اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان نیازمند ایجاد نیروگاه 2 هزار مگاواتی است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: هر سال 2 هزار مگاوات در استان کمبود برق داریم، بنابراین نیازمند سرمایه‌گذاری 2 هزار مگاواتی نیروگاه جدید برای جبران تراز منفی تولید و پاسخگویی به رشد بار در 5 سال آینده است.

اصفهان نیازمند ایجاد نیروگاه 2 هزار مگاواتی است

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه به شرکت‌های برق اعلام کرده‌ایم که باید قبل از اعمال خاموشی جدول خاموشی را برای مشترکان ارسال کنند، اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده برای دانش‌آموزان که به صورت آنلاین درس می‌خوانند، قطعی برق برای آن‌ها مشکل ایجاد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه به شرکت برق اعلام کرده‌ایم برق واحدهای آموزشی قطع نشود، افزود: با توجه به زمان برگزاری امتحانات دستگاه‌های تهویه و سیستم‌های خنک‌کننده در فضاهایی که امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود باید برقرار باشد و قطع برق انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه به شهرداری‌ها اعلام کردیم که حتماً باید پیگیری کنند که برق چهارراه‌ها و بزرگراه‌ها به صورت ویژه از طریق پنل‌های خورشیدی جایگزین پیش‌بینی شود، بیان کرد: هر سال ۲ هزار مگاوات در استان کمبود برق داریم بنابراین نیازمند سرمایه‌گذاری ۲ هزار مگاواتی نیروگاه جدید برای جبران تراز منفی تولید و پاسخگویی به رشد بار در ۵ سال آینده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید به‌ صورت ویژه برای استان تسهیلاتی قائل شود تا بتواند برای سرمایه‌گذاری برای ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برای جبران تراز منفی اقدام کند، تصریح کرد: هفته گذشته برنامه مدیریت اضطراری برق در تابستان ۱۴۰۰ را تدوین کردیم و به شرکت‌های برق اعلام کردیم باید این برنامه اضطراری تدوین و ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو پویشی دارد به نام پویش «الف ب ایران» که پروژه‌های آب و برق در استان‌ها افتتاح شود، باید در اصفهان نیز به شکل ویژه به این پویش توجه شود و شاهد آن باشیم که طرح‌های تأمین برق استان اجرا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه باید بحران حاد خشکسالی استان مورد توجه واقع شود، گفت: ۱۲ هزار از باغات استان نیاز به آب دارند و در تنش خشکسالی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار اصله درخت در اطراف مادی‌های لنجان، فلاورجان تا شرق اصفهان و مبارکه در معرض خشکی هستند و با توجه به پدیده گرد و غبار باید سرانه فضای سبز افزایش یابد تا بتواند تعدیل آب ‌و هوا داشته باشد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه همه شهرداری‌ها آب فضای سبزشان از آب شرب جدا شده است، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان بیشتر از تمام مردم کشور در مصرف آب صرفه‌جویی کردند و سرانه مصرف‌شان پایین‌تر از تمام کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد فضای شهرداری‌ها مجهز به سیستم نوین آبیاری است، گفت: ۲ هزار هکتار گلخانه‌ها و ۱۲۴ هزار هکتار کشت‌ از شیوه‌های نوین آبیاری استفاده شده و نیاز است به طور ویژه طرح‌های تأمین آب استان اجرایی شود و وزارت نیرو و محیط‌زیست حمایت کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول