اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رتبه نخست استان اصفهان در تعداد معادن فعال کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن رتبه نخست تعداد معادن فعال کشور برای 12 هزار و ۲۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

رتبه نخست استان اصفهان در تعداد معادن فعال کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، امیرحسین کمیلی مدیر‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در مجموع ۱۱ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان در بخش صنعت این استان سرمایه‌گذاری شده و این میزان صرف راه‌اندازی ۵۸۶ واحد تولیدی و صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه برای ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است، گفت: در یکسال اخیر ۵۸۶ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان صادر شده است.

کمیلی با بیان اینکه در یکسال گذشته هزار و ۳۰۳ مجوز صنعتی در استان صادر شد، اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس، ۶۰ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان با اشتغال ۳۵ هزار و ۶۹۵ نفر است.

مدیر‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۱۴۱ جواز طرح توسعه با ۷ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۳۹۷ نفر و ۱۱۴ پروانه بهره برداری صنعتی در زمینه ساخت منسوجات با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای سه هزار و ۸۰ نفر در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال اخیر ۶۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی در بخش محصولات فلزی فابریکی با هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای هزار و ۹۹۲ نفر، ۶۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی در زمینه ساخت ماشین آلات و تجهیزات با سرمایه‌گذاری ۵۲۱ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی برای هزار و ۲۰۸ نفر صادر شده است.

کمیلی گفت: این استان رُتبه پنجم از نظر طرح های نیمه تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه‌گذاری و رُتبه چهارم را از نظر اشتغال در کشور دارد.

مدیر‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره‌برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم در کشور را دارد.

انتهای پیام/ م ر/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول