اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

زغال‌سنگ «طبس» فرا بورسی شد/ افزایش ۶۸ درصدی معاملات تالار بورس

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران مجوز ورود به بازار سرمایه فرابورس ایران را کسب کرد.

زغال‌سنگ «طبس» فرا بورسی شد/ افزایش ۶۸ درصدی معاملات تالار بورس

سعید هریوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند از فعالیت 6کارگزاری فعال بورس در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در مجموع ۶۰۰ شرکت بورس و فرابورس وجود دارد که از این تعداد پنج شرکت مختص خراسان‌جنوبی است.

وی با اشاره به معاملات تالار بورس خراسان‌جنوبی در فروردین‌ماه امسال، اظهار داشت: طی این مدت ۳۶ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۳۳ سهم به ارزش ۴۷ میلیارد تومان داد و ستد شد.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از مجموع معاملات ۵۴ درصد آن مربوط به خرید و ۴۶ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است، بیان داشت: در فروردین‌ماه امسال شاخص کل ۱۷۷ هزار و ۱۳۶ واحد افزایش داشته است.

هریوندی با اعلام اینکه معاملات تالار بورس خراسان‎جنوبی فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: پنج واحد خراسان‌جنوبی شامل کویرتایر، سیمان قاین و زغال‌سنگ نگین در بورس و سیمان باقران و زغال‌سنگ پروده در فرابورس فعال هستند.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان، ایجاد کارگزاری در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی و تلاش در راستای ورود شرکت‌های بورسی به سرمایه را از برنامه‌های پیش روی تالار بورس استان ذکر کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد: افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه (بورس) دارند باید قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری در دور‌ه‌های آموزشی شرکت کنند و فقط پس‌انداز خود را وارد بورس کنند.

هریوندی اضافه کرد: سرمایه‌گذارنی که به‌صورت مستقیم وارد بازار می‌شوند تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال را پشتوانه معاملات خود قرار دهند و با تشکیل سبد سرمایه‌گذاری، ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

وی با تأکید بر اینکه بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار سهام را کسی نمی‌تواند تضمین کند، عنوان کرد: پیشنهاد‌هایی که شامل تضمین بازدهی سرمایه‌گذاری در سهام می‌باشد فاقد پشتوانه علمی است لذا به چنین پیشنهاد‌هایی که توسط افراد در محافل غیررسمی مطرح می‌شود توجه نکنید.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول