اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مدیریت کارآمد و جهادی تنها راه چاره خوزستان است

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اهواز با بیان اینکه روی‌کار آمدن مدیریت کارآمد، جهادی و عدالت‌محور تنها راه چاره مشکلات است، گفت: استان خوزستان باید متناسب با جایگاه و حجم مشکلات آن اداره شود.

مدیریت کارآمد و جهادی تنها راه چاره خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شبیب جویجری نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به شرح برنامه‌های خود درصورت پیروزی در انتخابات پرداخت.

وی با بیان اینکه یک نماینده خوب باید در فرآیند قانون‌گذاری تاثیر قوی داشته باشد، اظهار کرد: دو وظیفه‌ اصلی نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی، قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

جویجری گفت: نماینده ممکن است در امری متخصص نباشد اما باید دارای بازوهای پژوهشی و مشورتی باشد و همچنین خود نهاد مجلس نیز یک بازوی مجمع مشورتی تحت نام مرکز پژوهش‌های مجلس دارد که می‌تواند از آنها استفاده کند که البته خیلی از نمایندگان از این بازو چنان که باید و شاید استفاده نمی‌کنند.

این کاندیدای دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  در فرایند قانون گذاری و نظارت موثر، ضمانت‌های اجرایی در مجلس وجود دارد که چهار دسته‌اند از جمله تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص که تذکر و سوال، می‌توانند فردی باشند اما استیضاح و تحقیق و تفحص جمعی است و در اینجا تفاوت نمایندگان قوی و ضعیف واضح می‌شود؛ پس ما باید نظارت موثر داشته باشیم و باید از بازوی نظارتی استفاده کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیوان مجاسبات، بازوی محاسباتی مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود، عنوان کرد: دیوان محاسبات سالانه انحرفات بودجه‌ای را در همه زمینه‌ها اعلام می‌کند اما از این بازوی منحصر به فرد در مجلس شورای اسلامی بسیار کم استفاده می‌شود.

 اگر این بازوی نظارتی توسط نمایندگان خوزستان فعال تر شود قطعا بسیار از سوالات در خصوص مشکلات استان خوزستان پاسخ داده می‌شود.
 
جویجری عنوان کرد: محور سومی که یک نماینده باید دنبال کند، ناظر بر پیگیری مشکلات عمومی مردم و در همه حوزه ها است زیرا نماینده سراسر کشور هستیم و استان خوزستان و حوزه انتخابیه اهواز حمیدیه، کارون و باوی را شامل می‌شود اما قاعدتا باید در حوزه انتخابیه خودش متمرکز باشد نه آنکه مشغول دیگر حوزه‌ها شود و از حوزه انتخابیه خود غافل بماند.

 نماینده باید آنقدر برنامه محور باشد که بتواند بین همه حوزه‌ها تعادل ایجاد کند و حاشیه بر متن غلبه نکند و متن هم آنقدر نباشد که انتظارات مردم نادیده گرفته بشود؛ ما در رابطه با مشکلات مردم برنامه مدون داریم برنامه مدون ما این است که مشکلات را تقسیم بندی کنیم زیرا بدون تقسیم بندی امکان ندارد که این مشکلات حل شود.
 ‏
وی ادامه داد: امروز اساسی‌ترین مشکلات خوزستان، بیکاری، مسائل زیست محیطی و عمران شهری و روستایی است که ریشه همه این مشکلات به مدیریت ناکارآمد بازمی‌گردد و راه حل آن روی‌کارآمدن مدیران کارآمد و عدالت محور با روحیه جهادی است.

جویجری با بیان اینکه نمایندگان باید کلان نگر باشند و جزءنگر نباشند، گفت: تقابل قومی باید جای خود را به تعامل و همگرایی بدهد و بتواند هم‌افزایی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی ما خلأ قوانین نیست بلکه اجرای درست قوانین و نظارت است، گفت: باید اصلاحات عمیق اداری صورت بگیرد زیرا بدون این کار مشکلات روز به روز عمیق تر می‌شود.

استان باید متناسب با گستردگی، ظرفیت‌ها و چالش‌های آن اداره شود و انتخاب مدیریت عالی استان باید در حد سطوح اول دولت، مهم باشد زیرا خوزستان یک استان ویژه با ظرفیت‌های بی‌نظیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول