اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خانواده شهدا، کوه‌هایی به استواری ۴۰ سال قبل هستند

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اعلام خبر شناسایی شهدا به خانواده‌های آنان گفت: از شهادت شهیدان پیدا شده حدود ۳۸ سال گذشته و پیکر همه آن‌ها در شهرهای مختلف تحت عنوان شهید گمنام دفن شده است؛ خانواده‌ها پس از سال‌ها انتظار محکم و استوار بودند.

خانواده شهدا، کوه‌هایی به استواری ۴۰ سال قبل هستند

علی مقواساز جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با  بیان اینکه به مناسبت ۲۵ آبان برنامه‌های زیادی پیش‌بینی شده است که از جمله آن می‌توان به اجرای یادواره‌ها و سرکشی به خانواده شهدا اشاره کرد اظهار داشت: همچنین در حال حاضر در استان ۱۲ شهید مفقودالاثر تازه شناسایی شده داریم که با گرامیداشت ۲۵ آبان هم‌زمان شد و در همین راستا در روز سه‌شنبه در گلستان شهدا مراسمی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت ۲۵ آبان تصریح کرد:‌ دانش‌آموزان بسیجی‌مان ۹ هزار آلبوم شهید را آماده کرده‌اند که قرار بر این است به خانواده شهدا تقدیم کنند و این موضوع باعث برقرار شدن ارتباط بین دانش‌آموزان و خانواده شهدا می‌شود؛ همچنین برنامه دیگر این ایام راهیان نور مجازی ویژه تمام دانش‌آموزان است که نزدیک به ۳۰ هزار نفر با ارتباط مجازی طی ۲ روز با مناطق عملیاتی ارتباط دارند.

مقواساز با بیان اینکه برنامه دیگر ۲۵ آبان جشنواره «مالک اشتر» است تصریح کرد: این برنامه در روزهای ۲۵ تا ۲۷ آبان با برپایی نمایشگاه‌ها و معرفی پایگاه‌های نمونه و اسوه در سطح بسیج استان صورت می‌گیرد و هدف از این جشنواره انتقال تجربه و توانمندسازی است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) افزود: برنامه دیگری به نام «شهیدانه» مطرح است که ویژه محلات است و هر مسجد یاد شهید محله خود را گرامی می‌دارد؛ طبق برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده قرار بر این است که در این طرح هزار شهید توسط پایگاه‌ها و مساجد معرفی شوند.

خانواده شهدا، کوه‌هایی به استواری ۴۰ سال قبل

وی با اشاره به اهمیت روز ۲۵ آبان یادآور شد: برای خبر شناسایی ۶ تن از شهدا به منازل آن‌ها رفتیم و موردی که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب در این خانواده‌ها شاهد بودیم این بود که همان صحبت‌های پدر و مادر شهدا در ابتدای دفاع مقدس را شنیدیم؛ در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که خانواده‌ها تا چه اندازه محکم و استوار بودند و به امام(ره) عرض ارادت داشتند و در این ۶ خانواده نیز شاهد این موضوع بودم.

مقواساز خاطرنشان کرد: از شهادت شهیدان پیدا شده حدود ۳۸ سال گذشته و پیکر همه آن‌ها در شهرهای مختلف تحت عنوان شهید گمنام دفن شده است؛ خانواده‌ها پس از سال‌ها انتظار محکم و استوار بودند و بزرگواری بعدی آن‌ها این بود که بر سر مزار فرزندان خود در شهرستان‌ها رفته‌اند و قبول کردند پس از این انتظار طولانی پیکر فرزندان‌شان همان‌جا بماند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به کلام امام(ره) در خصوص حماسه ۲۵ آبان تأکید کرد: حقیقت ۲۵ آبان همان است که امام(ره) فرمودند؛ آن اتفاق هنوز هم ادامه دارد و این موضوع را در ماجرای شهدای تازه شناخته شده شاهد بودیم.

روایتی از دیدار ۲۵ آبان با رهبر معظم انقلاب

وی با اشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵ تصریح کرد: در آن دیدار مشغول تهیه مقدمات و پشتیبانی‌های انجام دیدار بودیم؛ زمانی که همه وارد حسینیه شدند در انتهای سالن مستقر شدیم و خستگی زیادی داشتیم اما صحبت‌های رهبر معظم انقلاب به قدری زیبا بود که همه مردم به وجد آمده بودند؛ امیدوارم شرایط کرونا از بین برود و دوباره به محضر رهبر معظم انقلاب برسیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول