اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمبود سیمان در خراسان شمالی یک مشکل مدیریتی است/ استاندار ورود کند

نماینده مردم ۵ شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی که کارخانه سیمان ۵۵۰۰ تنی دارد کمبود سیمان در آن‌یک مشکل مدیریتی است و باید این موضوع با دخالت استاندار و دستگاه‌های نظارتی به پایان برسد.

کمبود سیمان در خراسان شمالی یک مشکل مدیریتی است/ استاندار ورود کند

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به کمبود سیمان در خراسان‌شمالی و لزوم ورود استاندار به موضوع اظهار کرد: استانی که کارخانه سیمان ۵۵۰۰ تنی دارد کمبود سیمان در آن‌یک مشکل مدیریتی است.

وی گفت: اگرچه سیمان در بورس عرضه می شود و ۳۰ تا ۵۰ درصد  از آن قابلیت صادرات دارد که بیش از نیاز کشور است اما کسری سیمان در استان توجیه ندارد.

نماینده مردم ۵ شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه کارخانه در درجه اول، تأمین واحدهای تولیدی ازجمله تولیدکنندگان بتُن و بلوک و  تأمین سیمان پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و سیمان مناطق زلزله‌زده  است و بعد عرضه در بورس است.

وحیدی تصریح کرد: به نظر بنده ضعف مدیریتی کارخانه سیمان بجنورد که با وساطت و روابط با یک نماینده خاص به این سمت منصوب شد و متأسفانه سال‌ها موردحمایت قرار گرفت و جمعی از اطرافیانش را نیز بکار گرفت باعث شد تعداد زیادی از نیروهای توانمند، استان را ترک کنند.

وی افزود: اکنون در درجه اول باید این موضوع با دخالت استاندار و دستگاه‌های  نظارتی به پایان برسد تا مردم در استانی که شاخص فلاکت آن استان  ماقبل آخر است بیش از این مورد مظلومیت واقع نشوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ما در صنایعی که داشته‌های استان است مثل سیمان، کود اوره پتروشیمی، آلومینا برای صنایع پایین‌دستی و فولاد نباید ذلیل بی‌تدبیری‌ها باشیم و این با یک مدیریت جهادی و کارآمد در دولت قوی مردمی انجام می‌شود.

وحیدی با اشاره به پروژه‌های بر روی زمین‌مانده استان بیان داشت: لزوم پیگیری اتمام پروژه سیمان سمنگان در دولت آیت‌الله رئیسی و وزارت آقای فاطمی امین در صمت است که از آستان قدس رضوی به بخشی دولتی یا عمومی واگذار و حال که سرمایه‌گذار هم وجود دارد، پروژه به جریان بیافتد و استان را به قطب تولید سیمان تبدیل کند.

وی افزود: شستا در وزارت کار و بانک سپه به‌عنوان سهامداران عمده سیمان بجنورد باید پاسخگوی عملکرد مدیرعامل باشند.

نماینده مردم ۵ شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره کمبود گاز در زمستان و حفظ تولید این واحد و در دوره قطع برق بارها پیگیر کمک به این واحد بوده‌ایم و بارها با مدیران ارشد توانیر و شرکت پخش فراورده‌های نفتی برای تهیه سوخت جایگزین رایزنی و پیگیر کرده‌ایم و امروز نیز انتظار است در این شرایط سخت به مردم استان در تهیه سیمان اولویت بدهند.

انتهای پیام/ن/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول