اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توصیه‌های بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: با توجه به هزینه‌ قرنطینه‌سازی و نبود امکانات بهترین توصیه ما برای پرسنل اداری که علائم بیماری را دارند قرنطینه در منزل تا بهبودی کامل است.

توصیه‌های بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت شهرستان در فرمانداری دهدشت اظهار داشت: به محض گزارش اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در کشور، سیستم بهداشت و درمان در راستای مقابله با این ویروس فعال شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: از روز چهارشنبه هماهنگ با پروتکل کشوری کارهای پیشگیرانه در راستای مقابله با کرونا در شهرستان آغاز شد.

وی اضافه کرد: پنج کمیته اضطراری تشکیل و جلسات آموزشی برای پرسنل و کادر بهداشت و درمان برگزار شد 10 هزار تراکت آموزشی تهیه و بین مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و بهداشتی توزیع کردیم.

 وی از تشکیل کمیته‌های مختلف بیماری‌های همه‌گیر در بیمارستان خبر داد و افزود: مقوله آموزش طی این مدت در دستور کار قرار گرفت.

طیب‌زادگان با بیان اینکه نیاز بود مکانی را در بیمارستان آماده کنیم تا بیماران تحت مراقبت و طی شدن روال درمان قرار گیرند،گفت: اما در هر استان برای نمونه‌گیری و بررسی ابعاد بیشتر یک بیمارستان اختصاص یافت
که در استان ما بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تعداد تخت کافی و متخصصان عفونی به این موضوع اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه در این بازه زمانی بیماران مبتلا به انفلوانزای فصلی و عفونی ممکن است به بیمارستان مراجعه کنند، متخصص عفونی بررسی لازم را انجام و در صورت مشکوک بودن به کرونا با آمبولانس مجزا به یاسوج اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ویروس نسبت به آنفلوانزا و سایر اپیدمی‌ها تفاوت دارد، افزود: میزان‌ مرگ و میر آنفلوانزا کمتر از پیش بینی شده بود که در شهرستان ما یک مورد مرگ انفلوانزایی داشتیم ولی کرونا ناشناخته است واکسن ندارد و بر خلاف دیگر بیماریها درمان قطعی تا الان نداشته است.

این مسؤول مهمترین اصل را پیشگیری خواند و گفت: لازم است همه با هم‌ این کار را با بسیج عمومی در ادارات انجام دهیم.

وی با اشاره به جو روانی ایجاد شده در ابهام اطلاعات تصریح کرد: کلیپ‌هایی که در فضای مجازی از شیوع کرونا در دهدشت منتشر شده واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: فضای مجازی بار روانی ایجاد می‌کند درست است باید کرونا را دست کم نگیریم اما حفظ خونسردی مهم است.

طیب‌زادگان بیان داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت دانشگاه علوم‌ پزشکی موارد ابتلا را اعلام می‌کند و به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تا دیشب سه مورد مشکوک در استان داشتیم که جواب تست هنوز اعلام نشده است.

وی اطلاع‌رسانی و آکاهی‌بخشی در مقابله و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را مهم خواند و از شهرداری خواست بیلبوردهای شهری به شبکه بهداشت اختصاص داده شود.

طیب‌زادگان گفت: با توجه به هزینه‌ قرنطینه‌سازی و امکانات موجود بهترین توصیه ما برای پرسنلی که علائم بیماری را دارند قرنطینه در منزل تا بهبودی کامل است.


انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول