اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بوی ماه مهر، بوی درس و مشق|آموزش حضوری برای 10 هزار دانش آموز دهدشتی آغاز شد

سال تحصیلی جدید با حضور 10 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در کلاس درس امروز آغاز شد.

بوی ماه مهر، بوی درس و مشق|آموزش حضوری برای 10 هزار دانش آموز دهدشتی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، پس از وقفه طولانی مدت در آموزش حضوری با مطلوب شدن شرایط کرونایی و تسریع در واکسیناسیون مدارس به روی دانش آموزان باز شده است.

آموزش و کرونا که از بهمن ماه 2 سال گذشته با شیوع این ویروس برای از میدان به در کردن حریف در جدال بودند حالا تمام شده و مدارس بوی ماه مهر به خود گرفته‌اند.

راهروهای مدارس امروز بار دیگر شاهد حضور پرمهر دانش آموزان بودند. کلاس‌های درس بوی درس و شوق کودکانه، بوی دفتر و کتاب‌های نو، بوی مشق‌ و حساب و بوی محبت و دوستی می‌دهند.

هر چند آموزش حضوری به طور دقیق مشخص نیست و آموزش و پرورش هنوز نسخه واحدی برای همه مناطق نپیچیده اما ابهامات و سردرگمی والدین نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.همین اعلام بازگشایی مدارس والدین را در تکاپوی خرید نوشت افزار و لوازم درس و مشق کرد تا زودتر فرزندانشان را پشت نیمکت کلاس ببینند.

 

حالا امروز با بازگشایی مدارس شور و شوقی دوباره در فضای مدارس پیچید. والدین دانش آموزان خود را تا کلاس درس همراهی کردند و فصل جدیدی از زندگی تحصیلی دانش آموزان و معلمان
آغاز شد.

آموزشی که طی 2 سال اخیر به جرگه مجازی پیوسته بود و از کیفیت لازم برخوردار نبود و نتیجه آن بیسوادی پنهان است، امسال از میان صفر و یک‌های مجازی خارج شده و به روال قبل برمی‌گردد.

 

آیین بازگشایی مدارس دهدشت امروز به صورت نمادین در مدرسه تیزهوشان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت اظهار داشت: بیش از 21 هزار نفر دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه و فنی و کاردانش در ۹۰۰ کلاس درس در سال تحصیلی جدید به تحصیل خواهند پرداخت.

فضل الله گنجی‌پور افزود: 10 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم از امروز در کلاس درس حاضر می‌شوند.

 

گنجی‌پور گفت: با شیوع کرونا در بیش از ۱۸ ماه گذشته عملا کلاس‌های درس تعطیل، معضلات و آسیب‌های زیادی را بر پیکر جامعه وارد ساخته است.

وی به مشکلات پیش آمده در خصوص تعطیلی مدارس و آموزش مجازی اشاره و تصریح کرد: نوعی افسردگی پنهان بین دانش آموزان ، خانواده‌ها و فرهنگیان با تعطیلی مدارس با شیوع کرونا ایجاد شده است.

گنجی‌پور ادامه داد: معضل دیگری نیز در جامعه دانش آموزی به وجود آمده و آن  نوعی  بیسوادی پنهان است که  نتیجه آن سالهای آینده مخصوصا در دوره ابتدایی مشخص خواهد شد.

 

این مسؤول به دغدغه والدین و دانش آموزان در خصوص سلامت هم پاسخ داد و گفت: واکسیناسیون دانش آموزان از پنجم مهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به واکسینه شدن 75 درصد فرهنگیان افزود: پنج آموزشگاه برای تزریق واکسن دانش آموزان در نظر گرفته شده است که با همکاری شبکه بهداشت و درمان کار واکسیناسیون اجرا می‌شود.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول