اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

محرومیت‌زدایی از راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: یکی از گفتمان‌ها و راهبردهای اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی محرومیت‌زدایی است بنابراین انتظار می‌رود شهرداری و شورای شهر اهواز در این خصوص به‌صورت جدی و عملی گام بردارند.

محرومیت‌زدایی از راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهردار منتخب اهواز و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان امروز دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم، اظهار کرد: منشأ قضاوت‌های مردم خدماتی است که از طرف شهرداری و شورای شهر ارائه می‌شود و رضایت یا عدم رضایت مردم از این خدمات نه‌تنها به شهرداری بلکه به‌کل نظام بازمی‌گردد که این امر نشان‌دهنده حساسیت کار شهرداری است.

وی افزود: با ورود دوره پنجم مدیریت شهری در اهواز بارقه‌های امیدی را زنده کرده که آثارش را تا حدودی مشاهده می‌کنیم پس باید برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به شکلی باشد که مردم حس کنند اعضای شورای شهر درد آن‌ها را می‌فهمند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به درنظرگرفتن اولویت‌ها، عنوان کرد: منکر زحمات مجموعه شهرداری نیستم اما گاهی در زیرمجموعه خطایی رخ می‌دهد که نه‌تنها کل زحمات شهرداری بلکه نظام را زیر سؤال می‌برد.

وی گفت: یکی از گفتمان‌ها و راهبردهای اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی محرومیت‌زدایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند بنابراین انتظار می‌رود شهرداری و شورای شهر اهواز در این خصوص به‌صورت جدی و عملی گام بردارند.

موسوی فرد با اشاره به بازدیدهای روزانه خود از محلات مختلف شهر، اظهار کرد: شب گذشته بازدیدی از کوی مهدیس انجام شد که خوشبختانه اقدامات خوبی درزمینهٔ آسفالت از سوی شهرداری در آن محله انجام گرفته و در حال انجام است که باید به‌صورت کامل به انجام برسد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید شهرداری به آن توجه کند موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر است. ورودی‌های شهر مبنای قضاوت مسافران در مورد عملکرد شهرداری آن شهر است و در این زمینه برخی از اقدامات را می‌توان با هزینه کم و مدیریت صحیح انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان این نکته که باید جلسات منظم و کاربردی بیشتری با حوزه مدیریت شهری و سایر ارگان‌ها تشکیل شود، اظهار کرد: بنده در برخورد با دستگاه‌ها و سازمان‌های اهواز و استان صرفاً مطالبه‌گر نیستم بلکه پشتیبان همه ارگان‌ها به‌ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز در راستای خدمت به مردم از طریق تلاش برای همگرایی دستگاه‌ها و پیگیری مشکلات کلان از مرکز و اخذ اعتبارات لازم هستم.

نباید کم‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی به حساب شهرداری نوشته شود

موسی شاعری شهردار منتخب اهواز در این دیدار با اشاره به عملکرد مناسب شورای پنجم، اظهار کرد: وضعیت مدیریت شهری واقعاً مظلوم واقع شده است، مردم و مسؤولین انتظارات زیادی از شهرداری و شورای شهر دارند درحالی‌که بخشی از این انتظارات ارتباطی به شهرداری ندارد و این نهاد اختیار، قدرت و وظیفه برآورده کردن همه این توقعات را ندارد و نباید کم‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی به حساب شهرداری نوشته شود.

وی افزود: برخی از درخواست‌های مردم در حوزه‌های فاضلاب، برق و لایروبی کارون در این حوزه‌هاست که ارتباطی به شهرداری و شورای شهر ندارد ولی همه شهرداری را می‌شناسند.

شهردار منتخب اهواز عنوان کرد:  اکنون رکود اقتصادی در کشور حاکم است و این وضعیت تأثیر بدی بر درآمدهای شهرداری‌ها دارد. از طرفی شهرداری با  هزینه‌های جاری بالایی شامل حقوق کارکنان، پسماند، فضای سبز و هزینه‌های نگهداشت شهر مواجه است اما با تمام این مشکلات مصمم هستیم به لطف خدا و با مشارکت مردم در جهت حل معضلات گام برداریم.

شهرداری اهواز کار بسیاری از ارگان‌ها را انجام می‌دهد

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در این جلسه در خصوص عملکرد شورا و شهرداری اهواز در سال گذشته، اظهار کرد: شورای شهر اهواز و شهرداری در طول سالی که گذشت کارهای بزرگ انجام داده‌اند و عملکرد بسیار خوبی داشتند و البته نقاط ضعفی هم در کار بوده که امیدواریم با رویکرد جدید بتوانیم این ضعف‌ها را تقویت کرده و آنچه شایسته مردم است انجام شود.

وی افزود: شهرداری اهواز کار بسیاری از ارگان‌ها را انجام می‌دهد و تنها درآمد و منابعی که دارد همان عوارضی است که از مردم می‌گیرد که باید در خدمت به مردم و وظایف ذاتی شهرداری استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: بعضی از وظایفی که شهرداری اهواز در طول سال‌های گذشته انجام داده به سایر دستگاه‌ها مربوط بود و در طول سال‌های گذشته شهرداری چنان خدمتی به مردم و نظام کرده که هم‌اکنون اکثر ادارات انتظار دارند که کارهای ذاتی آن‌ها را شهرداری انجام دهد.

وی گفت: کار شهرداری کار فرهنگی و اجتماعی نیست و فقط بخشی از کارهای شهرداری مربوط به امور فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است، در حوزه شهرسازی نیز دستگاه‌های دیگری دخیل هستند و می‌توانند به خیلی از مسائل شهر ورود کنند و آنچه ما امروز مبتلا به آن هستیم کارهایی است که ذاتاً مربوط به بقیه دستگاه‌هاست به‌طوری‌که می‌توان اعتباراتی را که امروز صرف می‌شود صرف بقیه کارهایی که در حوزه شهر لازم است، کرد.

انتهای پیام/72065/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول