اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پویش «کرمان دانا»؛ اتاق بازرگانی ۱۲۰ مدرسه می‌سازد

استاندار کرمان گفت: اتاق بازرگانی پویش کرمان دانا را راه‌اندازی کرده و با همکاری آموزش و پرورش 120 مدرسه را به دل مناطق محروم می‌برند.

پویش «کرمان دانا»؛ اتاق بازرگانی ۱۲۰ مدرسه می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، امروز با حضور زینی‌وند استاندار کرمان مدرسه 9 کلاسه شهید سلیمانی در بخش کشکوئیه از توابع رفسنجان با مساحت 6 هزار متر مربع و زیربنای یک‌هزار و 400 متر مربع با اعتبار 55 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در مراسم افتتاح این مدرسه اظهار کرد: اتاق بازرگانی پویش کرمان دانا را راه‌اندازی کرده و با همکاری آموزش و پرورش 120 مدرسه را به دل مناطق محروم می‌برند.

وی ادامه داد: در بخش مدرسه‌سازی در استان اقدامات خوبی شده؛ اما در تراز استان نیست. کرمان این همه سابقه امور خیر دارد که باید مدارس خوبی در آن ساخته می‌شد و الان برای مناطق محروم مدرسه‌سازی می‌کردند.

زینی‌وند در ادامه با اشاره به اینکه پهلوان عطا احمدی که مجموعه‌ای از مدارس را ایجاد کرده در کشور الگو و ماندگار شده است، گفت: امیدواریم پویش کرمان دانا پایه، شروع و پایلوتی شود در کشور و در برنامه ده ساله همه مدارس را بازسازی و نوسازی کرده باشیم و سرانه مدارس در مناطق محروم را به استاندارد جهانی برسانیم.

وی افزود: آموزش‌های مدارس صرف آموزش‌محور و دانشگاه‌های آموزش‌محور برای زندگی جوابگو نیست. باید دسته جدید در آموزش تعریف شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: اعتقاد دارم ظرفیت استان به حدی است که می‌تواند 120 مدرسه را بسازد و این هدف‌گذاری با نام شهید سلیمانی انجام و اتفاق افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: شهر کشکوئیه و این بخش برای من جذاب بود؛ منطقه‌ای عالم‌پرور و دانش‌پرور است و دارای مردمی بااصالت که مانند سایر مردم استان ارزشمند هستند. 

زینی‌وند با بیان اینکه مشکلات جزئی این منطقه را پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: فرماندار از خروج تجهیزات دانشگاه پیام نور کشکوئیه ممانعت کند. اگر متقاضی دانشجو دارد بهره‌برداری شود و اگر ندارد در راستای مهارت‌آموزی استفاده شود.

انتهای پیام/80016/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول