اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

درآمد میلیونی کودکان کار افاغنه در کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد آماری جالب از درآمد کودکان کار افاغنه ارائه کرد.

درآمد میلیونی کودکان کار افاغنه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کودکان کار را باید قربانیان کوچک فقر دانست. بچه‌هایی که به جای اینکه بچگی کنند و به دنبال درس و تحصیل و بازی باشند در خیابان با ترازوی‌های خود وزن مردم را می‌سنجند یا گل می‌فروشند، اسپند دود می‌کنند یا هم شیشه ماشین‌های مردم را تمیز می‌کنند.

برخی از آنها چون درک درستی از کار اشتباهی که می کنند ندارند به اشکال و روش‌های مختلف از مردم درخواست کمک می‌کنند و در واقع تکدی‌گری می‌کنند.

حذف کودکان کار از خیابان در شرایط اقتصادی کنونی امکانپذیر نیست و می‌طلبد مسوولان و متولیان برای جلوگیری از آسیب‌هایی که در کمین کودکان کار است تدبیری اتخاذ کنند.

در همین خصوص هدایت عظیمی با بیان اینکه پدیده کودکان کار متاثر از چند موضوع مهاجرت، تورم و فقر خانواده است، گفت: تا پایان شش ماهه دوم سال جاری ۳۶۱ کودک کار در استان شناسایی شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۰۰ درصد کودکان کار ساماندهی و به خانه بازگردانده شدند اما با توجه به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی احتمال دارد مجددا به خیابان بازگردند.

وی با اشاره به اینکه اغلب این کودکان دانش‌آموز هستند، گفت: ۲۳ نفر از این دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده بودند که زمینه تحصیل مجدد آنها را فراهم کردیم و خوشبختانه به کلاس‌های درس باز گشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ کودک به صورت متناوب یا به طور کامل در خیابان هستند که ۲۰ نفر بالغ بر ۷۰ درصد آنها افاغنه هستند و جمع‌آوری آنها در حیطه وظایف نیروی انتظامی و حوزه مهاجرین خارجی استانداری است.

وی به آمار عجیبی ازدرآمد این کودکان اشاره و عنوان کرد: این کودکان از طریق متکدی‌گری، کمک‌های مردم و فروش برخی اقلامی که داشتند ماهانه چیزی معادل ۱۴ تا ۱۵ میلیون درآمد داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول