اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شهید مطهری الگوی تمام عیار جهاد تبیین است

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید مطهری الگوی تمام عیار جهاد تبیین است

شهید مطهری الگوی تمام عیار جهاد تبیین است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آئین تجلیل از مقام معلم با حضور سردار مثنوی جانشین سپاه فتح با حضور مسئولان شهرستان و معلمان در دهدشت برگزار شد.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی با اشاره به اینکه شهید مطهری برترین الگوی معرفتی برای معلمان، مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی است گفت: باید این استاد شهید را الگو و اسوه کار خود قرار داده تا از بعد معرفتی و اعتقادی و بصیرتی رشد کرده و یاد این شهید در دل ها زنده است.

سردار مثنوی با تاکید بر اهمیت و لزوم مطالعه آثار شهید مطهری، افزود: سبک زندگی این شهید بزرگوار و آثار فاخر این استاد فرهیخته بهترین شاخص و الگو برای اساتید و معلمان است.

وی با اشاره به اینکه چیزی که شهید مطهری را برجسته و الگو برای جامعه کرده است مجاهدت این اسوه اخلاق است تصریح کرد: در تمام ابعاد زندگی می توان دید که شهید مطهری به روشنگری مردم و ترسیم چهره اسلام و انقلاب پرداخت.

این فرمانده از روحیه انقلابی، ترسیم چهره واقعی اسلام، بیان شاخصه‌های حکومت اسلامی، سیره تربیتی اهل بیت و بزرگان دین، پاسخ به شبهات سخت روزگار و برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی را از جمله مجاهدت‌های شهید مطهری عنوان کرد.

سردار مثنوی با اشاره به اینکه  این استاد بزرگوار دارای شخصیتی پیش‌رونده بود و همواره تلاش می‌کرد در کوران فتنه به سمت نور در مسیر اهل بیت قدم بردارد ادامه داد: در زمانی که امام (ره)  نیاز به فعال سیاسی برای هدایت‌گری و روشنگری داشتند شهید مطهری در دانشگاه و حوزه علمیه حضور فعال داشته و با برپایی کرسی های موجب شد امثال سروش نتوانند علم شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر بناست من و شما علمداری در جهاد تببین که صاحب یک الگو و مکتب است را دنبال کنیم دستمان پر است ادامه داد: شهید مطهری الگوی مجاهد و مصداق بارز این مساله است.

جانشین فرمانده سپاه فتح به حضور فرهنگیان در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس است اشاره کرد و گفت: در کنار پرداختن به امر مهم تعلیم و تربیت، از خاک میهن انقلاب اسلامی ایران نیز دفاع و حراست کردند و گواه آن تقدیم صدها شهید فرهنگی به این مرز و بوم است.

وی تاکید کرد: امروز نقش معلمان در جبهه فرهنگی مهم و مشابه دوران دفاع مقدس است لذا باید ترویج ارزش های اسلامی را به دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت در دستور کار قرار داد.

سردار مثنوی در پایان با بیان اینکه بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، شهید مطهری الگو و افتخار است گفت: تفکر مطهری‌ها توانست مقابل تفکر ملحدانه قدم علم کند و بواسطه حرکت هوشمندانه سنگر جهاد دفاعی را به معنای واقعی پر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول