اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

20 دستگاه و نهاد کرمانشاه، آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

رییس کمیته امداد و نجات خدمات سفر نوروزی کرمانشاه، از آغاز طرح خدمات سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند در کرمانشاه خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی در امر خدمات سفر نوروزی مشارکت دارند.

20 دستگاه و نهاد کرمانشاه، آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

فرزین معتمدی رییس کمیته امداد و نجات خدمات سفر نوروزی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از آغاز بیست‌ودومین دوره طرح ملی مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه در استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی از جمله پلیس، راهداری، میراث فرهنگی، گردشگری، هلال احمر، مخابرات، فوریت‌های پزشکی، شهرداری‌ها، بیمه‌ها، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش و بهزیستی در امر خدمات سفر نوروزی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: این طرح با رویکرد ارتقاء فرهنگ ایمنی و سلامت مسافران، ترویج سفر مسؤولانه و استقرار فضای دوستدار کودک تا 15 فروردین سال آینده در استان ادامه دارد.

رییس کمیته امداد و نجات خدمات سفر نوروزی استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی لازم در راستای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در بحث امداد و نجات و استقبال از مسافران نوروزی، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر و اورژانس با پوشش جاده‌ای استقرار ۲۴ ساعته در محورهای مواصلاتی و پرتردد استان، انجام اموارات بهداشتی، درمانی و ارجاع بیماران را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: ۱۶ پایگاه بین شهری و ۱۵ پایگاه شهری به مسافران خدمات امداد و نجات ارائه می‌دهند، پنج پایگاه موقت هم در مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده است.

معتمدی گفت: در این طرح روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ نفرروز با ۶۳ دستگاه خودرو در این طرح مشارکت دارند و تیم واکنش سریع و بالگرد جمعیت نیز در حوادث احتمالی آماده خدمات‌رسانی است.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: مسافران می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر هرگونه حادثه در جاده‌ها را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راه برقراری نظم و انضباط ترافیکی و امنیت راه‌ها، ارسال پیامک به رانندگان در حوزه پیشگیری و ایمن سازی محل حوادث را عهده‌دار هستند و بیمه‌ها هم با استقرار در پلیس راه برای ارائه خدمات بیمه‌ای نقش بسیار موثری را دارند.

معتمدی یادآور شد: میراث فرهنگی و گردشگری با همراهی هلال احمر با استقرار کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در ورودی شهرها و محوطه‌های تاریخی با ارائه نقشه و بروشرها، راهنمایی مسافران را برعهده دارند.

وی در پایان، گفت: هر کدام از دستگاه‌های مسؤول برای داشتن سفری ایمن گوشه‌ای از کار را برعهده دارند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول