری و راه‌های پیشگیری به همه ادارات و سازمان‌ها و مراکز و بیمارستان‌ها، آموزش مراقبان سلامت پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت در سطح استان در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس نام برد.

فلاحی اهم اقدامات کمیته اطلاع‌رسانی را مصاحبه با خبرگزاری‌های اسطح استان، مصاحبه با واحد خبر صدا و سیماری مرکز استان برشمرد و گفت: بارگذاری اخبار مربوط به بیماری کرونا در سایت دانشگاه و کانال‌های مرتبط با دانشگاه، برگزاری نشست با دستگاه‌ها و ادرات سطح شهر از جمله شهرداری، دادگستری، استانداری و ... هماهنگی و ارتباط با کارگروه‌های مختلف و جمع‌آوری گزارشات از جمله فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این ایام است.

انتهای پیام/77/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول