اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ساخت و سازهای روستایی «درمیان» روی خط قرمز

شهرستان درمیان در مقایسه با دیگر نقاط خراسان‌جنوبی و حتی کشور پایین‌ترین میانگین ساخت و ساز مسکن روستایی را دارد.

ساخت و سازهای روستایی «درمیان» روی خط قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در  برهه‌ای که اغلب نقاط روستایی خراسان‌جنوبی با ساخت و سازهای بسیاری که در آن صورت گرفته رنگ و لعابی نو و تازه به خود گرفته و به هر نقطه روستایی به ویژه روستاهایی که در همسایگی شهرها قرار گرفته‌اند سر بزنی به واسطه ساخت و سازهای قارچ‌گونه‌ای که در این نقاط صورت گرفته و به نقاط گردشگری و تفریحی مبدل شده‌اند در اغلب نقاط روستایی شهرستان درمیان با معضل راغب نبودن روستائیان این شهرستان به ساخت و سازهای مقاوم رو به رو هستیم.

این در حالی است که شهرستان درمیان نیز مانند دیگر نقاط زلزله‌خیز خراسان‌جنوبی به واسطه قرار گیری روی گسل‌ها چندین زلزله مرگبار را در کارنامه دارد.

اکنون خواسته «مهدی فرجامی‌فرد» فرماندار درمیان نیز از روستائیان شهرستان این است که کمی ساخت و سازهای مقاوم روستایی را جدی گرفته تا علاوه بر دمیدن جانی تازه در روستاها به سبب این ساخت و سازها از همه مهم‌تر شاهد زندگی آرام زیر این سقف‌های امن باشند.

وی در ادامه به میانگین پایین ۳۳ درصدی ساخت مسکن مقاوم روستایی در شهرستان درمیان در مقایسه با میانگین کشوری ۵۱ درصد و نرم استانی ۵۲ درصد اشاره کرد و گفت: از مردم  شهرستان درمیان می‌خواهیم تا با ساخت مسکن مقاوم ایمنی منازل مسکونی خود را در مواجهه با حوادث غیرمترقبه مثل زلزله و غیره بالا ببرند.

فرماندار درمیان همچنین تلاش بیش از پیش متولیان امر ساخت مسکن ارزان‌قیمت و مقاوم‌سازی منازل مسکونی را به منظور تحقق اهداف در نظر گرفته شده برای فعالیت بنیاد مسکن و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع در جهت رسیدن به شاخص میانگین کشوری و استانی خواستار شد.

فرجامی‌فرد در پایان نیز بر جذب سهمیه ۴۶۵ واحدی ساخت مسکن محرومین موضوع تفاهم‌نامه مابین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر اخیر رؤسای این دو نهاد به شهرستان درمیان تأکید کرد.

انتهای پیام ۶۹۰۷۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول