اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

در خواست پلمپ فرهنگسرای بیرجند/ جلوگیری از افتتاح مجتمع تجاری هلال تا قبل از احداث پارکینگ

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی با اشاره به درخواست پلمپ فرهنگسرای بیرجند از دادستان بیرجند تا رفع ایرادات فنی و ایمنی موجود گفت: گزارش هشداری برای تامین پارکینگ مجتمع تجاری هلال داداه شده است.

در خواست پلمپ فرهنگسرای بیرجند/ جلوگیری از افتتاح مجتمع تجاری هلال تا قبل از احداث پارکینگ

به گرارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی رحیمی مدیرکل بازرسی خراسان‌جنوبی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار داشت: در راستای اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور نظارت بر حسن جریان نظارت بر امور اداری و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌ها و سازمانهای دولتی در ۱۹ مهرماه ۱۳۶۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی این سازمان زیر نظر قوه قضاییه تشکیل ‌شد.

وی افزود: پس از بررسی حوزه‌های کارشناسی و مجلس شورای اسلامی در نهایت قانون اجرایی حاکم بر سازمان بازرسی کل کشور در مهرماه ۱۳۹۳به تصویب رسید و ابلاغ شد.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تعداد ۳۱ مورد بازرسی برنامه‌ای، ۲۷ بازرسی موردی و یک مورد بازرسی فوق العاده داشته‌ایم.

رحیمی یادآور شد: در شش‌ماه نخست سال ۱۴۰۱ نیز ۶ گزارش کیفری مشتمل بر ۲۰ متهم و  ۱۱ گزارش تخلفات اداری مشتمل بر ۱۸ متهم به مقامات قضایی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز ۴۵۸ مورد شکایت و گزارش از ناحیه شهروندان واصل شد که ۳۸۴ مورد خاتمه و ۷۴ مورد در حال رسیدگی است.

مدیرکل بازرسی خراسان‌ جنوبی گفت: در شش‌ماه پایانی سال ۱۴۰۰ نیز ۳۹ مورد بازرسی برنامه‌ای، ۸۹ بازرسی موردی و یک مورد بازرسی فوق‌العاده انجام شده و همچنین ۸ گزارش کیفری مشتمل بر ۱۰ متهم به مقامات قضایی ارسال کرده‌ایم.

رحیمی با اشاره به عملکرد واحد نظارت همگانی و رسیدگی به شکایت مردمی سازمان بازرسی خراسان جنوبی ادامه داد:  در سال گذشته هزار و ۳۵۹  گزارش و شکایت مردمی واصل و رسیدگی شد که از این تعداد ۹۱۱ مورد شکایت افراد حقیقی و حقوقی، ۴۴۵ مورد گزارش فساد توسط افراد ناشناس و سه مورد گزارش ناقص بوده است که امکان رسیدگی آن فراهم نشده است.

وی  از بررسی ابعاد وقوع حادثه قطار طبس _ یزد، پیگیری قلع و قمع ۱۵۰ مورد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، رسیدگی به تخلفات فرهنگسرای شهر بیرجند و ابهامات ساخت و ساز آن تعیین تکلیف فروش میوه‌های مازاد طرح تنظیم بازار نوروزی به عنوان اقدامات این سازمان برشمرد.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان‌ جنوبی متذکر شد: گزارش هشداری در خصوص تخلفات فنی مجتمع تجاری هلال بیرجند داده شده است تا قبل از احداث پارکینگ  بر اساس ضوابظ شهردار از افتتاح این مجتمع جلوگیری شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: فرهنگسرای شهرداری بیرجند دارای ایرادات فنی و امنیتی دارد و درخواستی به دادستانی بیرجند مبنی بر تعطیلی و پلمپ این مجموعه فرهنگی اجتماعی تا رفع مشکلات موجود و پایدارسازی ایمنی داده شده است.

وی با اشاره به جلوگیری از واگذاری ۱۰ هکتار زمین الحاقی به شهرک فرهیختگان دانشگاه بیرجندیادآور شد: بررسی ابعاد مختلف سانحه ریلی قطار مشهد یزد در قالب بازرسی فوق‌العاده از مهمترین اقدامات این سازمان درحوزه گروه تولیدی و توسعه این سازمان می‌باشد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول