اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

خانه‌های حمایتی سالمندان در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توسعه خانه‌های حمایتی سالمندان یکی از برنامه‌های این سازمان است که به صورت پایلوت در 6 استان کشور در حال اجراست.

خانه‌های حمایتی سالمندان در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وحید قبادی‌دانا ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری خانه حمایتی سالمندان استان در سنندج، اظهار کرد: توسعه خانه‌های حمایتی سالمندان به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی در کشور مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر به صورت پایلوت در 6 استان کشور اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این خانه‌ها‌ با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت بوده و ساختاری شبیه خانواده دارد تا حس زندگی در جمع خانواده را برای سالمندان فراهم سازد.

وی گفت: سن، فرهنگ و توانایی افرادی که در یک خانه حمایتی در کنار هم زندگی می‌کنند  مورد توجه قرار می‌گیرد تا بتوانیم نتیجه مثبتی را از اجرای این طرح بگیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‌های آینده با موج سالمندی مواجه می‌شویم ایجاد چنین فضاهایی نیاز ضروری است.

قبادی‌دانا اظهار کرد: باید تا قبل از مواجه‌شدن با سونامی سالمندی در مقیاس‌های کوچک برای مقابله با این مهم برنامه‌ریزی کنیم که گسترش خانه‌های حمایتی سالمند یکی از طرح‌های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان است.

وی تصریح کرد: توجه به تحرک سالمندان در خانه‌های حمایتی از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌های ورزشی و تفریحی متناسب با شرایط سالمندان در این خانه‌ها اجرا شود.

وی تصریح کرد: زندگی سالمندان در چنین فضاهایی که امکان نقش‌آفرینی و تصمیم‌گیری در زندگی را برایشان فراهم کرده به نوعی تکریم و احترام به این قشر است.

قبادی‌دانا با بیان اینکه این طرح در مرحله پایلوت بوده و شاید نواقص و کاستی‌هایی هم داشته باشد، گفت: طرح باید با نگاه بومی و براساس فرهنگ و بوم هر منطقه‌ اجرا شود و تمام مباحث، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و غیره در آن دیده شود.

وی افزود: کردستان یکی از استان‌های پایلوت اجرای این طرح است که به معنی بالابودن سطح توانایی اداره‌کل بهزیستی این استان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: قطعا خانه‌های حمایتی براساس مطالعات انجام گرفته از مراکز سالمندان به لحاظ هزینه و کارایی بهینه‌تر بوده که البته این کاهش هزینه‌ها در طولانی‌مدت جواب می‌دهد.

قبادی‌دانا در پایان گفت: معمولا در بحث افتتاح‌ها در ایام‌الله دهه فجر به پروژه‌های کلان و صنایع بزرگ توجه می‌شود، اگرچه افتتاح خانه‌های حمایتی سالمندان به لحاظ فیزیکی کوچک مقیاس است اما برگرفته از ایده ای بسیار بزرگ و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول