اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

90 خیر آموزشی در مدارس گچساران فعالیت دارند

سرپرست آموزش و پرورش گچساران گفت: 90 خیر آموزشی در مدارس متوسطه اول و دوم مناطق محروم این شهرستان فعالیت دارند.

90  خیر آموزشی در مدارس گچساران فعالیت دارند

 محمد شهبازی امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به برخی از مدارس گچساران که دارای قدمتی بیش از 30 سال دارند، اظهار کرد:  13 باب مدرسه  خشتی و سنگی  در روستاهای گچساران دارای قدمت بیش از 30 سال  دارد.

وی با بیان اینکه  هر ساله تعدادی از مدارسی که  دارای قدمتی بیش از 30 سال هستند تخریب و بازسازی می‌شودند، گفت:  این مدارس شامل جهاد، اشرفی اصفهانی، عدالت، مهدی (عج)، سلمان، 12 بهمن، معرفت دیل، امام خمینی (ره)، مولوی، شهید افخمی، شهید افخمی، شهید نارکی، شهید مسعود نارکی، شهید علی موسوی است.
 سرپرست آموزش و پرورش گچساران  در ادامه به مدارس در سطح شهر دوگنبدان که در مناطقه کمتر توسعه یافته قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و افزود: 2 باب مدرسه به نام‌های حضرت مریم و شهید بهنیاء اصل در محله  سادات گچساران قرار گرفته که با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال  در حال بازسازی است.

 وی ادامه اد: همچنین  دبستان حضرت مهدی در روستای آبکل با اعتباری به میزان  3میلیارد ریال در حال بازسازی است.
 شهبازی با بیان اینکه دبیرستان پروین اعتصامی و ولایت گچساران از سوی  ایمنی شرکت نفت گچساران ناامن شناخته شدند، ابراز کرد:  به دلیل قرار گرفتن این مدارس در حوزه نفت هرگونه تغییر، تخریب و بازسازی با مجوز همزمان نفت و ادارات ذیربط بایستی انجام شود.

 سرپرست آموزش و پرورش گچساران  ادامه داد: آموزشگاه ولایت جزء مدارس ماندگار کشور به ثبت رسیده و طی سه سال اخیر در خصوص تجهیز و اعتبار بخشیدن مبالغ زیادی هزینه شده است.

شهبازی در ادامه به تخصیص اعتبارات در سال گذشته در بخش  وسایل سرمایش و گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: در بخش اعتبارات نفت قریب بر 87 درصد اعتبارات جذب شده است و در زمینه اعتبارات استانی سرجمع 80 درصد اعتبار تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبارات تخصیصی به بخش سرمایشی و گرمایشی مدارس 17 میلیارد ریال هزینه  شد که در این زمینه بیش از 145 دستگاه کولر دستگاه اسپیلت (کولرگازی) خریداری شد.

 شهبازی در ادامه به خیران آموزشی اشاره کرد و گفت:  تعداد 90 خیر آموزشی در مدارس  متوسطه  اول و دوم مناطق محروم این شهرستان فعالیت دارند.
 این مسوول  با بیان اینکه خیران آموزشی کار تدریس فوق العاده را به صورت رایگان برای دانش آموزان بی بضاعت  انجام می دهند، خاطرنشان کرد:  این خیران آموزشی 2 هزارو 424 ساعت تدریس برای دانش آموزان روستایی و یا حاشیه شهر را به عهده دارند.

وی ادامه داد: 46 خیر آموزشی در دوره متوسطه اول یک هزار و 104 ساعت آموزش  را در مدارس شهری و روستایی  به صورت رایگان تدریس داشتند.

 شهبازی افزود: همچنین  تعداد 44 خیرآموزشی  در دوره متوسطه دوم یک هزار و 320 ساعت  آموزش به صورت رایگان داشته‌اند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول