اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رکورد مصرف برق در خوزستان شکست

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مصرف شبکه برق در شبکه زیرپوشش این شرکت در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر از هشت هزارو ۲۶۱ مگاوات عبور کرد و رکورد مصرف در امسال تاکنون که ۱۷ تیر جاری با هشت هزار و ۱۳۵ مگاوات ثبت شده بود را شکست.

رکورد مصرف برق در خوزستان شکست

محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پیک مصرف شبکه برق زیرپوشش این شرکت در امسال تاکنون با هشت هزارو ۲۶۱ مگاوات در روز سه‌شنبه شکسته شد و به اوج خود رسید.

وی افزود: مصرف شبکه برق در شبکه زیرپوشش این شرکت در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر از هشت هزارو ۲۶۱ مگاوات عبور کرد و رکورد مصرف در امسال تاکنون که ۱۷ تیر جاری با هشت هزار و ۱۳۵ مگاوات ثبت شده بود را شکست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این افزایش مصرف در حالی رخ داده است که مدیریت مصرف صنایع بزرگ و متوسط طبق سهمیه‌ ابلاغی اجرایی شده و بیشتر بار مصرفی صنایع به ساعات پایانی شب منتقل شده و در عمل میزان کاهش بار مصرفی صنایع به ویژه در ساعت‌های اوج بار به بیشترین مقدار ممکن رسیده و نیاز به همکاری سایر بخش‌های مصرفی (تجاری، اداری و خانگی) وجود دارد.

وی ادامه داد: افزایش مصرف برق رخ داده مربوط به بخش خانگی و استفاده از بار سرمایشی با توجه به دمای نزدیک به ۵۰ درجه، شرجی و گرد و غبار، بوده و همین هم موجب شکسته شدن پیک مصرف شده است.

دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان خانگی برای مدیریت مصرف برق و همکاری با صنعت برق، تصریح کرد: با توجه به پرباری شبکه و شرایط جوی حاکم، از عموم مردم تقاضا می‌کنیم که در ساعات اوج بار به ویژه ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸، با کاهش روشنایی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف، همکاری لازم را برای عبور موفق از پیک بار امسال داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول